برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

گزینه های یک کیبورد (ارگ) دیجیتالی مطلوب

گزینه های یک کیبورد (ارگ) دیجیتالی مطلوب

قبل از خرید، فهرستی از قابلیت های کیبورد دیجیتال را که برایتان مهم هستند تهیه کنید. ممکن است این لیست برای هر کس متفاوت باشد. مثلا، اگر قرار نیست با یک گروه موسیقی به تور بروید، انعطاف برای اجرای زنده از اولویت های شما نخواهد بود. اما شاید اگر بخواهید کنسرت بدهید، برایتان اهمیت داشته باشد.

با پیشرفت تکنولوژی، کیبوردها قابلیت های بیشتری پیدا کرده اند. در این فهرست ویژگی های کیبوردهای دیجیتال را بررسی کرده ایم تا متوجه شویم کدام کیبورد این ویژگی ها را دارد:

صدای واقعی پیانوی: پیانوهای دیجیتال خانگی که دارای بهترین سمپل های پیانو هستند.

حس واقعی کلاویه های پیانو: دنبال پیانوهای دیجیتال خانگی که بهترین صفحته کلاویه حساس به لمس و کلاویه های سنگین را دارند، بگردید.

بلندگوی داخل دستگاه: قطعا پیانوهای دیجیتال خانگی

برای اجرا روی صحنه: کیبوردهای الکترونیک مخصوص اجرای زنده، یادتانب اشد آمپلی فایر (تقویت کننده ی صدا) هم احتیاج دارید.

قابلیت حمل و نقل: کیبوردهای الکترونیک مخصوص اجرای زنده و کیبوردهای الکترونیک مجهز به آکومپانیمان.

پلی فونی چند نتی: پیانوهای دیجیتال خانگی، کیبوردهای الکترونیک مخصوص اجرای زنده و رایانه های آهنگسازی workstation را ببینید. هرچه عدد آن بزرگ تر باشد، می توانید نت های بیشتری را به صورت همزمان بزنید، بنابراین، حداقل پلی فونی 32 نتی را انتخاب کنید. قطعا کسی 32 انگشت ندارد ولی اگر از میدی استفاده کنید، پلی فونی 32 نتی خیلی به کار خواهد آمد. بعضی مدل ها حتی پلی فونی 128 نتی هم دارند که بسیار ایده آل است.

چندصدایی: برای این قابلیت رایانه های آهنگسازی و کیبوردهای الکترونیک مجهز به آکومپانیمان را که با آنها می توانید بیشتر از یک صدا را در آن واحد بنزید، مناسب اند. مثلا می توانید صدای پیانو، ویولن، بانجو و نی انبان اسکاتلندی را در آهنگ دنی بوی بزنید.

قابلیت کار با میدی: هر کیبورد دیجیتالی این قابلیت را دارد. در ادامه در مورد رابط دیجیتالی سازهای موسیقی یا میدی بیشتر خواهیم گفت.

بالا و پایین کردن کوک و مدولاسیون: کیبوردهای الکترونیک مجهز به آکومپانیمان، سینتی سایزر و رایانه های آهنگسازی را ببینید. این افکت کوچک جالب، صداهایی مثل وا-وا و ووب-ووب به شما می دهد.

تدوین صدا: اگر مایل اید در صداها تغییر ایجاد کنید، صدای پیانو را درخشان تر کنید، هورن را خوش صدا تر کنید و یا مثلا صدایی شبیه اردک داشته باشید.

قابلیت ضبط، پخش و ترتیب دهی داخلی: می خواهید بدون استفاده از ضبط جدا یا کامپیوتر چیزی را که می نوازید ضبط کنید؟ در این صورت به سکوئنسر احتیاج دارید که اغلب کیبوردهای دیجیتال دارند. اما فقط رایانه های آهنگسازی قابلیت های پیشرفته ی تدوین و ترتیب دهی دارند.

ریتم، هارمونی و همراهی باس اتوماتیک: به کیبوردهای الکترونیک مجهز به آکوپانیمان arrange  بیندازید.

افکت های صوتی عجیب: اگر دوست دارید خودتان صداهایتان را بسازید، سراغ سینتی سایزر بروید. حواس تان باشد که بعضی سینتی سایزرها مونوفونیک هستند، یعنی در آن واحد فقط یک نت را می توانید بزنید.

سایر لوازم اضافی: امکاناتی مثل BIAS Peak و DSP Plug-ins و Flash ROM و arpeggiators ، فیلترهای مدولاسیون، vocoders و sub-oscillators خیلی جالب هستند. ولی موقع زدن به چه کار شما می آیند؟ تقریبا هیچ. البته وجود آنها نشان دهنده ی این است که کیبوردتان آخرین و جدیدترین قابلیت های دیجیتال را دارد.

 

هر تصمیمی که می خواهید بگیرید، یادتان باشد که این سوال مهم را قبل از خرید از خودتان بپرسید: آیا از کیبورد به عنوان یک ساز خوش تان می آید؟ عجله نکنید و مطمئن شوید که آن را دوست دارید یا نه. اگر در فروشگاه صدای کیبورد را با دستگاه های پخش فروشگاه می شنوید، از فروشنده بخواهید که صدای آن را با آمپلی فایر و بلندگویی مشابه آنچه خودتان از آن استفاده خواهید کرد، هم برایتان پخش کند. با این همه گزینه ممکن است گیج شوید، ولی صدایی را که از همه به گوش تان خوش تر است انتخاب کنید. به علاوه، ظاهر آن را هم در نظر بگیرید و به این فکر کنید که باید آن را در گوشه ای از خانه تان بگذارید و از دیدن آن لذت ببرید و احساس کنید دلتان می خواهد پشت آن بشینید و بنوازید. آیا با این کیبورد کاری را که می خواهید می توانید انجام دهید؟ چه صدای ارگ بادی باشد، چه ارکستر زهی یا یک گروه موسیقی آدم فضایی از یک کهکشان دور.

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *