نحوه صحیح تمرین و آموزش نوازندگی

آموزش های نحوه صحیح تمرین

نوازنده و تمرین – ۹ مشاهده آموزش
نوازنده و تمرین – ۸ مشاهده آموزش
نوازنده و تمرین – 7 مشاهده آموزش
نوازنده و تمرین – 6 مشاهده آموزش
نوازنده و تمرین – 5 مشاهده آموزش
نوازنده و تمرین – ۴ مشاهده آموزش
نوازنده و تمرین – ۳ مشاهده آموزش
نوازنده و تمرین – ۲ مشاهده آموزش
نوازنده و تمرین – ۱ مشاهده آموزش
نکاتی در آموزش نوازندگی (IV) مشاهده آموزش
نکاتی در آموزش نوازندگی (III) مشاهده آموزش
نکاتی در آموزش نوازندگی (II) مشاهده آموزش
نکاتی در آموزش نوازندگی (I) مشاهده آموزش
زود یاد بگیرید (II) مشاهده آموزش
زود یاد بگیرید (I) مشاهده آموزش
حفظ قطعه برای اجرا مشاهده آموزش
نواختن یکدست مشاهده آموزش
چگونه مفید تمرین کنیم مشاهده آموزش
نکات مهمی که یک نوازنده باید رعایت نماید (II) مشاهده آموزش
نکات مهمی که یک نوازنده باید رعایت نماید (I) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (IX) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (VIII) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (VII) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (VI) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (V) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (IV) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (III) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (II) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (I) مشاهده آموزش

مقاله های در مورد اصول نواختن ساز

جایگاه نوازندگی مشاهده آموزش
اهمیت شنیدن مشاهده آموزش
نت خوانی و اجرا مشاهده آموزش
حفظ کنیم یا نه؟ (II) مشاهده آموزش
حفظ کنیم یا نه؟ (I) مشاهده آموزش
جزئیاتى که آموزش موسیقى به آن نیاز دارد مشاهده آموزش
دنیای نوازنده و حقیقت درک صدا (III) مشاهده آموزش
دنیای نوازنده و حقیقت درک صدا (II) مشاهده آموزش
دنیای نوازنده و حقیقت درک صدا (I) مشاهده آموزش
نقش و جایگاه استاندارد در نوازندگی مشاهده آموزش
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (II) مشاهده آموزش
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (I) مشاهده آموزش

ساز و نوازنده

انتخاب ساز- قسمت سوم مشاهده آموزش
انتخاب ساز- قسمت دوم مشاهده آموزش
انتخاب ساز – قسمت اول مشاهده آموزش
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (II) مشاهده آموزش
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (I) مشاهده آموزش

سلامت و نکات پزشکی در نوازندگی

نکته های پزشکی، برای همه نوازندگان (III) مشاهده آموزش
نکته های پزشکی و روانشانسی، برای همه نوازندگان (II) مشاهده آموزش
نکته های پزشکی و روانشانسی، برای همه نوازندگان (I) مشاهده آموزش
برخی از دلایل ایجاد استرس در نوازندگی مشاهده آموزش
مشکلات ناشی از کار زیاد (II) مشاهده آموزش
مشکلات ناشی از کار زیاد (I) مشاهده آموزش
دستانم یاریم نمی کنند (II) مشاهده آموزش
دستانم یاریم نمی کنند (I) مشاهده آموزش
ترس از صحنه (اضطراب اجرا) مشاهده آموزش

بداهه نوازی

ترس از بداهه نوازی مشاهده آموزش
استفاده از تصویر صوتی در بداهه نوازی مشاهده آموزش
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت دوم مشاهده آموزش
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت اول مشاهده آموزش
تمرین بداهه نوازی و همراهی مشاهده آموزش

گالری

 

توضیحات مقاله های نحوه صحیح تمرین موسیقی

انتخاب ساز- قسمت سوم

انتخاب ساز- قسمت سوم

9- فیزیک بدن و قدرت بدنی نوازنده از مواردی هستند که بایستی در انتخاب ساز مورد توجه جدی قرار بگیرند. بسیاری از سازها برای نواختن یا حتی نگهداریشان در هنگام نواختن توسط نوازنده توان بدنی بالایی رامی طلبند و از طرف دیگر نباید از نقش فیزیک بدن نوازنده نیز غافل شد، زیرا این امر در …

انتخاب ساز- قسمت سوم ادامه »

انتخاب ساز- قسمت دوم

انتخاب ساز- قسمت دوم

5- هر سازی با توجه به مشخصات ساختمانی و فیزیکی خود، دارای یکسری از توانایی هایی اجرایست که وجود همین توانایی ها درهرسازباعث بوجود آمدن تکنیک های مختلف در نواختن آن ساز می گردد و البته هر چه این توانایی ها و تکنیک های مرتبط با آنها در ساز بیشتر باشد، دوره یادگیری سازطولانی تر، …

انتخاب ساز- قسمت دوم ادامه »

انتخاب ساز – قسمت اول

انتخاب ساز – قسمت اول

فراگرفتن هنر نوازندگی با انتخاب نوع ساز آغاز می گردد و اگر این انتخاب در دوران کودکی اتفاق افتد، ساز از اولین خاطرات نوازنده می گردد و در پایان نیز، یاد گار بجای مانده از نوازنده، ساز و اجراهای های اوست. انتخاب نوع ساز، نخستین و در عین حال، مهمترین مسئله ایست که یک فرد …

انتخاب ساز – قسمت اول ادامه »

نوازنده و تمرین – ۹

نوازنده و تمرین – ۹

۲۱- شیوه عمل در روش تمرین-استراحت چگونه است؟ همانطور که پیش تر در قسمت های یکم وهشتم این مقالات ذکر شد، روش “تمرین و استراحت” مبتنی بر بهره گیری از کوچکترین فرصت های روزانه برای تمرین نمودن و تقسیم کردن تمرین روزانه به بخش های مختلف و مجزا است. حال در این رابطه توجه به …

نوازنده و تمرین – ۹ ادامه »

نوازنده و تمرین – ۸

نوازنده و تمرین – ۸

۲۰- تمرین های کوتاه روزانه چه تاثیری بر نوازندگی دارد؟ روش تمرین و استراحت که پیشتر در مقاله نوازنده و تمرین شماره یک، مورد بررسی قرار گرفت مبتنی بر بهره گیری از کوچکترین فرصت های روزانه برای تمرین نمودن و تقسیم کردن تمرین روزانه به بخش های مختلف و مجزا است. درهمین راستا ضرورتی ندارد …

نوازنده و تمرین – ۸ ادامه »

نوازنده و تمرین – 7

نوازنده و تمرین – 7

۱۹- روش پیشنهادی برای دستیابی نوازنده به اجرایی صحیح از قطعه چیست؟ از راههای گوناگونی می توان به اجرای صحیح قطعات دست یافت، اما روش پیشنهادی نگارنده- روش مرحله ای- است. با استفاده از این روش، نوازنده به شکل اصولی، قادر به حل مشکلات اجرایی و نیز بیان دیدگاه های شخصی خود می گردد. ۱- …

نوازنده و تمرین – 7 ادامه »

نوازنده و تمرین – 6

نوازنده و تمرین – 6

17- استفاده از مترونم برای محاسبه ریتم موسیقی، چه کمکی به نوازنده کمک می کند؟ همانطور که می دانیم موسیقی بر دو پایه اصلی استوار است، اول صدا( زیروبمی) و دوم زمان( ریتم)، بنابراین توجه به عنصر ریتم در موسیقی و فراگیری اجرای صحیح انواع آن برای هنرجویان نوازندگی از اهمیت بالایی برخوردار است. “اساس …

نوازنده و تمرین – 6 ادامه »

نوازنده و تمرین – 5

نوازنده و تمرین – 5

16- ضبط تمرین موسیقی چگونه می تواند به نوازنده کمک کند؟ از آنجا که بسیاری از نقاط قوت وضعف درهنگام تمرین و اجرا وجود دارد که نوازنده به دلایل مختلف از وجود آنها ناآگاه است، ضبط تمرین و شنیدن آن به دقت، می تواند بعنوان یک ابزار کنترل کننده نوازنده، کمک شایانی به شناسایی نقاط …

نوازنده و تمرین – 5 ادامه »

نوازنده و تمرین – ۴

نوازنده و تمرین – ۴

14 – مفهوم عبارت ” قوی تر شدن دست نوازنده” که در اثر گذشت زمان و تمرین کردن بدست می آید، چیست؟ این سوال، یکی از جالب ترین موضوعات در حوزه نوازندگی است و تشریح آن نسبتا دشوار است؛ همانطور که می دانیم در اثر تمرین، عضلات و تاندون های دست قوی تر شده و …

نوازنده و تمرین – ۴ ادامه »

نوازنده و تمرین – ۳

نوازنده و تمرین – ۳

11- قطعات با چه سطح تکنیکی را برای تمرین و نواختن انتخاب کنیم؟ نوازنده همواره بایستی در سه سطح مختلف تکنیکی قطعاتی را انتخاب کرده و بنوازد : دسته اول، قطعاتی که از لحاظ تکنیکی پایین تر از سطح نوازندگی او هستند، انتخاب این دسته از قطعات بدین دلیل است که نوازنده با تمرین روی …

نوازنده و تمرین – ۳ ادامه »

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *