محصولات فرهنگی

تازه های کتاب

آموزش «فلوت» روی پیشخان کتابفروشی‌ها

کتاب «فلوت» نوشته کارن اوانز مراتز، از مجموعه کتاب‌های For Dummies با ترجمه رزا کافی (همراه با CD) منتشر شد. مخاطب با مطالعه این کتاب می‌تواند فلوت را به‌ عنوان یک ساز همراهی کننده بنوازد، سبک‌های موسیقایی مختلفی را اجرا کند، ساز خود را تمیز و از آن نگهداری کند و در نهایت به همراه قطعات ارائه شده در CD، بنوازد.

کتاب دارای 6 بخش است: «درآمدی بر نوازندگی فلوت»، «نواختن فلوت: رقص انگشتان و دمیدن در ساز»، «پیشرفت تدریجی: فنون ضروری در سطح متوسط هنرآموزی»، «رونق روش‌های مهارت افزایی برای هنرجویان فلوت»، «بخش ده‌تایی‌ها» و «پیوست‌ها».

بخش یک شامل چهار فصل به ترتیب با این عناوین است: «پس می‌خواهید فلوت بزنید»، «آشنایی با فلوت»، «ساز خود را انتخاب کنید» و «آشنایی با نت‌نگاری». بخش دوم کتاب نیز شامل هفت فصل است که عناوین عبارتند از: «مقدمات و لوازم: پیش از نت‌نوازی»، «بازآفرینی صدای فلوت»، «باز و بسته کردن قطعات فلوت: طرز صحیح به دست گرفتن و دمیدن در ساز»، «نواختن اولین نت‌ها»، «بالاتر، پایین‌تر، و بین آنها: نت‌های پیشرفته‌تر»، «میان نت‌ها: اتصال و زبان زدن» و «بالا رفتن تا اکتاو دوم».

نویسنده در بخش سوم کتاب به آموزش این مباحث می پردازد: «خلق آواهای سحرآمیز و روح نواز»، «افزودن ویبره»، «فلوت نوازی در نت های بالا»، «تنظیم هدفمند کوک فلوت» و «زبان زدن سریعتر و اجرای تریل‌ها». بخش چهارم کتاب نیز شامل سه فصل به ترتیب با این عناوین است: «بازگشت به کارگاه تمرین: دستیابی به یک برنامه مناسب»، «اعتلای مهارت‌های نوازندگی: نقش معلمان و همنوازی در ارکسترهای کوچک و بزرگ» و «تعمیر و نگهداری: مراقبت از ساز».

بخش پنجم (ده‌تایی‌ها) نیز شامل سه فصل به ترتیب با این عناوین است: «10 عادت غلط که مطلقا باید از آنها دوری کنید»، «10 فلوت نواز الهام بخش که باید به آثار آنها گوش دهید» و «10 نوع مختلف فلوت». بخش ششم (پیوست‌ها) نیز شامل دو فصل است: «نمودارهای انگشت گذاری» و «درباره CD همراه کتاب».

«فلوت» از سری مجموعه کتاب‌های For Dummies نوشته کارن اوانز مراتز و ترجمه رزا کافی با شمارگان هزار و 500 نسخه، 379 صفحه (همراه با cd) و بهای 24 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات آوند دانش روانه کتابفروشی‌ها شده است.

درباره نویسنده
خانم کارن اوانز مراتز فلوت نواز ارشد ارکستر سمفونی ایندیاناپولیس و از استادان موسیقی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه باتلر است. وی مدرک کارشناسی خود را از کنسرواتوار پیبادی و مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشگاه موسیقی فرایبورگ دریافت کرده است.

«عکاسی در سفر» سرژ تیماشف، «داستان‌نویسی» پیتر اکونومی، «ویولون» کاترین رپوپورت، «پیانو» بلیک نیلی، «تجسم خلاق» رابین نیکسون، «فلسفه» مارتین کوهن، «هنر آشپزی» برایان میلر و ماری راما، «هنر کاغذ و تا: اوریگامی» نیک رابینسون و «نمایشنامه نویسی» آنجلو پارا، نام شماری از کتاب‌های منتشر شده از مجموعه for Dummies  در ایران است.

مجموعه کتاب‌های for Dummies را انتشارات وایلی در ایالات متحده آمریکا منتشر می‌کند.

 

 

تازه های محصولات چندرسانه ای :

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *