فرآیند، مهارتی است که همه به آن نیاز دارند

اجازه دهید تجربه بسیار متفاوتی را در شما زنده کنم. می خواهم چشمهایتان را ببندید و مثلا طنابی را مجسم کنید که سبز رنگ است. چند نفر از شما در گذشته طنابی داشتید که رنگش فرق می کرد؟ اگر قرار باشد من دستورالعمل های مضمون دار به شما بدهم – همان طوری که هم اکنون این کار را کردم – پس در این صورت آدم بسیار متجاوزی نسبت به تجربه درونی شما هستم. و دیگر به قدر کافی نمی توانم کارهای شما را دنبال کنم.

 

فرآیند، مهارتی است که همه به آن نیاز دارند

فرآیند، مهارتی است که همه به آن نیاز دارند
فرآیند، مهارتی است که همه به آن نیاز دارند

دادن دستورالعمل های مربوط به فرآیند، مهارتی است که همه ارتباط سازان به آن نیاز دارند. دستورالعمل هایی که به هیچ وجه داری مضمون نیستند. این همان حسی است که من قبلا در مورد روش هیپنوتیزم اریکسون به آن اشاره کردم و این روش در بین تمام قالبهای روان شناسی که من تاکنون با آنها سر و کار داشته ام کمترین دست کاری را در مضمون انجام می دهد. در هر عمل ارتباط سازی که مضمون در آن دخالت داشته باشد، مطلقا غیرممکن است که اعتقادات و نظام ارزشی خودتان را پایه بحث قرار ندهید. ولی اگر فرآیند را درحیطه مضامین آزاد کلامی با مراجعه کنندگانتان انجام دهید، با این کار احترام آنها را نسبت به خودتان تضمین می کنید. اگر رواندرمانی را به طور محرمانه انجام دهید، دیگر راهی برایتان باقی نمی ماند که بتوانید در عقاید یا نظام ارزشی افراد دخالت کنید، زیرا دیگر نمی دانید که آن عقاید چه هستند. شما نباید چیزی راجع به این که افراد چه می کنند بدانید، و نیازی هم به دانستن آن ندارید.

زن: چرا به جای آن که تکیه گاههای ذهنی منفی را به طور کلی حذف کنید، دوباره آنها را به شخص پیوند می دهید؟

بسیاری از مردم برای ترک سیگار، به متخصصین هیپنوتیزم مراجعه می کنند. هیپنوتیزور این افراد را هیپنوتیزم می کند و می گوید “از این لحظه سیگار طعم بسیار بدی خوهد داشت” و آنها را بیدار می کند و می فرستد پی کارشان. تا این جای کار صحیح. آنها دیگر سیگار نخواهند کشید زیرا طعم بسیار بدی دارد.

 

جلسات رواندرمانی گریندر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *