نقد رزتا استون TOTALe فرانسوی

 برنامه های زیادی برای یادگیری زبان، بیرون آمده اند ولی رزتا استون Rosetta Stone از همه بیشتر در این میان شناخته شده است. این نرم افزار از تکنیک و متد Immersion برای آموزش استفاده می کند و تصویر و گفتار در آن برای آشنایی یادگیرنده برای زبان مورد نظر ، انتخاب شده است. رزتا استون TOTALe نسخه آنلاین این درس ها و پلتفرم مستقل آن است. یعنی اینکه می توانید از طریق مرورگر وب خود یا لپ تاپ، پی سی و یا تبلت به آن دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید از اپلیکیشن آن را برای اندروید یا iOS روی گوشی های هوشمند یا تبلت استفاده کنید.

شاید مشکلی که داشته باشد این است که برای دسترسی به درس ها باید به اینترنت اتصال داشته باشید (در ایران و نسخه های ارائه شده طبق دستورالعمل مربوطه، ارتباط با اینترنت را بخاطر مشکلات لایسنس قطع می کنند)

ما درس های فراوانی را روی یک آی پد و اتصال تری جی با سرعت کند و البته قطع ارتباط کم، تمام کردیم. حتی اگر یک درس موقع قطع ارتباط اینترنت، نا تمام شود، پیشرفت شما خودبخود در برنامه رزتا استون ذخیره می شود.

درس های انفرادی که هر یونیت درسی رزتا استون فرانسوی را می سازند، معمولا بین پنج تا 30 دقیقه برای اتمام، طول می کشند. چهار ساعت درس در هر یونیت وجود دارد. تکرار بیش از حد آن در درس های کوچک تر باعث می شود تا چیزهایی که در چهار درس اصلی یاد گرفتید را مرور کنید. می توانید روی یادگیری مشخصی تمرکز کنید. برای مثال گوش دادن یا خواندن، صحبت کردن، نوشتن یا دایره لغات vocabulary

همچنین یک تست به نام milestone در انتهای هر یونیت وجود دارد که چیزی را که یاد گرفته اید در یک مکالمه شبیه سازی شده بکار می برد. بصورت ایده آل احتمالا یک هدست برای بیشتر درس ها می خواهید که با کمک نرم افزار تشخیص صدای رزتا استون به تلفظ دقیق برسید.

با رزتا استون همانطور که که در صحبت کردن و خواندن، پیشرفت می کنید، یاد می گیرید گه چگونه زبان انتخابی خود مانند فرانسوی را درست بنویسید و حتی لهجه درست داشته باشید.

آموزش ساختارگرایانه

هر سطح رزتا استون از چهار یونیت تشکیل شده و دروس فرانسوی رزتا استون از پنج سطح تشکیل شده است. به علاوه درس ها در هر یونیت، دو جلسه زنده با یک معلم و سه دانش آموز دیگر زبان وجود دارد. می توانید حتی تا چهار جلسه زنده در ماه و از طریق مرورگر یا اپلیکیشن iOS خود داشته باشید. متاسفانه اپلیکیشن رزتا استون برای فراهم کردن جلسات زنده روی اندروید در حال حاضر که این نقد نوشته می شود، وجود ندارد. اگرچه رزتا استون برای اندروید تمامی ویژگی های برابر با iOS را دارا می باشد.

درس های زنده  تماما در زبانی هستند که می خواهید یاد بگیرید و توسط صحبت کنندگان بومی آن زبان هستند که شما را تشویق می کنند آنچه یاد گرفته اید را به صورت عملی استفاده کنید و شما را تشویق به مکالمه با همکلاسی های خود می کنند. رزتا استون روی آموزش بدون آنکه به زبان اولتان رجوع کند، تاکید می کند که همین آنرا از سایر سیستم های آموزش زبان متمایز می کند که حتی رایگان هم هستند و تحت وبند. مانند Dulingo . در Dulingo شما می بایستی زبانی که می خواهید یاد بگیرید را با زبان واسطه برای زبان مادری خود ترجمه کنید.

رزتا استون از طریق عکس های واضح و ساده، عبارت را برای فهمیدن ساده می کند و هیچ وقت به زبان اول شما احتیاجی نخواهد داشت.

این راه برای بعضی ها بسیار خوب عمل می کند. ما در میان آنهایی هستیم که بهترین را با این روش آموزشی مصور انجام دادیم. رزتا استون با آموزش مقدمات شروع می کند. یعنی با لغات و عبارات ساده که یک تصویر را شرح می دهند شروع می کند تا به عناصر پیشرفته تر مانند زمان ها و صرف فعل می رسد. همه این ها در جملات مکالمه ای است که مفهوم را می رسانند. در هر چهار یونیت، مفاهیم دروس قبلی با جلسات کوتاه برای مرور فراهم شده است.

این بلوک های سازنده تدریجی برای آموزش یک زبان ممکن است آنهایی که قصد دارند زبانی را یاد بگیرند و قبلا تا حدی آموخته اند را نا امید کند و ممکن است آنها فقط بخواهد رفرنس های گرامری و جدول لغات را یاد بگیرند. اگر چه ما دریافتیم یادگیری رزتا استون وقتی که با مکمل های مانند کتاب های ساده و کمیک ها و منابع صوتی در فرانسوی باشد، بسیار ایده آل خواهد بود.

کت اورفندیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *