آموزش های آهنگسازی
Arpegiation برای تهیه ملودی تنال | مشاهده آموزش |
تنظیم همراهی برای ملودی – ۲ | مشاهده آموزش |
تنظیم همراهی برای ملودی ۱ | مشاهده آموزش |
بیایید موسیقی بسازیم ۴ | مشاهده آموزش |
بیایید موسیقی بسازیم ۳ | مشاهده آموزش |
بیایید موسیقی بسازیم ۲ | مشاهده آموزش |
بیایید موسیقی بسازیم ۱ | مشاهده آموزش |
نوشتن ملوديي که ميشناسيم | مشاهده آموزش |
کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (X) | مشاهده آموزش |
کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (IX) | مشاهده آموزش |
کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (VII) | مشاهده آموزش |
کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (VI) | مشاهده آموزش |
کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (V) | مشاهده آموزش |
کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (IV) | مشاهده آموزش |
کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (III) | مشاهده آموزش |
کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (II) | مشاهده آموزش |
کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (I) | مشاهده آموزش |
آهنگسازی و تنظيم | مشاهده آموزش |
ویژگی های احساسی گامها | مشاهده آموزش |
مقاله های در مورد آهنگسازی
اقیانوسی بنام باخ (III) | مشاهده آموزش |
اقیانوسی بنام باخ (II) | مشاهده آموزش |
اقیانوسی بنام باخ (I) | مشاهده آموزش |
آرنولد شونبرگ، بنیانگذار آتونالیته (II) | مشاهده آموزش |
آرنولد شونبرگ، بنیانگذار آتونالیته (I) | مشاهده آموزش |
روانشناسي تم هاي موسيقي | مشاهده آموزش |
روانشناسی موسیقی | مشاهده آموزش |
بهداشت موسیقی | مشاهده آموزش |
میکس و مسترینگ
میکسرهای صدا – 2 | مشاهده آموزش |
میکسرهای صدا 1 | مشاهده آموزش |
چند نکته در مورد صدا و گوش و فرکانس آلات موسیقی | مشاهده آموزش |
بازه فرکانسی سازها | مشاهده آموزش |
میکس و مسترینگ به زبان ساده | مشاهده آموزش |
کمپرسور و کمپرس کردن | مشاهده آموزش |
افزایش کیفیت در میکس | مشاهده آموزش |
آموزش میکس صوتی | مشاهده آموزش |
نحوه ضبط صدا و موسیقی
نکاتی در مورد استفاده صحیح از میکرو فونها | مشاهده آموزش |
مهندسی صدا چیست ؟ مهندس صدا کیست ؟ | مشاهده آموزش |
بررسی میکروفن SM 57 ساخت کمپانی Shure | مشاهده آموزش |
تشخیص اصل یا تقلبی میکروفن SHURE SM58 | مشاهده آموزش |
اشکالات رایج در ضبط صدا | مشاهده آموزش |
مشخصات میکروفون خوب | مشاهده آموزش |
آکوستیک کردن اتاق | مشاهده آموزش |
معرفی میکروفن ها | مشاهده آموزش |
20 نکته برای ضبط صدا | مشاهده آموزش |
آهنگسازی با کامپیوتر
کارت صدا چیست؟ | مشاهده آموزش |
مفهوم daw و آشنایی با نرم افزارهای آهنگسازی | مشاهده آموزش |
ارتباط ساز و کامپیوتر با MIDI | مشاهده آموزش |
آشنایی با کارت های صدا و نحوه عملکرد آنها | مشاهده آموزش |
آهنگسازی با نرم افزار ریزن (Reason)
آموزش ویدیویی سینتی سایزر Thor در Reason | مشاهده آموزش |
آموزش ویدویی ماشین درام سازی Redrum در Reason | مشاهده آموزش |
آموزش ویدیویی استفاده از سخت افزار MIDI با Reason | مشاهده آموزش |
آموزش ویدیویی کار با میکسر Reason | مشاهده آموزش |
آموزش ویدیویی نگاه اجمالی و هدایت نرم افزار آهنگسازی Reason | مشاهده آموزش |
آموزش ویدیویی ریزن – ضبط سازها | مشاهده آموزش |
آموزش ویدیویی Reason – ده دقیقه اول شما در Reason | مشاهده آموزش |
آموزش ویدیویی آهنگسازی با Reason – ضبط با ریزن | مشاهده آموزش |
آموزش آماده سازی کامل برای آهنگسازی با 7 Reason | مشاهده آموزش |
آموزش میکس و مسترینگ حرفه ای با ریزن Reason | مشاهده آموزش |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی
مقدمه ورود به دوره آموزش تئوری موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح انواع کلید ها در موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح کلید مضاعف در موسیقی | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر ویدیویی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های تئوری موسیقی
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (III) | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر متنی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی ایرانی و سنتی
مقدمه (معرفی دوره) | مشاهده آموزش |
ویژگی های صدا-فالش-ژوست | مشاهده آموزش |
معرفی نت های موسیقی ایرانی و غربی | مشاهده آموزش |
آموزش های تئوری موسیقی سنتی و ایرانی
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (I) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (II) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (III) | مشاهده آموزش |
آموزش های نحوه صحیح تمرین
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (I) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (II) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (III) | مشاهده آموزش |
مقاله های در مورد اصول نواختن ساز
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
نقش و جایگاه استاندارد در نوازندگی | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد ساز و نوازنده
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (I) | مشاهده آموزش |
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (II) | مشاهده آموزش |
انتخاب ساز – قسمت اول | مشاهده آموزش |
سلامت و نکات پزشکی در نوازندگی
ترس از صحنه (اضطراب اجرا) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (I) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (II) | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد بداهه نوازی
تمرین بداهه نوازی و همراهی | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت اول | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت دوم | مشاهده آموزش |
گالری
توضیحات مقاله های آهنگسازی
Arpegiation برای تهیه ملودی تنال استفاده از Arpegiation برای تهیه ملودی های تنال برای تهیه یک موسیقی تنال و تحمیل تنالیته به گوش شنونده می توان با رعایت مواردی در نوشتن ملودی حتی بدون وجود هارمونی تنالیته را بوضوح در ملودی احساس کرد. توجه داشته باشید که هرگز صرف استفاده از نت های یک گام نمی تواند به تنهایی به … Arpegiation برای تهیه ملودی تنال ادامه » تنظیم همراهی برای ملودی – ۲ در دو نوشته قبل راجع به نحوه همراهی پیانو (یا گیتار و …) با یک ملودی نوشتیم و توضیح دادیم که چگونه بهتر است در موسیقی Jazz، در لحظاتی که شنونده انتظار شنیدن آنرا ندارد، اقدام به اجرای آکورد ها نماییم. در این مطلب، مشابه مطلب قبل ملودی ای را انتخاب کرده ایم و سعی … تنظیم همراهی برای ملودی – ۲ ادامه » تنظیم همراهی برای ملودی ۱ در ادامه مطلب قبل راجع به همراهی جلوتر از هارمونی در این نوشته سعی می کنیم با ذکر یک مثال موضوع را بیشتر روشن کنیم. هر چند در آینده روشهای بهتر و حرفه ای تری را برای همراهی و اجرای یک ملودی معرفی خواهیم کنیم. برای نمونه ملودی زیبای Dark Eyes که بصورت ۴/۴ … تنظیم همراهی برای ملودی ۱ ادامه » بیایید موسیقی بسازیم ۴ در نوشته های اول و دوم به ترتیب ابتدا هشت میزان ایده موسیقی مطرح کردیم، سپس در چهار میزان مدولاسیون انجام دادیم و بالآخره در نوشته سوم مجددآ هشت میزان در تنالیته جدید ملودی تهیه کردیم. اینک با توجه به مهیا بودن فضا برای ادامه کار در تنالیته مبداء، می خواهیم در هشت میزان دیگر … بیایید موسیقی بسازیم ۴ ادامه » بیایید موسیقی بسازیم ۳ در دو نوشته قبل مشاهده کردیم که چگونه می توان با ارائه طرح هارمونی در قالب بلوک های چهارتایی قدمهایی برای آهنگسازی برداشت، همچنین دیدم که چگونه از همین روش می توان برای انجام مدولاسیون استفاده کرد. در این نوشته قصد داریم ۸ میزان دیگر در گام جدید بنویسیم، سپس به گام اولیه – سل … بیایید موسیقی بسازیم ۳ ادامه » بیایید موسیقی بسازیم ۲ در نوشته قبل مشاهده کردید که چگونه بسادگی می توان با تشکیل بلوکهای چهارتایی و انتخاب هارمونی برای آنها موسیقی ساده ای را تهیه کرد. در این قسمت سعی می کنیم برخی تکنیک های دیگر از جمله استفاده از مدولاسیون را برای توسعه و گسترش طرح موسیقی خود ارائه دهیم. هرچند یک تم را بسادگی … بیایید موسیقی بسازیم ۲ ادامه » بیایید موسیقی بسازیم ۱ بسیاری از دوستان بارها طی ارسال نامه راجع به روشهای ساده برای آهنگسازی سئوالاتی را مطرح کرده اند، سعی می کنیم طی چند نوشته بدون آنکه خود را درگیر مسائل پیچیده تئوری نماییم، با حداقل معلومات تئوری روشی را برای اینکار ارائه کنیم. در این نوشته با ذکر یک مثال کوچک به بیان ایده کلی … بیایید موسیقی بسازیم ۱ ادامه » نوشتن ملوديي که ميشناسيم هر نوازنده اي بخصوص در Jazz علاقمند که هر چيزي رو که ميشنوه بتونه با سازش بزنه. شايد باورتون نشه که تنها روشي رو که بزرگاي موسيقي بيان ميکنند چيز خارق العاده اي نيست که من و شما ندونيم. ميدونيد اون چيه داشتن نظم و بقول خارجيها discipline در تمرينه که اينطوري شروع ميشه. خب … نوشتن ملوديي که ميشناسيم ادامه » اقیانوسی بنام باخ (III) Thomaskirche، کلیسایی در شهر لایپزیگ که باخ در آن کار می کرد. باخ از آزمایش گذشت زمان سربلند بیرون آمده و همین امر می تواند دلیل محکمی بر توانایی های او باشد. با دقت در دلایلی که سبب بقای شهرت و جاودانگی آثار باخ شده می توان وجه تمایز او را با دیگر آهنگسازان هم … اقیانوسی بنام باخ (III) ادامه » اقیانوسی بنام باخ (II) مجسمه ای از باخ در لایپزیگ فروتنی و سخت کوشی به منظور بررسی آثار هنرمندان دیگر و دستیابی به موفقیت و پیشرفت، هر شخصی علاوه بر فروتنی و سخت کوشی نیاز دارد تا خود را مورد انتقاد قرار دهد. این ویژگی ها در شخصیت باخ به وضوح وجود داشته است. او خود در این باره … اقیانوسی بنام باخ (II) ادامه » اقیانوسی بنام باخ (I) تصویر نقاشی شده از باخ در سال 1748 آیا باخ بزرگترین آهنگساز جهان است؟ برای اغلب هنرجویان موسیقی اثبات این موضوع که یوهان سباستین باخ بزرگترین آهنگساز تاریخ موسیقی است، همواره جذاب بوده و هرگز خالی از لطف نخواهد بود. با این وجود حتی اگر نخواهیم به مباحث تاریخی و مقایسه آثار و فعالیت آهنگسازان … آرنولد شونبرگ، بنیانگذار آتونالیته (II) آرنولد شوئنبرگ (1874-1951) شونبرگ که در ابتدا موسیقی مالر را خوار می شمرد، با “سمفونی سوم” مالر که آن را اثری از یک نابغه می دانست، تغییر یافت و از آن پس، از مالر به عنوان یک مرد مقدس سخن می گفت. در سال ۱۸۹۸ دین خود را به پروتستان-لوترانیزم تغییر داد و تا سال … آرنولد شونبرگ، بنیانگذار آتونالیته (II) ادامه » آرنولد شونبرگ، بنیانگذار آتونالیته (I) آرنولد شوئنبرگ (1874-1951) آرنولد شونبرگ (Arnold Schoenberg) آهنگساز اتریشی (بعدها آمریکایی)، دارای سبک اکسپرسیونیست شعر و هنر آلمان و سرپرست دومین مدرسه موسیقی وین است. دست آوردهای شونبرگ بیشتر در زمینه هارمونی بوده، اندیشه وی دست کم در سه نسل آهنگسازان بعد از خود، چه در آمریکا و چه در اروپا به طور وسیعی ریشه … آرنولد شونبرگ، بنیانگذار آتونالیته (I) ادامه » میکسرهای صدا – 2 شماتیک مدار تهیه خروجی aux در میکسرها اغلب میکسرها برای کانالهای مجزا دارای اکوالایزر هستند. کنترل اکوالایزرها بر خلاف کنترلهای حجم صدا که بصورت کشویی (Slider) هستند، حالت تکمه (Knob) های گردشی دارند. بسته به میزان کیفیت میکسر اکوالایزر می تواند از یک کنترل تن (Tone) ساده شروع شود و یا دارای چندین باند … میکسرهای صدا 1 شماتیک عملکرد یک میکسر صدا در سیستم های صدا برداری یا ضبط صدای حرفه ای عموماً از دستگاهی برای مخلوط کردن کانالهای مختلف صوتی استفاده می شود که به آن میز صدا، sound board، sound desks، کنسول میکس و یا audio mixer و … نیز گفته می شود. این میز در واقع قابلیت دریافت ورودی … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (X) او در انجام این کار با بوجود آوردن سریالیسم موفق شد و این افتخار بزرگی برای او در تاریخ موسیقی محسوب میشود. اما او خیلی سخت به ساختار داخلی موسیقیش وفادار ماند. سریالیسم به عنوان روشی منظم برای تهیه سریها، منظره صوتی موجود را درهم ریخت و شنوندگان را با دنیای صوتی نو آفریدهاش بیگانه … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (X) ادامه » کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (IX) توضیحات «مایک اندروز» دربارهی استفاده از حساسیت به شرایط اولیه در قطعهی «It Ain’t My Responsibility» میتواند به روشنتر شدن این موضوع کمک کند: «من میتوانستم دو خط ملودیک که در ابتدا یکدیگر را دنبال میکردند بوجود بیاورم و شرایط اولیه را براساس وابستگی به حساسیت به گونه ای تقلیل دهم که در پایان هیچ … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (IX) ادامه » کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (VII) زمانی که سیستم در حالت رفتار آشوبی است به طور شگفتآوری در حالتی محدود اما بسیار پیچیده باقی میماند (ممکن است به سادگی محدود بودن حالتهای ممکن برای سیستم برای مشاهدهگر عادی قابل تشخیص نباشد). یک نمونه از طرحهای تهیه شده از چنین حالتی مربوط به مسئلهی تغییر فاز فضای سه بعدی است که به … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (VII) ادامه » کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (VI) دراین حال کیج آنقدر به عملکرد طبیعت نزدیک شده بود که موسیقیاش تنها یک گام دیگر با استفاده آگاهانه از نظریه آشوب فاصله داشت و آن گام این بود که عامل پیش برنده موسیقی بر پایه معادلاتی که با آنها جریانهای طبیعی را مدلسازی میکنیم استوار شود. تاثیر گذاری نظریه آشوب بر فرآیند آهنگسازی تا … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (VI) ادامه » کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (V) جان کیج پیشروترین آهنگساز دهههای ۵۰ و ۶۰ میلادی تقریبا استفاده از تمامی فرمهای شناخته شدهی موسیقی را ترک کرد و به گونهای آگاهانه با مطرح کردن مفهوم جدید «ابهام» به سمت فرآیندهای تصادفی در آهنگسازی رفت (Grout 794). کیج زیباشناسی نوساختهاش را در جریان دیدارش از دانشگاه هاروارد در اتاق سکوت (۴) آن دانشگاه … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (V) ادامه » کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (IV) همچنین وبرن ایدههایش را بر سریالی کردن همه جنبههای موسیقی استوار کرد. او این کار را در قطعه ۲۴op. به انجام رسانده است (Peyser 64). این تکنیک که با عنوان سریالیزم کلی شناخته میشود توسط پیر بولز کامل شد. در قطعهی ساختارها شماره ۱، بولز نه تنها سریالی کردن ریتم را به کار برد بلکه … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (IV) ادامه » کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (III) در این روش آهنگساز برای ساختن قطعه از بعضی عبارتهای ایجاد شده (نه همه آن شکلها) استفاده میکند. به بیان دیگر ممکن است این روش تدارک دیدن شکلهای متفاوت «سری» به صورت هرج و مرج یا آشوبی به نظر برسد اما فرآیند آمادهسازی پیش- آهنگسازانهای که در سریالیسم اتفاق میافتد (تدارک تن های سری) عمیقا … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (III) ادامه » کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (II) در سپیده دم قرن بیستم آرنولد شوئنبرگ روشی را برای آهنگسازی بوجود آورد که از دیدگاه زیباشناسی تقریبا به هیچ چیز پیش از خودش شبیه نبود. روشی نو که بعدا به سریالیسم شهرت یافت. به دلیل همین ساختمان ناآشنا، تعداد زیادی از شنوندگان نحوه آهنگسازی او را تصادفی میپنداشتند اما در حقیقت چنین نبود. اگر … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (II) ادامه » کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (I) تعریف «آشوب عبارت است از تحول نادورهای (غیر تناوبی) پیچیدهی یک سیستم دینامیکی غیر خطی در طول زمان که باعث میشود سیستم غیر قابل پیشبینی و معادل یک فرآیند کترهای (۱) شود. این طرز رفتار نتیجه حساسیتِ نمایی (۲) سیستمهای دینامیکی نسبت به شرایط اولیه است» (ریگدن ۱۸). واژهی آشوب را در کاربرد امروزینش اولین … کاربرد نظریه آشوب در آهنگسازی (I) ادامه » آهنگسازی و تنظيم در جواب سئوال حميد رضا: همه ما ميتونيم آهنگ ساز باشيم و هستيم. اگر بتونيم يه ملودي جديد رو زمزمه کنيم که دوستان و آشنايان نشنيده باشندش (کپي هم نباشه) ميشه گفت که ما يه آهنگ ساختيم. يا حتي يه شعر رو با دهن با آهنگ خودمون بخونيم. اون موقع اگه پول داشته باشيم ميتونيم … روانشناسي تم هاي موسيقي حواس وسيله ارتباط آدمي با عالم خارج است. تحريکات محيط توسط گيرنده هاي حسي بصورت پيام هاي الکترومغناطيسي به مرکز عصبي انتقال مي يابد. پيام عصبي وقتي از گيرنده هاي حسي مانند چشم، گوش و پوست به مرکز عصبي يعني «کورتکس» مغز منتقل مي شود، فرآيند احساس شکل مي گيرد.اصوات موسيقي از طريق گوش به … روانشناسي تم هاي موسيقي ادامه » نکاتی در مورد استفاده صحیح از میکرو فونها اگر موزیک شما شامل سازهای اکوستیکی و صدای خواننده است، کیفیت نهایی ضبط شما ، کاملا به میکروفون ها و چگونگی استفاده شما از آنها بستگی دارد . قرار گرفتن یک میکروفون معمولی در مکانی مناسب نتیجه ای بسیار بهتر از یک میکروفون گرانقیمت در در نقطه ای نامناسب خواهد داشت. در نهایت می توان … نکاتی در مورد استفاده صحیح از میکرو فونها ادامه » روانشناسی موسیقی *** حتما شنیدهاید که بعضیها میگویند راک گوش نکنید چون خشن میشوید! تاکنون تحقیقات بیشماری در مورد رابطه خشونت و برخی موسیقیها به انجام رسیده است. طبق این تحقیقات موسیقی راک، رپ وتکنو معمولا متهم میشوند که سبب بروز رفتارهای خشونتآمیز در نوجوانان هستند. اما به گفته محققان آمریکایی آنچه که سبب بروز خشونت در … مهندسی صدا چیست ؟ مهندس صدا کیست ؟ *** مهندسی صدا یا بهتر بگوییم مهندسی صوت (Audio engineering) یک حرفه کاملا تخصصی و علمی است که با تجهیزات و ابزارهای لازم جهت ضبط ،ویرایش ، میکس ، مسترینگ و باز تولید صدا سر و کار دارد . مهندسی صوت از علوم مختلفی از جمله : مهندسی الکترونیک، صوت شناسی(Acoustic)، سایکو اکوستیک (psychoacoustics) و … مهندسی صدا چیست ؟ مهندس صدا کیست ؟ ادامه » ویژگی های احساسی گامها کریستین فردریش دانیل شوبارت ادیب و شاعر آلمانی است که به دلیل علاقه زیاد و همکاری با موسیقیدانان به دانش موسیقی زیادی دست پیدا نمود. او مدتها مسئولیت مدیریت و کارگردانی موسیقی تاترهای نمایشی در آلمان را بر عهده داشت و تالیفات زیادی در زمینه ارتباط میان موسیقی و ادبیات دارد. مواردی که در زیر … ویژگی های احساسی گامها ادامه » کارت صدا چیست؟ كارت صدا يكي از عناصر سخت افزاري استفاده شده در كامپيوتر است كه باعث پخش و ضبط صدا( صوت) مي گردد. قبل از مطرح شدن كارت هاي صدا ، كامپيوترهاي شخصي براي پخش صدا ، صرفا” قادر به استفاده از يك بلندگوي داخلي بودند كه از برد اصلي توان خود را مي گرفت . در … بهداشت موسیقی * سالها تمرین شدید و مداوم، ترس از صحنه، تمایل به اجرایی دقیق و قابل قبول در جمع، التزام به بینقص و کامل بودن، فشارهای روانی ناشی از رقابت بین موزیسینها و دورنمای شغلی مبهم و نامشخص به عنوان علل پیدایش این بیماریها درنظر گرفته میشود. music music به دلیل مواجهه و رویارویی روز افزون … بررسی میکروفن SM 57 ساخت کمپانی Shure بررسی میکروفن SM 57 ساخت کمپانی Shure SM57 شور، میکروفن امپدانس پایین، یک جهته و داینامیک ساخته شده توسط کمپانی SHURE امریکا، مورد استفاده در تقویت صدای زنده و ضبط استودیو، یکی از پرفروش ترین میکروفن ها در جهان است. این میکروفن در برنامه های موسیقی بشدت استفاده می شود و توسط تک تک رئیس … بررسی میکروفن SM 57 ساخت کمپانی Shure ادامه » تشخیص اصل یا تقلبی میکروفن SHURE SM58 اصل یا تقلبی!SM58 میکروفن افسانه ای SHURE مدل SM58 یک میکروفون حرفه ای داینامیک کاردیوئید می باشد، به طور معمول در برنامه های زنده استفاده می شود. این میکروفن از سال ۱۹۶۶ توسط کمپانی امریکایی شور تولید می شود. شهرت این میکروفن در میان نوازندگان و خوانندگان بسیار زیاد است و دلیل آن استحکام وعملکرد … تشخیص اصل یا تقلبی میکروفن SHURE SM58 ادامه » اشکالات رایج در ضبط صدا گذشته از صدابرداری نادرست، اشکالات دیگری که در صداهای ضبط شده رایج است از این قرارند: 1. نویز: صدای ویز ویز در صداهای ضبط شده زیاد شنیده می شود. علّت آن هم عمدتاً اتّصال نا صحیح سیم دستگاه به ضبط است. سعی کنید از سیم سالم و استاندارد، و فیشهای نو و دست نخورده استفاده … اشکالات رایج در ضبط صدا ادامه » مشخصات میکروفون خوب از چه میکروفونی استفاده کنیم؟ میکروفونها در گیرایی صداهای دور و نزدیک متفاوت هستند. میکروفونی که برای ضبط صدای مجلس به کار می رود، باید گیرایی بالایی داشته باشد و صداهای دور را بهتر بگیرد. چنین میکروفونی صداهای دور را با همهمه کمتر و با صدای بلندتر ضبط می کند. استفاده از میکروفونهای استاتیک نیز … چند نکته در مورد صدا و گوش و فرکانس آلات موسیقی موسيقي: حوزه فركانس و شدت صوت در موسيقي بسيار وسيع تر از گفتار است. سيستمهاي پخش صوتي با وفاداري بالا ( HI – FI ) حوزه فركانس 30 تا 150000 هرتز را بخوبي پخش میكنند. * فيزيولوژي گوش: گوش انسان از سه قسمت به شرح زيرتشكيل شده است: 1) گوش بيروني: لاله ـ مجرا ـ … چند نکته در مورد صدا و گوش و فرکانس آلات موسیقی ادامه » بازه فرکانسی سازها http://www.independentrecording.net/irn/resources/freqchart/main_display.htm بازه فرکانس صدای سازها نشانگر ماوس رو روی هر کدوم از سازها ببرید تو یک پنجره سمت راست صفحه مشخصات فرکانسیشو خواهید دید. منبع : guitaracademy.ir Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند. دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری … میکس و مسترینگ به زبان ساده میکس و مستر به زبان ساده: شاید شما بارها در طول پروژه های کاری کلمه میکس و مسترینگ را شنیده باشید.اما منظور از میکس و مسترینگ چیست. یک مثال ساده.زمانی که شما در نظر دارید یک رایانه را اسمبل یا به زبان ساده سر هم کنید ابتدا با توجه به نیازتان قطعات خود را خریداری … میکس و مسترینگ به زبان ساده ادامه » کمپرسور و کمپرس کردن کمپرس کردن صدا مهمترین پروسسی هست که روی صدا انجام میشه.(خیلی خیلی مهم) یکی از اصلی ترین تنظیماتی که در میکس و مسترینگ انجام میشه!پس لطفا این مطلبو حتما بخونین و درک کنین.حالا اصلا کمپرسور چه کار میکنه؟!؟ کمپرسرور یک پروسسر دینامیکیه که روی دامنه صدا تاثیر خودشو میزاره و اگه به زبون خیلی ساده … افزایش کیفیت در میکس چگونه میتوانید به حداکثر درجه صدا در میکس ، قبل از مرحله مسترینگ برسید، در حالیکه اطمینان دارید خروجی اصلیتان برش نخورده است ؟ در هنگام کار در DAW ها (Digital Analog Work Station ) تعیین کننده ترین ( مهمترین ) عامل ، جلوگیری از رسیدن درجه نهایی به نقطه قرمز میباشد ولی آسان ترین … مفهوم daw و آشنایی با نرم افزارهای آهنگسازی آشنایی مختصری با DAW ها و نرم افزارهای آهنگسازی یاDAW Digital Audio Workstation در واقع محیط کار یک آهنگساز در عصر دیجیتال است. هر کامپیوتر خانگی با نرم افزاری که قابلیت رکورد همزمان چند track رو داشته باشد به نوعی DAW محسوب میشود ولی عموما منظور از این عبارت سیستمی است که دارای سخت افزار … مفهوم daw و آشنایی با نرم افزارهای آهنگسازی ادامه » ارتباط ساز و کامپیوتر با MIDI همانطور که می دانید MIDI استانداردی صنعتی برای برقراری ارتباط میان دستگاه های مختلف موسیقی با یکدیگر و کامپیوتر است. مهمترین ویژگی MIDI که باعث موفقیت آن نیز شده است عدم ارسال محتویات صدا بصورت آنالوگ بین دستگاه های موسیقی است. در واقع در این استاندارد برای اجرای هر نت پارامترهای لازم کیفی و کمی، … ارتباط ساز و کامپیوتر با MIDI ادامه » آموزش میکس صوتی در ابتدا به زبان ساده باید بدانیم میکس چیست.میکس ارتباط برقرار کردن بین تنکولوزی و تجهیزات با هنر موسیقی است.شاید تا به حال شده باشد که اهنگی بسازید و در ان از تمام الات موسیقی که همه از ان استفاده می کنند استفاده کرده باشید اما کیفیت صدای اهنگ شما چه به صورت کلی چه … آشنایی با کارت های صدا و نحوه عملکرد آنها کارت صدا یکی از عناصر سخت افزاری استفاده شده در کامپیوتر است که باعث پخش و ضبط صدا( صوت) می گردد. قبل از مطرح شدن کارت های صدا ، کامپیوترهای شخصی برای پخش صدا ، صرفا” قادر به استفاده از یک بلندگوی داخلی بودند که از برد اصلی توان خود را می گرفت . در … آشنایی با کارت های صدا و نحوه عملکرد آنها ادامه » آکوستیک کردن اتاق بسیاری از مواقع موسیقی را در داخل اتاق یا سالن گوش می دهیم تا در محیط باز، بنابراین آشنایی با قوانین آکوستیک و نحوه انعکاس صوت در محیط بسته می تواند تاثیر بسیار زیادی در نحوه استفاده صحیح از امکانات اطاق یا سالن برای بدست آوردن بهترین کیفیت داشته باشد. در نظر داریم طی چند … معرفی میکروفن ها * میکروفونها یا مبدلهای الکتروآکوستیکی، دستگاههایی هستند که تغییرات انرژی آکوستیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. (ضمناً عکس این مطلب نیز در مورد بلندگوها صادق است). همانطور که می دانیم انرژی صوتی از نوع انرژی مکانیکی است و با جرم، محیط الاستیک و نیرو سر و کار دارد. بنابراین حفظ و انتقال … 20 نکته برای ضبط صدا استودیو های ضبط در دنیای مجازی کامپیوتر، به اندازه ی کافی واقعی هست و با آن آشنایی داریم، ولی باید با اطلاعات کافی به سراغ آنها رفت تا بتوان بهترین نتیجه را از آن ها گرفت. پل وایت در این باره به چند نکته اشاره می کند: کامپیوتر ها به ما امکان استفاده از میدی، … |
مقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند.
دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم. با سابقه تدریس درس برنامه نویسی در دانشگاه (پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران)
سلام وقت بخیر … خواستم یه تشکری کنم ازتون که آموزشهای واقعا محشری رو در اختیارمون گذاشتین و مطمعنم تو کیفیت و سطح کاریم تاثیر بسیاری میذاری….هر چیزی که میخواستم رو پیدا کردم و از سایت خوبتون تشکر میکنم… یا علی
in site vaghean awoliiiiiyeeeeeee
mr30
کاش همه ی اینها تبدیل به یه فایل پی دی اف میشد هر دفعه نمیشه اومد توی سایت