آیا نسبت به تغییرات جدید اعتراض داری؟

بسیار خوب. تو یک واکنش دریافت کردی. چه بود؟
دیک: آنان هیچ اعتراضی ندارند.
از کجا می دانی؟ این مساله مهمی است. من از تو خواستم که در تمام نظامها مترصد باشی. تو برگشتی و گفتی “نه. هیچ اعتراضی در کار نیست”. از کجا می دانی که اعتراضی وجود ندارد؟
دیک: من اصلا هیچ تنشی حس نکردم.
هیچ تنشی حس نکردی؟ اصلا هیچ تغییری چه در نظام لمسی یا بصری یا سمعی در تو ایجاد نشد که بتوانی آن را تشخیص دهی؟
دیک: خوب، حس آرامش.

آیا نسبت به تغییرات جدید اعتراض داری؟
آیا نسبت به تغییرات جدید اعتراض داری؟

یک حس آرامش. بسیار خوب، یک حس آرامش در سراسر بدن. همین حالا از این بابت مطمئن بشو، همین الان صحت موضوع را بررسی کن، از هر بخش ذهنی که بدنت را در حالت آرامش قرار داده است تشکر کن. و بعد در خواست کن که “اگر این بدان معنی است که اعتراضی وجود ندارد، پس هرچه بیشتر به من حس آرامش بدهید و چنانچه اعتراضی وجود دارد، تنشی در من ایجاد کنید”. کاری که ما داریم انجام می دهیم، باز هم در رابطه با همان تغییر علامتهای بله و خیر است. این به اختیار خودتان است که بله برای افزایش باشد و خیر برای کاهش، یا برعکس. فرقی نمی کند.

دیک: من دارم یک اعتراض دریافت می کنم.
بسیار خوب. دقیقا احساست چه بود؟ آیا تغییری در تنش عضلات داشتی؟
دیک: بله. در اطراف چشمهایم.

بسیار خوب. در حین پرس و جوی درونی، هر وقت یک واکنش دریافت کردی، لازم است آن را مورد بررسی قرار دهی و از معنای آن واکنش اطمینان حاصل کنی. از آن بخش ذهنی به خاطر ایجاد یک واکنش تنشی در ماهیچه های اطراف چشمهایت تشکر کن. به منظور دریافت یک واکنش افزایشی برای پاسخ بله، با یک واکنش کاهشی برای پاسخ خیر، این سوال را بپرس: “آیا نسبت به تغییرات جدید اعتراض داری؟”. . .
دیک: کاهش ایجاد شد.

منبع : درس های رواندرمانی گریندر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *