طرح کلی تغییر ذهنیت

موارد فراوانی هست که این روش در آنان تاثیری ندارد. آیا فهمیده اید که این همان کاری است که بسیاری از شما پیش از این نیز آن را انجام داده اید؟ همگی شما تاثیر آن را دیده اید. لابد می پرسید “این روش در کدام موارد بی تاثیر است؟”. من مطمئنم که شما دارای این توان هستی هزار مورد را بیابید که این روش در آنان موثر نباشد. و در واقع بسیاری از شما این کار را خواهید کرد. مهم چنین است که وقتی کارتان تاثیری ندارد، به سراغ کار دیگری بروید. چنانچه مرتبا به کار دیگری اهتمام بورزید، بالاخره یکی از آنان موثر واقع می شود. از شما می خواهم این کار را بر روی یکدیگر انجام دهید تا بدین وسیله یک تجربه مرجع داشته باشید. اکنون کسی را برای تمرین انتخاب کنید که او را نمی شناسید و بر روی او تغییر ذهنیت را به کار بگیرید. چنانچه به مشکلی برخوردید، ما همین اطراف هستیم.

 

طرح کلی تغییر ذهنیت

 

طرح کلی تغییر ذهنیت
طرح کلی تغییر ذهنیت

1 – تشخیص پترن ایکس برای تغییر دادن آن.
2 – برقراری ارتباط با آن بخش ذهنی که مسئول اجرای آن الگو است.
الف: آیا آن بخش ذهنی که پترن ایکس را اجرا می کند، با او در ضمیر خودآگاه ارتباط برقرار خواهد کرد؟
ب: معانی علائم بله / خیر را پایه گذاری کنید.
3 – بین رفتار، پترن ایکس، و نیت آن بخش ذهنی که مسئول اجرای رفتار است، تمایز قائل شوید.
الف: او از خودش بپرسد “آیا می شود به من اجازه دهی در ضمیر خودآگاهم بدانم که تو از طریق پترن ایکس داری برای من چه کار می کنی؟”
ب: چنانچه یک واکنش بله دریافت کردید، از آن بخش ذهنی بخواهید که پیش بیاید و نیتش را فاش کند.
ج: آیا آن نیت برای ضمیر خودآگاه قابل قبول است؟
4 – رفتارهای گوناگون و جدیدی خلق کنید آن نیت را برآورده سازند. آن بخشی که پترن ایکس را در ضمیر ناخودآگاه راه اندازی می کند، نیتش را با بخش خلاق در میان می گذارد و از بین راههایی که ذهنیت خلاق پیش پای او می گذارد، شروع به انتخاب می کند. هر دفعه که یکی از راهها را انتخاب کند، علامت بله را می فرستد.
5 – از آن بخش ذهنی بپرسید “آیا حاضری مسئولیت ایجاد سه راه حل تازه ای که دارای مضمونی مناسب باشند را عهده دار شوی؟”
6 – بررسی رفتاری: او از خودش بپرسد “آیا هیچ بخش ذهنی دیگری در من هست که با این سه روش جدسد مخالف باشد؟”. چنانچه واکنش بله دریافت کردید، این چرخه را از مرحله دوم دوباره از سر بگیرید.

 

منبع : جلسات رواندرمانی گریندر

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *