آموزش فتوشاپ (98) – اضافه کردن متن عمودی

کار شما با این متن برای جلد مجله، تقریبا تمام است. تنها کاری که باید انجام دهید، اضافه کردن شماره ی جلد در بالا گوشه ی سمت راست است. شما از تایپ عمودی برای این کار استفاده خواهید کرد.

1-      به مسیر Select > Deselect Layers بروید. سپس ابزار تایپ عمودی (Vertical Type)  اضافه کردن متن عمودیکه در زیر ابزار تایپ افقی(Horizontal Type) پنهان است را انتخاب کنید.

2-      کلید Shift را نگه دارید و شروع به کشیدن در گوشه ی بالا سمت راست جلد، نزدیک حرف “L” کنید. کلید Shift را رها کنید و یک مستطیل عمودی بکشید.

فشار دادن کلید Shift هنگامی که شروع به کشیدن می کنید، شما را مطمئن می سازد که به جای آنکه عنوان را انتخاب کنید یک کادر متنی جدید ایجاد می کنید.

3-      عبارت VOL 9 را تایپ کنید.

4-      حروف را یا با کشیدن یا با سه بار کلیک بر روی آن ها انتخاب کنید و سپس در پانل Character موارد زیر را انتخاب کنید:

  •   Font Family: یک فونت سریف مانند Myriad Pro
  • Font Style: یک استایل سبک یا نازک مانند Light Condensed
  •  Font size: pt 15
  •  Tracking: 150
  •  Color: Black

اضافه کردن متن عمودی 2

5-      بر روی دکمه ی Commit Any Current Edits اضافه کردن متن عمودی 3 در نوار آپشن کلیک کنید.

حال متن عمودی شما به صورت یک لایه با نام VOL 9 ظاهر می شود. در صورت نیاز از ابزار جابجایی (Move)  اضافه کردن متن عمودی 4  برای کشیدن این متن به سمت راست استفاده کنید.

حال کمی به پاک سازی خواهید پرداخت.

6-      بر روی نوشته کلیک کنید تا انتخاب شود. سپس راست کلیک (ویندوز) یا Control- کلیک (مکینتاش) انجام دهید و از منوی زمینه گزینه ی Delete Note را انتخاب کنید، بر روی Yes کلیک کنید تا تایید کنید که می خواهید نوشته پاک شود.

اضافه کردن متن عمودی 5

7-      پنهان کردن راهنماها: ابزار دست (Hand) اضافه کردن متن عمودی 6 را انتخاب کنید و سپس دکمه های ترکیبی Ctrl+; (ویندوز) یا Command+; (مکینتاش) را فشار دهید. سپس برای اینکه نمای خوبی از کار خود داشته باشید کوچک نمایی انجام دهید.

8-      برای ذخیره کردن کار خود مسیر File > Save را انتخاب کنید.
تبریک می گویم! شما متن  روی جلد مجله ی Digital را اضافه کرده و  تمام آن را دارای استایل کرده اید. حال که جلد مجله آماده ی تحویل است، آن را مسطح  (Flatten)و برای چاپ آماده خواهید کرد.

9-      مسیر File > Save As را انتخاب کنید، نام فایل را به 07Working_flattened تغییر دهید و بر روی Save کلیک کنید. اگر کادر محاوره ای Photoshop Format Options را مشاهده کردید بر روی OK کلیک کنید.
نگه داشتن نسخه ی لایه گذاری شده به شما اجازه می دهد که در آینده به فایل 07Working.psd مراجعه کنید و آن را ویرایش نمایید.

10-  مسیر Layer > Flatten Image را انتخاب کنید.

11-  مسیر File > Save را انتخاب کنید و سپس پنجره ی تصویر را ببندید.

اضافه کردن متن عمودی 7


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson07.zip
حجم فایل
 37.05 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش فتوشاپ (98) – اضافه کردن متن عمودی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *