آموزش فتوشاپ (102) – تبدیل ناحیه ی انتخابی به مسیر و بالعکس

تبدیل ناحیه ی انتخابی به مسیر

حال با استفاده از روش دیگر یک مسیر دوم ایجاد خواهید کرد. ابتدا از یک ابزار انتخاب برای انتخاب ناحیه ای با رنگ مشابه استفاده خواهید کرد و سپس آن انتخاب را به یک مسیر تبدیل می کنید. (می توانید هر  انتخابی را که بوسیله ی یک ابزار انتخاب ایجاد شده است را به یک مسیر تبدیل کنید.)

1-      بر روی سربرگ Layers کلیک کنید تا پانل لایه ها نمایش داده شود و سپس لایه ی Template را به طرف دکمه ی Delete در پایین پانل بکشید. دیگر به این لایه نیازی ندارید.

تبدیل ناحیه ی انتخابی به مسیر

2-      ابزار کمند جادویی (Magic Wand) تبدیل ناحیه ی انتخابی به مسیر2 را اکه در پانل ابزار و در زیر ابزار انتخاب سریع (Quick Selection) پنهان است را انتخاب کنید.

3-      در نوار گزینه ها(options)  اطمینان حاصل کنید که مقدار Tolerance روی 32 است.

4-      با دقت بر روی ناحیه ی سبزرنگ درون بال عمودی سفینه کلیک کنید.

تبدیل ناحیه ی انتخابی به مسیر3

5-      بر روی سربرگ Paths کلیک کنید تا پانل Paths رو بیاید. سپس بر روی دکمه ی Make Work Path From Selection  تبدیل ناحیه ی انتخابی به مسیر4در پایین پانل کلیک کنید.

تبدیل ناحیه ی انتخابی به مسیر5

انتخاب به یک مسیر تبدیل می شود و یک مسیر و یک مسیر کار(work path)  ایجاد می شود.

6-      بر روی نام مسیری با نام Work Path دو بار کلیک کنید و نام آن را Fin بگذارید و سپس بر روی OK کلیک کنید تا مسیر ذخیره شود.

تبدیل ناحیه ی انتخابی به مسیر6

 

7-      File > Save را انتخاب کنید تا کار شما ذخیره شود.

همانطور که می توانید مرزهای ناحیه ی انتخابی را به مسیر تبدیل کنید، می توانید مسیر را به انتخاب تبدیل کنید. مسیرها  با خطوط محیطی صاف خود به شما اجازه می دهند انتخاب های دقیقی ایجاد کنید. حال که یک مسیر برای سفینه و بال آن کشیده اید، این مسیرها را به یک انتخاب تبدیل خواهید کرد و یک فیلتر برای این انتخاب به کار خواهید برد.

1-      در پانل Paths بر روی مسیر Spaceship کلیک کنید تا فعال شود.

2-      از منوی پانل Paths گزینه ی Make Selection را انتخاب کنید و بر روی OK کلیک کنید تا مسیر Spaceship به یک انتخاب تبدیل شود.

تبدیل مسیر به انتخاب

 

پیشنهاد:

همچنین می توانید بر روی دکمه ی Load Path As Selection  در پایین پانل Paths کلیک کنید تا مسیر فعال به یک انتخاب تبدیل شود.

 

در قدم بعد ناحیه ی انتخابی بال را از ناحیه ی انتخابی سفینه کم خواهید کرد تا بتوانید پس زمینه را از درون نواحی خالی بال مشاهده کنید.

3-      در پانل Paths بر روی مسیر Fin کلیک کنید تا فعال شود. سپس از منوی پانل Paths گزینه ی Make Selection را انتخاب کنید.

4-      در ناحیه ی Operation از کادر محاوره ای Make Selection، گزینه ی Subtract From Selection  را انتخاب و بر روی OK کلیک کنید.

تبدیل مسیر به انتخاب2

 

 

مسیر Fin به طور همزمان به یک انتخاب تبدیل و از ناحیه ی انتخابی سفینه کم می شود. این مسیرها را در حالت انتخاب شده بگذارید زیرا در تمرین بعد از آن ها استفاده خواهید کرد.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson08.rar
حجم فایل
 38.97 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش رایگان فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فتوشاپ (102) – تبدیل ناحیه ی انتخابی به مسیر و بالعکس»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *