آموزش فتوشاپ (99) – درباره ی تصاویر بیت مپ و رسم وکتوری (برداری)

برخلاف تصاویر بیت مپ (bitmap)، تصاویر وکتور لبه های پیچیده ی خود را زمانی که آن ها را به هر اندازه ای بزرگ می کنید، حفظ می کنند. می توانید اشکال وکتور (برداری) و مسیرها(paths) را در تصاویر فتوشاپی خود رسم کنید و ماسک های وکتوری را اضافه کنید تا چیزی که در یک تصویر نشان داده می شود را کنترل کنید.

درباره ی تصاویر بیت مپ و گرافیک وکتوری

درباره ی تصاویر بیت مپ و گرافیک وکتوری

پیش از کار کردن با شکل های وکتوری و مسیرهای وکتوری (برداری)، مهم است که تفاوت های اصلی بین این دو نوع اصلی گرافیک کامپیوتری را بدانید: تصاویر بیت مپ (bitmap images) و گرافیک وکتوری (vector graphics). می توانید برای کار با هر دو نوع گرافیکی اصلی از فتوشاپ استفاده کنید، در واقع می توانید داده ی بیت مپی و وکتوری را در یک فایل تصویری فتوشاپ واحد ترکیب کنید.

تصاویر بیت مپی که از نظر فنی تصاویر رستر (raster images)  نامیده می شوند بر اساس یک شبکه از نقطه ها که به عنوان پیکسل (pixel) شناخته می شوند است. هر پیکسل یک محل و میزان رنگ بخصوص را تعیین می کند. در هنگام کار با تصاویر بیت مپ، شما گروهی از پیکسل ها را به جای اشیاء یا شکل ها ویرایش می کنید. به دلیل آنکه گرافیک بیت مپی می تواند درجه بندی دقیق سایه و رنگ را نشان دهد، برای تصاویر ته رنگ پیوسته مانند عکس ها یا کارهنری که با برنامه های نقاشی ایجاد شده اند، مناسب هستند. یکی از معایب گرافیک بیت مپی این است که آن ها دارای تعداد معین و ثابتی پیکسل هستند. در نتیجه هنگام بزرگ تر شدن مقیاس بر روی صفحه نمایش یا چاپ با رزولوشن پایین تر از میزانی که برای آن ایجاد شده اند، می توانند جزییات را از دست بدهند و ناهموار به نظر برسند.

گرافیک وکتوری از خطوط و منحنی هایی که با موضوعات ریاضی تعریف شده اند تشکیل شده اند که وکتور(vector)  نامیده می شوند. این گرافیک یا رسم ها پیچیدگی های خود را حفظ می کنند چه جابجا شوند چه تغییر اندازه داده شوند. گرافیک های وکتوری برای تصویر سازی ها، تایپ و گرافیک هایی مانند لوگوها که ممکن است به اندازه های مختلفی تغییر مقیاس داده شوند، مناسب می باشند.

درباره ی تصاویر بیت مپ و گرافیک وکتوری 2لوگویی که طبق هنر وکتوری ترسیم شده است

درباره ی تصاویر بیت مپ و گرافیک وکتوری 3

لوگویی طبق هنر بیت مپ، پیکسلی شده است (رسترایز (rasterize) شده است)


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson08.rar
حجم فایل
 38.97 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فتوشاپ (99) – درباره ی تصاویر بیت مپ و رسم وکتوری (برداری)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *