چرا تئوری موسیقی با پیانو توضیح داده می شود؟

چرا تئوری موسیقی با پیانو توضیح داده می شود؟
چرا تئوری موسیقی با پیانو توضیح داده می شود؟

چرا در مبانی و تئوری موسیقی بیشتر موضوعات بر روی ساز پیانو توضیح داده می شود؟

تا جایی که به آهنگ سازی مربوط است، ساز کلاویه داری مانند ساز پیانو ، نسبت به سازهای دیگر مزیت های بسیاری دارد. می توان به این مزیت ها اشاره کرد:
هر چه نیاز دارید، جلوی رو و در دسترس تان است: مزیت اصلی ساز کلاویه دار این نکته است که همه نت ها درست جلوی چشم شما در یک ردیف قرار گرفته اند. به علاوه اینکه هنگامی که ساز پیانو ساخته شد، نت های آن با نت نویسی برگه نت هم مطابقت داشتند. پس برای اینکه نیم پله بالا بروید، کافی است کلاویه کناری نت قبل را بزنید. در فرآیند آهنگ سازی این سادگی بسیار مفید است.
از اولین تلاش برای نواختن، هر کسی دارای این توان است صدای درستی از ساز پیانو در بیاورد: درباره ساز ساز پیانو ضروری نیست آرشه کشیدن را تمرین کنید یا یاد بگیرید درست توی ساز بدمید، انگشتان شما نیز پینه نمی بندد.
پیانو محدوده صوتی وسیعی دارد. بر روی ساز پیانو دارای این توان هستی چندین اکتاو را به راحتی اجرا کنید: اجداد پیانوهای امروزی که سه تا چهار اکتاو داشتند و هارپسیکورد نامیده می شدند، برای پوشش دامنه موسیقی هایی که در قرن شانزدهم نوشته می شدند، کافی بودند. چنان که هارپسیکورد به سرعت الهام بخش سازهایی مانند ورجینال Verginal یا اسپینت Spinet و یا کلاویکورد Clavichord بود. اکتاوهای بیشتری به فرم ابتدایی افزوده شدند، تا جایی که ساز پیانو به غول هشت اکتاوی امروزی تبدیل شد که در کنسرت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *