چرا مبانی و تئوری موسیقی مهم است؟

چرا مبانی و تئوری موسیقی مهم است؟
چرا مبانی و تئوری موسیقی مهم است؟

سوال های متداول درباره مبانی و تئوری موسیقی

ممکن است مستقیم سراغ این مقاله ها آمده باشید تا ببینید آیا سوالات شما هم جزو سوالاتی است که ما در اینجا جواب داده ایم یا خیر. بدون انجام یک نظر سنجی دقیق، ما نخواهیم دانست در ذهن علاقه مندان موسیقی چه سوالاتی مطرح می شود، اما تلاش خودمان را کرده ایم تا به خطیر ترین سوالات پاسخ بدهیم. هدف ما در این آموزش ها، این نکته است که به ده تا از متداول ترین سوالات مبانی و تئوری موسیقی جواب بدهیم. برای مثال اینکه به چه جهت مبانی و تئوری موسیقی برای تعلیم موسیقی مهم است و به شما در راه رسیدن به چه اهدافی کمک می کند.

چرا مبانی و تئوری موسیقی مهم است؟

تئوری موسیقی به افراد کمک می کند تا موسیقی را بهتر بفهمند. هرچه بیشتر درباره مبانی و تئوری موسیقی بدانید، درک بهتری از موسیقی پیدا می کنید و بهتر دارای این توان هستی آهنگ سازی کنید و ساز بزنید (چنانچه به هر کدام از این کارها علاقه دارید). تعلیم مبانی و تئوری موسیقی مانند یاد گرفتن خواندن و نوشتن است: این مهارت ها به شما کمک می کند بهتر ارتباط برقرار کنید. آیا واقعا ضروری اند؟ نه. آیا به شدت مفیدند؟ بله.
یک مثال می زنیم: با دانستن مبانی و تئوری موسیقی، دارای این توان هستی دقیقا بفهمید که یک آهنگساز می خواسته شما اثرش را چطور بشنوید، حتی چنانچه از لحاظ زمانی بین شما و آن آهنگساز قرن ها فاصله باشد.

 

وقتی قادریم بدون دانستن مبانی و تئوری موسیقی ساز بزنم، به چه جهت بایست خودم را برای یادگرفتن مبانی و تئوری به دردسر بیندازم؟

بسیاری از ملت جهان نمی توانند بخوانند و بنویسند، با این حال دارای این توان هستند اندیشه ها و احساسات شان را به صورت شفاهی منتقل کنند. به همین ترتیب بسیاری از موسیقی نواز های خودآموخته و حسی هیچ وقت خواندن و نوشتن موسیقی را یاد نگرفته اند. به نظر کثیری از آن ها مبانی و تئوری موسیقی کلا حوصله سربر و اعصاب خرد کن و غیر ضروری است.
با این حال یاد گرفتن مبانی و تئوری موسیقی مفید است. پرش ها و قدم های بزرگ با تعلیم خواندن و نوشتن به دست می آیند. مبانی و تئوری موسیقی دارای این توان است به موسیقی دان ها کمک کند تا تکنیک های جدید و سبک های نویی را بیاموزند که شاید خودشان هیچ وقت به آن ها بر نمی خوردند. دانستن مبانی و تئوری موسیقی به آن ها اعتماد به نفس می دهد تا چیزهای جدید را تجربه کنند. به صورت خلاصه، آموختن مبانی و تئوری موسیقی شما را موسیقی دان باهوش تری می کند، چه موسیقی نواز باشید، چه درس موسیقی مطالعه کنید و چه آهنگ سازی کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *