مقاله های در مورد آموزش ارف
اُرفِ ایرانی؟ (III) | مشاهده آموزش |
اُرفِ ایرانی؟ (II) | مشاهده آموزش |
کارمینا بورانا | مشاهده آموزش |
آموزش موسیقی به شیوه ارف | مشاهده آموزش |
آموزش موسیقی به کودکان توسط ساز ارف | مشاهده آموزش |
اُرفِ ایرانی؟ (I) | مشاهده آموزش |
کارل ارف | مشاهده آموزش |
نمونه ای از جلسات آموزش ارف معمول | مشاهده آموزش |
انواع سازهای ارف | مشاهده آموزش |
اهداف آموزش ارف نوازی به کودکان | مشاهده آموزش |
موسیقی ارف | مشاهده آموزش |
موسیقی ارف چیست؟ | مشاهده آموزش |
مقاله های متد آموزش موسیقی به کودکان سوزوکی
روش سوزوکی (قسمت بیستم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت نوزدهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت هجدهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت هفدهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت شانزدهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت پانزدهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت چهاردهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت سیزدهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت دوازدهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت یازدهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت دهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت نهم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت هشتم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت هفتم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت ششم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت پنجم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت چهارم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت سوم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت دوم) | مشاهده آموزش |
روش سوزوکی (قسمت اول) | مشاهده آموزش |
شی نی چی سوزوکی | مشاهده آموزش |
متد آموزشی سوزوکی | مشاهده آموزش |
آموزش موسیقی به کودکان
تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – قسمت پایانی | مشاهده آموزش |
چیستا غریب: خردسالان زود از موسیقی زده می شوند | مشاهده آموزش |
آیا فرزند شما آماده فراگیری موسیقی است؟ | مشاهده آموزش |
مشخص کردن علاقه فرزند | مشاهده آموزش |
کدام ساز | مشاهده آموزش |
تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – 3 | مشاهده آموزش |
تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – ۲ | مشاهده آموزش |
تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – ۱ | مشاهده آموزش |
آیا آموزش موسیقی کودکان را باهوشتر میکند؟ | مشاهده آموزش |
افشاری: خطای کوک سازهای ما کمتر از دو سنت است | مشاهده آموزش |
سن فرا گیری موسیقی | مشاهده آموزش |
موسیقی در میان کودکان آفریقا | مشاهده آموزش |
چیستا غریب: درست نیست که بچه را به بردگی وادار کنیم! | مشاهده آموزش |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی
مقدمه ورود به دوره آموزش تئوری موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح انواع کلید ها در موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح کلید مضاعف در موسیقی | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر ویدیویی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های تئوری موسیقی
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (III) | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر متنی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی ایرانی و سنتی
مقدمه (معرفی دوره) | مشاهده آموزش |
ویژگی های صدا-فالش-ژوست | مشاهده آموزش |
معرفی نت های موسیقی ایرانی و غربی | مشاهده آموزش |
آموزش های تئوری موسیقی سنتی و ایرانی
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (I) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (II) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (III) | مشاهده آموزش |
آموزش های نحوه صحیح تمرین
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (I) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (II) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (III) | مشاهده آموزش |
مقاله های در مورد اصول نواختن ساز
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
نقش و جایگاه استاندارد در نوازندگی | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد ساز و نوازنده
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (I) | مشاهده آموزش |
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (II) | مشاهده آموزش |
انتخاب ساز – قسمت اول | مشاهده آموزش |
سلامت و نکات پزشکی در نوازندگی
ترس از صحنه (اضطراب اجرا) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (I) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (II) | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد بداهه نوازی
تمرین بداهه نوازی و همراهی | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت اول | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت دوم | مشاهده آموزش |
گالری
توضیحات مقاله های اُرف و آموزش موسیقی کودک
روش سوزوکی (قسمت بیستم) عقل، خرد، شعور و احساس، استعداد و توانایی میتوانند با زمان و تمرین به همین صورت به سادگی آموزش داده بشوند هیروکو دخترکی شش ساله بود. از مناطق بسیار دور افتاده ماندشورای که در آنجا بزرگ شده بود. بعد از جنگ دوباره به محل خود برگشته بود. مادر بزرگش که در یکی از سخنرانیهای من … روش سوزوکی (قسمت بیستم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت نوزدهم) پدیدار شدن خوشحالی و آرامش در سی کارگر یک دفعه دعوت به یک کارخانه ای شده بودم که برای کارگران سخنرانی کنم. بعد ازانجام سخنرانی رئیس کارخانه در حین صحبت به من گفت که در کارخانه ما سی نفر کار میکنند و با اینکه تمام تلاش شان را به کار می گیرند ولی با … روش سوزوکی (قسمت نوزدهم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت هجدهم) چگونه میتوان به کندی سرعت بخشید زمانی که فردی به بی استعدادی خودش صحه گذارد و آن را بپذیرد، عملاً … تلاش به فکر به اینکه انسان بی استعداد است و اینکه باعث تسلیم اش میشود نشانه ترسو بودن، بزدلی و تنبلی اش می باشد. آموزش و پرورش اندک باعث توانمندی و بازدهی اندک میشود … روش سوزوکی (قسمت هجدهم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت هفدهم) در راه شکوفا شدن من در بین سنین بیست تا سی سالگی غالبا به عنوان دانشجو در برلین بسر می بردم. وقتی که من به آلمان رسیدم به دنبال بهترین معلم ویولون بودم و کارل کلینگر را پیدا کردم. پروفسور به من قطعات بسیار سختی را داد که بر روی آنها کار کنم من هر … روش سوزوکی (قسمت هفدهم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت شانزدهم) امتحانات پایانی بعد از نیمی از سال بعد از نیمی از سال امتحانات پایان تحصیلی در کنسرواتوار پاریس برگزار شد. کوجی در نهایت تعجب در عرض شش ماه فارغ التحصیل شد! هر کسی که بتواند در این مدت کوتاه از چنین کنسرواتوار معروف و مطرحی درسش را به بایان برساند، دچار شعف و شادی عظیمی … روش سوزوکی (قسمت شانزدهم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت پانزدهم) بدون بارتیتور برای اجرا به رادیو رفتند من هر دو را تنها گذاشتم که تمرین کنند و رفتم که کارهایم راا نجام بدهم. تا وقت شام که همدیگر را ملاقات کردیم من پرسیدم از آنها که بگویید ببینم آیا از عهده کار برمی آیید؟ گفتند که اوه آقای پروفسور شما امروز ما را حسابی ترساندید! … روش سوزوکی (قسمت پانزدهم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت چهاردهم) رابطه کوجی با خدا چنانچه که قبلا یادآور شدم رابطه خواهر من هینا با کوجی مثل یک مادر بود و از او خیلی مراقبت می کرد. در ماتسوموتو کوجی با یک روحانی کاتولیک آشنا شد و هر یکشنبه به کلیسا میرفت، در مدت کوتاه او یک کاتولیک شد. خواهرم که کوجی برایش خیلی اهمیت داشت … روش سوزوکی (قسمت چهاردهم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت سیزدهم) برای خاطر کوجی همه ما بیشترین سعی مان را می کردیم سه سالی که کوجی می بایستی در شرابخانه به عمویش کمک می کرد مسیر تربیتی ای را که در توکیو طی کرده بود، به راه دیگری انداخت. به طور اساسی راه تربیتش را دگرگون شده بود. با تاسف ما متوجه شدیم که رفتارش با … روش سوزوکی (قسمت سیزدهم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت دوازدهم) ایستادگی و مقاومت در مقابل گرسنگی از طریق سرخس های کنار آب های رودخانه ها و جویبارها! ادامه جنگ رفته رفته بد و بدتر می شد و تامین مواد غذایی غیر ممکن می شد. شهر کوچک کیسوــ فوکوشیما (kiso-Fukushima) در سرپایینی قسمت بالای رودخانه کیسو (kiso) قرار گرفته است و از آنجائی که این قسمت … روش سوزوکی (قسمت دوازدهم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت یازدهم) وقتیکه من در ناگویا (Nagoya) تدریس ویولون را پذیرفتم، پدرکوجی (Koji) در حاماماتسو (Hamamatsu) زندگی میکرد. در اوائل سال ۱۹۳۰ ما به توکیو رفتیم، بعد از مدتی تویودا (Toyoda) با تمام خانواده اش پیش ما آمدند و کوجی خردسال در خانه ما فعالانه شروع به تحصیل کرد. البته او باید نواختن ویولن را تصادفا یاد … روش سوزوکی (قسمت یازدهم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت دهم) کوجی ما درسال ۱۹۶۲ در شین شو (shinshu) پاییزش زودتر از معمول فرا رسید. شاخ و برگ درختان آب و رنگ پاییزی به خود گرفته بودند که این نامه به من رسید: سپتامبر ۱۹۶۲ برلین معلم شایسته به احترام من! من همین حالا وارد برلین شده ام، آقای پروفسور در گذشته، در کدام ناحیه … روش سوزوکی (قسمت نهم) توانمندی و قدرت ادامه دادن و ماندن جالب توجه آرشه ویلن به هوا پرتاب می شود و مادرخستگی ناپذیر هر بار از روی زمین بر می دارد . . . در تمام ژاپن بخشهایی برای پرورش استعدادها وجود دارد. هر کودکی میتواند به این مراکز وارد شود. چراکه ما بر این فرض و گمان هستیم … روش سوزوکی (قسمت هشتم) هر کمبودی که در پیرامون زندگی وجود دارد، جلوی رشد را میگیرد. ما وسیله ای در اختیار نداریم که پی به ویژگی ها، خصوصیت و صفات یک نوزاد ببریم. شایستگی و توانایی و وسیله ای که مورد اعتماد و اطمینان من است موسیقی است، به این دلیل میل دارم که با استفاده از آن در … روش سوزوکی (قسمت هشتم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت هفتم) دو کودکی که در بین گرگها رشد کردند! انسان بدون استعداد متولد میشود. خصوصیت محیط زیست او تعیین می کند که چه چیزی که او بوجود می آید. نیروی حیاتش و توانائی هایش بوسیله تطبیق او با اطراف و محیطش جان میگیرد. بوضوح در کتاب پر ارزش روانشناسی کودک دکتر فومیو کیدا، این موضوع تشریح … روش سوزوکی (قسمت هفتم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت ششم) آدم میتواند خارج خواندن را به تمام کودکان دنیا آموزش بدهد! فرم و آرایش امکانات زندگی نتایج خاصی همراه دارد، چنانچه در مثال مینا هم نشان دادیم، در ادامه آن میخواهیم به ساخت و شکل گیری توانائی های انسانی را نشان بدهیم. غالبا مادرها اعتراف میکنند: “که من گوش موسیقائی ندارم” و با چه زحمت … روش سوزوکی (قسمت پنجم) چنین کودکانی برای بشریت لطف و رحمت هستند ده سال بعد نامه ای از هیرومی با یک ضمیمه دریافت کردم؛ در آن زمان از شاگردان دوره اول دبیرستان بود: “آقای پروفسور من این شعر را نوشته ام و برای آن هم قطعه ای را ساخته ام، برای مسابقه ای تحت عنوان ترانه سرایی و آهنگسازی … روش سوزوکی (قسمت پنجم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت چهارم) یک نوزاد لبریز است از شادی این داستان در حدود چهارده یا این پانزده سال قبل در یک فصل بهاری در شهر اودا (Ueda) در حوزه شینشو (Shinshu) اتفاق افتاد. شرکت کنندگان پرورش استعدادها، در یک محیط مطبوع در خانه یکی از آشنایان به دور هم جمع شدند. بچه های خانم شیمادا و خانم کیوچی … روش سوزوکی (قسمت چهارم) ادامه » روش سوزوکی (قسمت سوم) تربیت و پرورش، عشق، علاقه، محبت و دوستیست؛ استعداد و توانایی ایجاد قابلیت می کند یک بذر نیازمند زمان و زمین خوب است تا بتواند جوانه بزند و شروع به رشد کند… در بخش ما توکیوشیناگاواکه (TokioShinagawa) که آقای میازاوا آنجا را اداره میکرد، یک پرنده کوچک دم درازی داشتیم که برای بچه های کوچکتری … روش سوزوکی (قسمت دوم) برای این واقعیت غیرمنتظره چه تعریفی وجود دارد پدری پسرش را برای آموزش ویلن آن زمانها به نزد من آورد. در آن زمان نمی دانستم که چگونه باید چنین کودکی را آموزش داد و چه باید درس بدهم، من چندان تجربه تدریسی نداشتم. چگونه متد ویلونی میتوانست برای کودک چهارساله مناسب باشد؟ در این مورد … روش سوزوکی (قسمت اول) شینی چی سوزوکی (1898-1998) مقدمه: شینی چی سوزوکی (Shinichi Suzuki)، مدرس ویولون که شهرت جهانی دارد، در شهر ناگویای ژاپن متولد شد. پدرش معروفترین کارگاه ویولون سازی را داشت. ابتدا نزد پدرش شاغل بود؛ نواختن را هفده سالگی شروع و تحصیل خود را در توکیو به انتها رساند و بعد عازم برلین شد، جایی … شی نی چی سوزوکی سوزوکی، ویلنیست، معلم و فیلسوف انسان دوست ژاپنی نیز فعالیتهای بسیار چشمگیر و موفقیت آمیز در زمینه آموزش موسیقی به کودکان داشته است. او در سال 1921 ژاپن را ترک کرد و به نقاط مختلف دنیا سفر نمود. بالاخره تصمیم گرفت در آلمان بماند و به تحصیلات موسیقی ادامه دهد. به همین منظور ابتدا از … تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – قسمت پایانی مانهاتان ویل در سالهای ۱۹۷۰ تلاش و کوشش فراوانی بطور گسترده و جامع در ایالات متحده آمریکا در جهت شکوفایی موسیقی انجام گرفت و به موفقیتهای قابل توجهی نیز دست یافت که البته بیشتر این فعالیتها فردی بود. ولی بعد از تاسیس کالج “مانهاتان ویل” موسیقی در یک مجموعه بزرگتر و گسترده آموزش داده میشد؛ … تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – قسمت پایانی ادامه » چیستا غریب: خردسالان زود از موسیقی زده می شوند سن بسیار کم با آن دیسیپلین های سخت اصلا برای روحیه بچه مناسب نیست؛ حتی در غرب هم به این نتیجه رسیده اند که بهتر است شروع ساز از سن ۸ سالگی به بعد باشد. تا قبل از آن، آشنایی با موسیقی، سازهای ضربی، زیلوفون و فلوت ریکوردر به صورت آموزشی، بسیار ساده و تفریحی … چیستا غریب: خردسالان زود از موسیقی زده می شوند ادامه » آیا فرزند شما آماده فراگیری موسیقی است؟ بسیاری از اساتید موسیقی معتقد هستند که اگر فرزند خود را زودتر از آنچه لازم است به کلاسهای موسیقی بفرستید ممکن است، استعداد موسیقی آنها را برای همیشه کور کنید. کودک ممکن است در صورت برخورد با دشواری های فراگیری ساز نا امید شود و اعتماد بنفس خود را برای مدت زیادی از دست دهد، … آیا فرزند شما آماده فراگیری موسیقی است؟ ادامه » مشخص کردن علاقه فرزند برای پیدا کردن اینکه فرزند شما به چه سازی علاقه دارد و یا از چه سبک موسیقی بیشتر لذت میبرد، بکار بردن پیشنهادهای زیر می تواند مفید واقع شود : 1- امکان گوش دادن و مشاهده نحوه نواختن انواع سازهای ممکن را بدون آنکه او متوجه شود شما هدف خاصی را دنبال می کنید برای … کدام ساز بدون تردید همه ما انسانها به موسیقی علاقه دایم و توانایی یادگیری آواز خوانی و حتی نواختن ساز را کم و بیش دارا هستیم. بخصوص هنگام نوجوانی این علاقه فطری برای یادگیری بیشتر در درون ما جلوه میکند. بسیاری از پدران و مادران که در دوران کودکی و نوجوانی توفیق یادگرفتن یکی از شاخه های … تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – 3 زولتان کودای در بینابین سالهایی که دالکروز و ارف متد های خود را به جهان ارائه می کردند، زولتان کودای(Zoltán Kodály) اهل مجارستان بخاطر ضعف آموزش موسیقی در کشورش اقدام به تدریس روشی در جهت ارتقای سطح آموزش موسیقی نمود و در سال 1906 دست به کار تحقیق و انتشار آوازهای مجاری شده و معتقد … تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – 3 ادامه » تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – ۲ در مطلب قبل به تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا پرداختیم که در این قسمت توجه شما را به ادامه این مطلب جلب می کنیم. امیل ژاک دالکروز “دالکروز” از اهالی سوئیس بود و اعتقاد داشت که سالهای اولیه زندگی بویژه برای گسترش مهارتهای پایه ای موسیقی بسیار مهم و زیر بنایی می باشد. … تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – ۲ ادامه » تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – ۱ بطور کلی چندین روش بعنوان روشهای آموزش موسیقی کودک در دنیا وجود دارد که در حقیقت تدوین این روشها از ابتدای قرن بیستم بنا به ضرورت و نیاز به روشهای موثر و مفید آموزشی و وجود آشفتگی و سردرگمی فراوان در امر آموزش موسیقی کودک بوجود آمده است. اولین کسی که به تدوین روشهای صحیح … تاریخچه آموزش موسیقی به کودک در دنیا – ۱ ادامه » اُرفِ ایرانی؟ (III) از صفحهی چهل به بعد جلد دوم بیشتر به آن چیزی پرداخته که نویسنده از پیش آن را هدف کتاب دانسته است؛ موسیقی ایرانی، آنهم از طریق ملودیهای نابش. «رنگ حربی»، کرشمهی ماهور، «زنگولهء راستپنجگاه» قطعههایی است که به شکل ساده شده از ردیف نقل شده است. در همهی موارد پیش از شروع قطعه توصیه … اُرفِ ایرانی؟ (II) برخورد با وزن در این قسمت بیشتر با فرهنگ فارسی زبان نزدیک است. بچهها بدون تلاش زیاد برای به کار بردن ترکیبات مصنوعی، تنها با استفاده از اسم همدیگر و جوابهایی مانند «اومدم» که در گفتوگوی روزمره مورد استفاده است، با الگوهای ریتمیک مختلف آشنا میشوند. این همان روشی است که در گذشته در بازیهای … کارمینا بورانا از تصاویر نسخه خطی Carmina Burana کارمینا بورانا مجموعه ای از آوازهای قرن سیزدهم میلادی است که پایه و اساس کارهای موسیقی کارل ارف ، آهنگساز و مدرس موسیقی آلمانی برای ساخت آوازهای کرال قرار گرفت. مجموعه کارهای کرالی که کارل ارف از روی این سرود ها تهیه کرد برای اولین بار در در سال … آموزش موسیقی به شیوه ارف گفت و گو با فرزاد حكیم رابط در ایران معمولا نام کارل ارف با اثر جاودانه اش کارمینا بورانا همزمان به یاد آورده می شود.خصوصا مقدمه ی آن یعنی پرولوگ Fortuna که به گوش هم وطنان مان بسیار آشنا است. آن چه قدر و منزلت این موسیقی دان را دو چندان می کند ابداع شیوه … آموزش موسیقی به شیوه ارف ادامه » آموزش موسیقی به کودکان توسط ساز ارف روش اُرف بر مبنای آموزش موسیقی به کودکان از طریق اجزای آن یعنی ریتم (با استفاده از اسامی ریتمیک خاص حیوانات و شخصیت های مورد علاقه کودکان، دست زدن، پای کوبیدن و واکنش های مختلف کودک در زمان های مشخصی از شنیدن نت ها و…) و صدا از طریق آموزش غیر مستقیم و مرحله به مرحله (هر یک یا دو نت در یک بازه زمانی خاص) و همچنین آمیختن این ارکان با حرکات ریتمیک و موزون که خود کمک به درک بهتر موسیقی توسط بچه ها می کند انجام می شود… اُرفِ ایرانی؟ (I) نگاهی به کتاب «از ارف تا چهارگاه» به قلم مهدی آذرسینا کتابی برای آموزش موسیقی به کودکان پیش رو است. از نامش بر میآید که حاصل مسیری و رهاورد سفری باشد از روش «کارل ارف» تا دنیای موسیقی ایرانی. سفری که گویا برای مسافرش سی سال به درازا کشیده است. هر جلد از این مجموعهی … کارل ارف سال 1924 با دروتی گانتر صاحب مدرسه ژیمناستیک با همین نام آشنا شد و به همراه او روش آموزش موسیقی و حرکات موزون را ترکیب کرد. ارف بر این باور بود که موسیقی و حرکات بدن رابطه نزدیکی دارند … آیا آموزش موسیقی کودکان را باهوشتر میکند؟ اغلب افراد از موسیقی لذت میبرند و آن را شکلی از سرگرمی گذرا میدانند . اما برای افرادی که به طور جدی از دوران کودکی به تعلیم نواختن یک ساز میپردازند، تجربه موسیقی ممکن است چیزی بیشتر از این باشد. پژوهشهای اخیر نشان میدهد که میان آموزش موسیقی در دوران کودکی و تقویت برخی تواناییهای … آیا آموزش موسیقی کودکان را باهوشتر میکند؟ ادامه » نمونه ای از جلسات آموزش ارف معمول – خواندن نت ها با همراهی مربی با پیانو – آموزش مفهوم خط حامل و تعداد خطوط حامل به بچه ها همراه قصه -مفهوم 1،2،3 و 4 ضرب به بچه ها با استفاده از سازهای کوبه ای… انواع سازهای ارف انواع سازهای ارف از خانواده سازهای ملودیک ضربی زیلوفون ها: سازهایی با تیغه های چوبی که با ضربه زدن توسط مضراب به صدا در می آیند. متالوفونها و بلز : سازهایی با تیغه های فلزی که با ضربه زدن توسط مضراب به صدا در می آیند. از خانواده سازهای ملودیک کششی فلوت ریکوردر و ملودیکا: … اهداف آموزش ارف نوازی به کودکان آموزش موسیقی کودک اهداف متفاوتی را شامل می شود و ازجمله این اهداف : – افزایش توانمندی های کودکان در درک شنیداری اصوات ، آواها و ملودی های مختلف ،خواندن و نواختن آن ها . – هماهنگی روانی – حرکتی کودکان ازطریق بازی های موسیقایی و آموزش های ویژه موسیقی ارف . – درک زیبایی … اهداف آموزش ارف نوازی به کودکان ادامه » موسیقی ارف سازمان رادیو تلویزیون تحت نظر وی شیوه آموزش موسیقی بر مبنای متد ارف را آغاز کرد. در متد اُرف عناصری مثل بیان،آواز، ریتم و حرکت مبنا قرار می گیرند که با گرایش به موسیقی … متد آموزشی سوزوکی 1-شروع آموزش کودکان ازسنین کم وبا شنیدن و نواختن ساز با تکنیک صحیح و با تفکرولحنی زیبا 2-کمک والدین از ابتدای شروع فعالیت موسیقی کودک در تمرینات روزانه 3- همه ی کودکان استعدادآموزش موسیقی را دارند. 4- استعدادمادر زادی است اما هر فردی در محیط مساعد استعدادش گسترش می یابد. بکی از مزایای روش سوزوکی … افشاری: خطای کوک سازهای ما کمتر از دو سنت است بلز سوپرانو – دیاتونیک در اواسط دهه ۶۰ و در اوج سالهایی که موسیقی بنا به شرایط آن روزگار در ایران وضعیت مناسبی نداشت، به واسطه ی پیشنهاد برخی موسیقیدانها آموزش موسیقی کودک به این دلیل که حساسیت آنچنانی نسبت به این نوع موسیقی وجود نداشت، بر مبنای الگوی آموزشی کارل ارف پایه گذاری شد. … افشاری: خطای کوک سازهای ما کمتر از دو سنت است ادامه » موسیقی ارف چیست؟ روش های آموزش موسیقی و متدهای آموزشی این هنر بویژه برای خردسالان دهها سال است که در کشورهای پیشرفته جا افتاده و تدریس می شود اما در ایران هنوز اندر خم یک کوچه است. متد آموزش موسیقی ارف که مبدع و مبتکر آن کارل ارف (۱۸۹۵-۱۹۸۲) آهنگساز آلمانی بوده سالها است که در کشورهای مختلف … سن فرا گیری موسیقی از چه سنی مي توان موسيقی را آغاز کرد ؟ اگرچه دریافت موسیقی طبق بسیاری از تحقیقات حتی در دوره جنینی نیز مشاهده می شود. اما درمورد آموزش موسیقی همانطور که بسیاری از بنیانگذاران آموزش موسیقی کودک ازجمله کارل ارف و امیل دالکروز و متخصصان دهه های معاصر، میلر و پیکا ریا نیز به آن … موسیقی در میان کودکان آفریقا موسیقی در آفریقا قسمت جدایی ناپذیر از زندگی روزانه مردم می باشد. برخلاف مردم غرب، کودکان آفریقایی به هنگام رشد همواره بصورت طبیعی با موسیقی همراه هستند. در حالی که کودکان غربی ممکن است صرفا” جزء دروس مدرسه خود یا بعنوان یک هنر بصورت شخصی به تحصیل موسیقی بپردازد، یک کودک آفریقایی از ابتدای تولد … موسیقی در میان کودکان آفریقا ادامه » چیستا غریب: درست نیست که بچه را به بردگی وادار کنیم! با روش های سیستم آموزش الکساندر هم کار می کنید؟ الکساندر کار نمی کنم ولی بیشتر روی ریلکسیشنی کار می کنم که از همان تکنیک انتقال وزنی ریشه گرفته که آقای اصلانیان روی آن تأکید داشتند، همان تکنیک را با شاگردهایم سالها کار کرده ام که تقریبا نزدیک به تکنیک الکساندر و تأکید آن روی … چیستا غریب: درست نیست که بچه را به بردگی وادار کنیم! ادامه » |
مقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند.
دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم. با سابقه تدریس درس برنامه نویسی در دانشگاه (پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران)