برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتردانلود و آموزش های بیشتر

دلایل اقبال به پیانونوازی و ریشه های ناکام ماندن بیشتر هنرجویان

بسیاری از افراد در کودکی به کلاس پیانو می روند، یعنی زمانی که معمولا خودشان تصمیم گیرنده نیستند. بزرگسالان اما به دلایل متعددی سراغ پیانو می روند. که می خواهند دوباره سعی کنند، چون در کودکی موفق به یادگیری نشده اند. در اینجا برخی از دلایل افراد برای یادگیری پیانو یا یادگیری دوباره ی آن را بررسی کرده ایم:

  • می خواهید آهنگ های مورد علاقه تان یا آهنگ هایی را که خودتان می سازید با پیانو بزنید. وقتی یک قطعه ی موسیقی را با پیانو می زنید، به آن موسیقی زندگی می بخشید. نت موسیقی روی کاغذ مثل نقشه ی ساختمان است: یک سری علامت و دستورالعمل که به شما می گوید چه نت هایی را بزنید و چطور آن را بنوازید. نوازنده باید این فرایند را که در ذهن آهنگساز شروع شده است کامل کند چون تا وقتی موسیقی اجرا نشود و به گوش شنونده نرسد، ناتمام است.
  • به چالش علاقه دارید. شکی نیست که رسیدن به درجه ی متوسط یا بالای نوازندگی پیانو مستلزم زمان، صبر و تمرین بسیار است. بعضی از افراد این چالش را دوست دارند. هدف تان هر چه باشد، یاد گرفتن پیانو چالش بی پایانی است که در هر مرحله تارگی دارد. بعضی افراد برای خود اهدافی دارند مثلا دلشان می خواهد بتوانند یک قطعه ی خاص را بنوازند، یا این که بتوانند در یک مهمانی خانوادگی برای بقیه پیانو بزنند. در طول یادگیری نتایج درخشانی می گیرید و نتیجه ی واقعی تلاش تان را وقتی می بینید که بتوانید آهنگ مورد علاقه تان را بنوازید یا با افراد دیگر ساز بزنید. این که بتوانید در یک گروه موسیقی نوازندگی کنید، پیشرفت بسیار خوبی است!
  • دلتان می خواهد بتوانید در همه ی سبکهای موسیقی ساز بزنید. نواختن یک ترانه ی پاپ یا یک سونات کلاسیک با پیانو به دانستن نت های متفاوتی احتیاج ندارد. وقتی نت خوانی بلد باشید و بتوانید پیانو بزنید، می توانید موسیقی کلاسیک، جز، راک، کانتری، محلی، بزمی، موزیکال های برادوی و خیلی چیزهای دیگر را بزنید. اگر بتوانید پبانو بزنید، یعنی زبان جهانی موسیقی را بلدید.
  • فکر می کنید ریاضیات تان را تقویت می کند. این واقعیت دارد که ریاضیات نقش مهمی در موسیقی دارد، از طبیعت خود صدا گرفته تا فرمول قرارگیری نت ها در گام و ساختار قرینه ی یک فرم ٣٢ میزانی. معلم های پیانو از روی تجربه می دانند که پیانو زدن به تمرکز و دقت نیاز دارد. همچنین می دانند که هنرجویان پیانو وقتی ساز زدن شان بهتر می شود و تجربه پیدا می کنند، در این زمینه ها پیشرفت می کنند. اما بعضی از متخصصان (مثل معلم جبر کلاس هشتم) کاملا با این نظریه که پیانو زدن مهارت های ریاضیات را تقویت می کند، مخالف اند.

متاسفانه، شکست در آغاز راه باعث می شود که بسیاری از هنرجویان دلسرد شوند و یادگیری را رها کنند. باید بدانید که وقتی شروع به یادگیری پیانو می کنید در زمان بندی و انتظارات تان واقع بین باشید. با توجه به این موضوع، برخی از دلایل اصلی برای ادامه ندادن یادگیری پیانو از این قرارند. مراقب باشید که شما هم قربانی آنها نشوید:

  • یاس و ناامیدی. یادگیری پیانو زمان می برد. هماهنگی دستها و انگشتان، نت خوانی و تمرین منظم لازمه ی کار هر نوازنده ای است. در واقع هدف این کتاب جذاب کردن همه ی این موارد است.
  • نداشتن وقت. رسیدن به مرحله ی مبتدی نوازندگی پیانو به ساعات طولانی تمرین روزانه نیاز ندارد. تمرکز و آرامش در جلسات، نقش معجزه آسایی در پیشرفت تان خواهد داشت.
  • انتقاد از خود. شکی نیست که شما بزرگ ترین منتقد خودتان هستید. هیچ کس دوست ندارد نت ها را نادرست بنوازد. از خودتان کمتر انتقاد کنید و به جای آن از موفقیت های کوچک تان لذت ببرید ( به هر حال موفقیت هستند.) و برای دوستان و خانواده تان ساز بزنید تا آنها هم تشویق تان کنند.

 

منبع : فور دامیز

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *