تئوری و مبانی موسیقی

با شنیدن عبارت مبانی موسیقی چه چیزی به ذهنتان می آید؟ تصویر معلم موسیقی ای که از پشت ساز پیانو چشم غره می رود؟ یا شاید هم کلاسی های دانشکده موسیقی که در کلاس مبانی با جدیت تلاش می کنن برای ساز ترمین، نت نویسند؟ چنانچه هر کدام از این تصورها به تصور شما از مبانی موسیقی نزدیک است می توان امیدوار بود که از آموزش های ما شگفت زده خواهید شد.
برای کثیری از موسیقی نواز هایی که خودشان موسیقی را یاد گرفته اند، معنای مبانی موسیقی به نظر دلهره آور

تئوری و مبانی موسیقی
تئوری و مبانی موسیقی

و حتی کمی شکنجه آور است. بخاطر اینکه در هر صورت ، به چه جهت کسی که دارای این قدرست از روی تبلچر(نت گیتار) گیتار بزند و بعضی از گام ها را هم بلد است، می بایستی وقتش را صرف یاد گرفتن مبانی پیچیده و گیج کننده بکند؟
حتی ابتدایی ترین تمرین های مبانی موسیقی هم به شما اطلاعاتی می دهند که براس گسترش دامنه توانایی تان به عنوان موسیقی دان احتیاج دارید. مقدار معقولی مهرات در نت خوانی به شما امکان می دهد که انواع مختلفی از موسیقی را بنوازید و ایضا اطلاعات ابتدایی درباره توالی آکوردها دارای این قدرست به شما کمک کند که خودتان آهنگ سازی کنید. در آموزشهای ما خواهید فهمید که مبانی موسیقی چیست و چطور به شما در فهمیدن موسیقی (چه موسیقی نواز باشید چه آهنگ ساز یا فقط قصدتان درک بهتر موسیقی باشد)، کمک می کند. با توضیح دادن ارزش زمانی نت ها و سکوت ها شروع می کنیم و بعد کسر میزان را توضیح می دهیم. با مبحثی درباره ی الگوهای ضربی و اینکه چطور نت های مختلف در موسیقی، ریتم های مختلفی می سازند بخش اول آموزش را به پایان می رسانیم.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «تئوری و مبانی موسیقی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *