آموزش فتوشاپ (106) – انتقال یک موضوع هوشمند(smart Object)

موضوعات هوشمند (smart Object) لایه هایی هستند که می توانید آن ها را در فتوشاپ به صورت غیر مخرب ویرایش کنید. یعنی تغییراتی که روی تصویر انجام می دهید به صورت قابل ویرایش باقی می مانند و بر روی پیکسل های تصویر اصلی تاثیری نگذاشته و این پیکسل ها محفوظ می مانند. صرف نظر از اینکه چندبار تغییر مقیاس، چرخش، کج کردن یا سایر تغییر شکل ها را انجام می دهید، لبه های دقیق و واضح خود را حفظ می کند.

می توانید موضوعات وکتوری(برداری) را به ادوبی ایلوستریتور به صورت اسمارت آبجکت (موضوع هوشمند) منتقل کنید. اگر موضوع اصلی را در ایلوستریتور ویرایش کنید، تغییرات در اسمارت آبجکتی که بر روی فایل تصویری در فتوشاپ قرار داده اید، منعکس می شود. حال در این آموزش با قرار دادن متنی که در ایلوستریتور ایجاد شده است بر روی پوستر مغازه ی اسباب بازی، با یک اسمارت آبجکت کار خواهید کرد.

 

 اضافه کردن عنوان

نام مغازه ی اسباب بازی در ایلوستریتور ایجاد شده است. حال آن را به پوستر اضافه خواهید کرد.

  1. ابزار جابجایی (Move) انتقال یک موضوع هوشمند(smart Object)2را از پانل ابزار انتخاب کنید. سپس لایه ی Spaceship را انتخاب کنید و به مسیر File > Place بروید. به پوشه ی Lessons/Lesson08 بروید، فایل ai را انتخاب و بر روی Place کلیک کنید. در کادر محاوره ای Place PDF که ظاهر می شود بر رویOK  کلیک کنید. متن The Retro Toyz در وسط ترکیب در درون یک کادر محیطی دارای دستگیره های تنظیم اضافه می شود. یک لایه ی جدید با نام Title در پانل لایه ها ظاهر می شود.
  2. متن Retro Toyz را به بالا گوشه ی سمت چپ پوستر بکشید و سپس Shift را فشار دهید و یکی از گوشه ها را بکشید تا موضوع متنی به صورت متناسب بزرگ تر شود بطوری که قسمت بالای پوستر را مانند شکل زیر بپوشاند. هنگامی که کار تمام شد، کلید Enter یا Return را فشار دهید یا بر روی دکمه ی Commit Transformانتقال یک موضوع هوشمند(smart Object)3 در نوار گزینه ها(options)  کلیک کنید.
    انتقال یک موضوع هوشمند(smart Object)

هنگامی که تغییرات را اعمال کنید، آیکون بندانگشتی لایه ی مورد نظر تغییر می کند که نشان دهنده ی آن است که لایه ی عنوان یک اسمارت آبجکت است.

مانند هر لایه ی شکلی یا اسمارت آبجکتی، می توانید به صورت متناوب اندازه و شکل آن را در صورت تمایل تغییر دهید. تنها کافی است که لایه را انتخاب کنید و برای دسترسی به دستگیره های کنترل به مسیر Edit > Free Transform بروید و برای تنظیم، آن ها را بکشید. یا ابزار جابجایی انتقال یک موضوع هوشمند(smart Object)2 و سپس از نوار گزینه ها، Show Transform Controls را انتخاب کنید. سپس دستگیره ها را تنظیم کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson08.rar
حجم فایل
 38.97 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *