عارضه چند شخصیتی بودن کمی بغرنج است

هیپنوتیزور از طریق کنار گذاشتن یک سری الگوهای محرک، فرد سیگاری را ترک می دهد. مشابه این کار در مورد افراد معتاد الکلی نیز صدق می کند. الکلی دائم الخمر می گوید “یک بار که الکلی بشوی برای همیشه معتاد الکلی هستی”. این گفته برای حکم این را دارد که در برنامه ریزی او، برنامه های محرکی که هنوز هم قادرند با دیدن الکل، جرقه ذهنی ایجاد کنند درست تصحیح نشده اند. از این رو اتفاقی که می افتد این است که با یک بار دیگر فکر می کند باید به زندگی پر از اعتیاد خود ادامه هد و یا این که سیگاری دود می کند و بعد ناگهان دوباره سیگاری می شود.

الگوهای محرک تفکیک شده قادرند در هر زمان جرقه ذهنی ایجاد کنند، مگر آن که آنها را تصحیح کنید. اگر در کسی تفکیک ایجاد کردید، یادتان باشد که او را به حالت اول برگردانید. آن الگوهای محرک تفکیک شده را به حال خود رها نکنید. این یکی از مسئولیت های حرفه ای شماست. مردم خود به خود به قدر کافی موارد تفکیکی دارند و دیگر به بیش از آن نیازی نیست.

 

عارضه چند شخصیتی بودن کمی بغرنج است

مرد: آیا تا به حال با افراد چند شخصیتی کار کرده اید؟

عارضه چند شخصیتی بودن کمی بغرنج است
عارضه چند شخصیتی بودن کمی بغرنج است

عارضه چند شخصیتی بودن کمی بغرنج است، زیرا بستگی به این دارد که چه کسی او را برای اولین بار دچار این آشفتگی کرده است. در واقع لازم است الگوی کاری آن روان شناسی که از آغاز، وضع او را به هم ریخته است را بدانید. من شخصا هرگز تاکنون هیچ فرد چند شخصیتی را ندیده ام که به واسطه یک روان شناس دچار این عارضه نشده باشد. این به آن معنی نیست که استثناء وجود ندارد، بلکه فقط من هستم که تاکنون به موردی غیر از این برخورد نکرده ام. حدس من این است که احتمالا موارد استثنایی بسیار اندکی نیز وجود درد، ولی این نکته را عرض کنم که تعداد روان شناسانی که بر روی بیماران خلاقیت به خرج می دهند و بعد آنها را به سراغ من می فرستند، از این هم کمتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *