آموزش های کنگا ( پرکاشن )
چگونگی ضربه Open در کونگا | مشاهده آموزش |
نحوه صحیح نشتن و بدست گرفتن ساز کونگا | مشاهده آموزش |
اجرای نت سیاه و سفید و سکوت در کونگا | مشاهده آموزش |
معرفی ادوات ساز پرکاشن و کونگا | مشاهده آموزش |
معرفی سازهای پرکاشن و کوبه ای
هنگ (ساز) | مشاهده آموزش |
تیمپانی | مشاهده آموزش |
زیلوفون | مشاهده آموزش |
ناقوس | مشاهده آموزش |
تخته معابد | مشاهده آموزش |
طبلا | مشاهده آموزش |
قاشقک (ساز) | مشاهده آموزش |
سنج | مشاهده آموزش |
دمام | مشاهده آموزش |
طاس (ساز) | مشاهده آموزش |
کوزه (ساز) | مشاهده آموزش |
ماراکاس | مشاهده آموزش |
نقاره | مشاهده آموزش |
دایره (ساز) | مشاهده آموزش |
دایره زنگی (ساز) | مشاهده آموزش |
مثلث (ساز) | مشاهده آموزش |
تایکو | مشاهده آموزش |
جغجغه | مشاهده آموزش |
جفه | مشاهده آموزش |
حلقه انگشتی | مشاهده آموزش |
دهل | مشاهده آموزش |
طبل | مشاهده آموزش |
کاخون | مشاهده آموزش |
تام-تام | مشاهده آموزش |
تیمپانی | مشاهده آموزش |
آموزش ریتم بینگو بانگو
درس 4 آموزش بینگوبانگو | مشاهده آموزش |
درس 3 آموزش بینگوبانگو | مشاهده آموزش |
درس 2 – اتودها جهت آموزش بینگوبانگو | مشاهده آموزش |
درس ۱ – اتودها جهت آموزش بینگوبانگو | مشاهده آموزش |
دانلود نت های پرکاشن
نت پرکاشن کنسرتو Triangle | مشاهده آموزش |
نت پرکاشن Minuet باخ | مشاهده آموزش |
نت پرکاشن Canon in D | مشاهده آموزش |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی
مقدمه ورود به دوره آموزش تئوری موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح انواع کلید ها در موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح کلید مضاعف در موسیقی | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر ویدیویی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های تئوری موسیقی
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (III) | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر متنی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی ایرانی و سنتی
مقدمه (معرفی دوره) | مشاهده آموزش |
ویژگی های صدا-فالش-ژوست | مشاهده آموزش |
معرفی نت های موسیقی ایرانی و غربی | مشاهده آموزش |
آموزش های تئوری موسیقی سنتی و ایرانی
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (I) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (II) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (III) | مشاهده آموزش |
آموزش های نحوه صحیح تمرین
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (I) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (II) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (III) | مشاهده آموزش |
مقاله های در مورد اصول نواختن ساز
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
نقش و جایگاه استاندارد در نوازندگی | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد ساز و نوازنده
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (I) | مشاهده آموزش |
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (II) | مشاهده آموزش |
انتخاب ساز – قسمت اول | مشاهده آموزش |
سلامت و نکات پزشکی در نوازندگی
ترس از صحنه (اضطراب اجرا) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (I) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (II) | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد بداهه نوازی
تمرین بداهه نوازی و همراهی | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت اول | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت دوم | مشاهده آموزش |
تصاویر سازهای کوبه ای و پرکاشن
توضیحات مقاله های پرکاشن و سازهای کوبه ای
کتابی مرجع و جامع برای درام و پرکاشن برخی از عناوین این کتاب آموزش درامز : انتخاب یک درام از سر تا پوسته کاوش در اینکه درام ها چگونه صدا تولید می کنند آنالیز و بررسی درام ست ارج نهادن به قدیمی ها – درامز سنتی چرخ دادن چوب ها و زدن پوسته ها ساخت یک دایره واژگان صدا افزودن تعدادی … کتابی مرجع و جامع برای درام و پرکاشن ادامه » تایکو تایکو (به ژاپنی: 太鼓، 太鼓) از سازهای کوبهای ژاپنی است. تایکو طبلی است از یک استوانه چوبی توخالی که دو طرف آنرا پوست میکشند و آنرا در اندازههای گوناگون میسازند. بزرگترین نوع تایکو، اودایکو نام دارد که احتمالاً بزرگترین طبل دنیا نیز هست. Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص … تام-تام تام-تام یک آلت موسیقی کوبهای است که از آن در ارکستر موسیقی کلاسیک استفاده میشود. نام این ساز در زبان چینی آن ;Gong که به معنای سنجی است که به وسیله یک چکش به صدا در میآید. این ساز در اواخر قرن بیستم به ارکستر موسیقی غربی وارد شد. منبع : ویکی پدیا … قاشقک (ساز) قاشُقَک یا کاستانیـِت از سازهای کوبهای است. قاشقک متشکل از یک جفت جام چوبی صدفیشکل و کوچک است که توسط تسمهٔ نازکی به انگشتان شست و سبابه نوازنده بسته میشود و او آنها را به هم میزند تا به صدا درآید. Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم … مثلث (ساز) مثلث (ساز) ساز کوبهای است. این ساز یک سهضلعی فلزی است که یک راس آن باز است و با نواختن میلهٔ فلزی دیگری بر روی بدنهٔ آن، صدایی موسیقایی تولید میشود. این ساز در ارکستر سمفونیک با دیگر سازهای کوبهای همراهی میکند. Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم … زیلوفون زیلوفون سازی موسیقایی است از خانواده سازهای کوبهای و احتمالاً با ریشهٔ اندونزییایی. معنای «زیلوفون» در زبان یونانی «آوای چوبی» است. این ساز دارای قطعههایی چوبی با طولهای مختلف است که نتهای گوناگون را اجرا میکنند. Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده … طاس (ساز) طاس سازی کوبهای است که کاسه آن از جنس مس است و روی آن پوست گاو یا گوسفند میکشند و با چوب، تسمه چرمی یا لاستیکی بر آن میکوبند. استفاده از طاس در مرحله ذکر و قیام صورت میگیرد. توسط این ساز نغماتی با عناوین زیر اجرا میشود: حیران گریان فتاح پاشایی لبلان زنگی زنگی … جغجغه جـِغجـِغه به وسایلی گفته میشود که با تکان دادن آن اجزای آن با همدیگر برخورد میکنند و نوعی صدای تقتق ایجاد میکنند. از جغجغهها بیشتر به عنوان وسیلهای برای سرگرمی نوزدان استفاده میشود. در مهندسی مکانیک چرخهای دندانهداری که به خاطر ضامندار بودن صدایی مانند صدای جغجغه تولید میکنند چرخ جغجغه گفته میشود. در میان … دایره زنگی (ساز) دایره زنگی نام سازی است از خانواده آلات موسیقی کوبه ای . ساختمان این ساز با تفاوتهایی شبیه دایره است . Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند. دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم. با … دهل دُهُل نام یکی از سازهای کوبه ای موسیقی است. دهل طبلی بزرگ و دورویهای که هر دو طرف آن پوستی از گاو یا گاومیش دارد، است. در متنهای مختلف نام آن، داول، تاول و داوول آمده است. شکلی از آن به همراه سرنا در مناطق روستایی نواخته میشود. نوازنده، دهل را با ریسمانی که از … کوزه (ساز) کوزه یک نوع ساز کوبهای میباشد، جنس ساز کوزه از سفال میباشد. ساز آفریقایی Udu شباهت زیادی به ساز کوزه در موسیقی بلوچستان و جنوب ایران دارد. تاریخچه کوزه، سازی است خود صدا و از جنس سفال که با ضربه مستقیم نواخته می شود. این ساز با شکلها و شیوههای نواختن گوناگون در استانهای … تخته معابد تختهٔ معابد سازی به شکل جعبهای چوبی و توخالی به صورت گُرده ماهی از خانوادهٔ طبلوارهها. تخته معابد سازی کوبهای است و خاستگاه آن چین، ژاپن و کره است. در آن کشورها از این ساز در آیینهای دینی بهره میگیرند. Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص … نقاره نقاره ساز ضربی به صورت طبل دوتایی است که سطح یکی از دیگری کوچکتر است و هر دو به وسیله یک نوازنده با دو چوب نواخته میشود. نقاره از دو طبل کاسه مانند درست شده که کاسهٔ بزرگتر صدای «بم» و کاسه کوچک صدای «زیر» میدهد. کاسههای نقاره را از مس یا سفال درست میکنند … تیمپانی تیمپانی سازی از رده سازهای کوبهای و گونهای طبل بزرگ است که از کاسه بزرگی (معمولاً از مس) و رویهای از پوست حیوان یا پلاستیک ساخته میشود و آن را با چوبهای طبل مخصوص تیمپانی مینوازند. به طبلهای دوتایی یا پنج تایی در کنار هم نواخته می شوند. این طبل برای اولین بار در قرن … سنج سِنج نوعی ساز ضربی به شکل دو صفحهٔ برنجی گرد است که معمولاً صدای آن را کوبیدن به هم در میآورند. سنج عبارت از یک صفحه برنجی و فلزی مدور با قطرهای مختلف بین ۲۰ تا ۶۰ سانتیمتر و معمولاً وسط سمت بیرونی سنج برای نگهداشتن آن بکار میرود است. صدای سنجها بسته به خاصیت … طبل طبل نوعی ساز موسیقی از دسته سازههای کوبهای است. طبل تشکیل شده از حداقل یک پوسته، به نام پوسته طبل، که به منظور ایجاد صدا بر روی بدنه آن کشیده شدهاست. طبل یکی از قدیمیترین و پرکاربردترین سازهای دنیا به شمار میرود، و طرح اولیه آن طی صدها سال بدون هیچ تغییری ثابت ماندهاست. دهانه … هنگ درام ( بررسی این ساز درام ) هنگ درام نخستین بار من این ساز را در اینترنت و فستیوال مدرن درامر دیدم، و این ساز که به نظر ساختار فیزیکی ساده ای داشت از لحاظ صدادهی بسیا زیبا و نه تنها پرکاسیو بلکه ملودیک بود و شاید دیدکاه جدیدی وا دو علاقه مندان سازهای کوبه ای ایجاد کند. زیرا امروزه به یک … هنگ درام ( بررسی این ساز درام ) ادامه » ناقوس ناقوس نوعی وسیله ساده تولید صدای توخالی است که در گروه سازهای کوبهای قرار میگیرد. این وسیله عملکردی همچون زنگ و زنگوله داشته و بزرگتر از آنها است. ناقوس نوعی وسیله مذهبی نیز محسوب شده و در برخی از ادیان به عنوان وسیله خبرکردن مومنان بکار میرود. در برخی از کشورهای اسلامی، مسیحیان بجای ناقوس … تیمپانی تیمپانی سازی از رده سازهای کوبهای و گونهای طبل بزرگ است که از کاسه بزرگی (معمولاً از مس) و رویهای از پوست حیوان یا پلاستیک ساخته میشود و آن را با چوبهای طبل مخصوص تیمپانی مینوازند. به طبلهای دوتایی یا پنج تایی در کنار هم نواخته می شوند. این طبل برای اولین بار در قرن … حلقه انگشتی زنگ سرانگشتی یا زنجیرانگشتی یازنگ انگشتی سازی هست مکمل، که برای تولید ریتم در موسیقی ایران باستان -موسیقی عربی کاردبرد داشته. بر سر انگشتان حلقه هایی می بندند و با حرکات دست و انگشتان تولید صدا میکنند این ساز صدایی زیر و مانند زنگ دارد. مجید خلج در خاطرات خود میگوید :”سال ها پیش نمایشگاهی … جفه جفه نام گونهای از دهل است که در موسیقی بومی ناحیه جنوب ایران و بویژه در گونهٔ از موسیقی به نام لیوا استفاده میشود. این نوع موسیقی بیشتر در مراسم شادی و سرور اجرا شده و با آن حرکات موزون فردی و جمعی با ضرباهنگهای خاص اجرا میگردد. Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، … دایره (ساز) دایره، یکی از سازهای کوبهای است. این ساز، شبیه دف است و تفاوت این دو در آن است که دف، معمولاً دارای زنجیرهای کوچکی است که به دیواره چوبین آن نصب شده، همچنین دایره از دف کوچکتر است. این خصوصیات صدای این دو را متفاوت میکند. دایره غیر از ایران در کشورهایی همچون افغانستان، آذربایجان، … کاخون کاخون (به انگلیسی: Cajón) نوعی ساز کوبهای میباشد. کاخون لغتی اسپانیایی به معنی: جعبه، صندوق یا صندوقچه میباشد که به نوعی ساز کوبهای اطلاق می شود، نوازنده بر روی کاخون مینشیند و با ضربات کف دست و انگشتان که بر روی صفحه جلویی ساز میکوبد، صدایی خاص و زنگدار تولید میکند. تاریخچه کاخون به … هنگ (ساز) هنگ نوعی ساز کوبهای است در طبقهٔ خودصداها که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ توسط فلیکس روهنر و سابینا شارر در کشور سوئیس ساخته شد. Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند. دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده … چگونگی ضربه Open در کونگا منبع : مرکز آموزش موسیقی سدا Meghdad Alibakhshiمقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند. دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم. با سابقه تدریس درس برنامه نویسی در دانشگاه (پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران) مطالب … چگونگی ضربه Open در کونگا ادامه » طبلا طبلا نوعی ساز موسیقی از خانواده سازهای کوبهای است که در موسیقی هندوستان نواخته می شود. طبلا از دو طبل دستی تشکیل شده که در اندازه و آوا متفاوت اند. طبل کوچکتر را “دایان” نامیده و با دست مسلط تر (معمولاً راست) مینوازند. طبل بزرگتر “بایان” نام دارد و با دست دیگر نواخته می شود. … ماراکاس ماراکاس (جغجغه)(به اسپانیایی: Maracas) نام سازیست که به گفتهای ریشه آن از سرخپوستان آمریکا است. در برخی قبایل، از جغجغه در مراسمی برای دعای باران استفاده میشدهاست. در برخی قبایل دیگر و به ویژه در میان قبایل با اعتقادات شمنباوری، از جغجغه برای احضار روح نیاکان کمک گرفته میشده است. در برخی قبایل، جغجغه یکی … دمام دَمام، سازیست که درتقسیمبندی سازها جزو سازهای کوبهای است با نوسان پوست به صدا در میآید و در دسته سازهای کوبهای استوانهای شکل قرار میگیرد. دمام بیشتر در جنوب ایران بویژه در برازجان و بوشهر رایج است. منشاء و تاریخچه آنچه از تصویر نگاریهای گذشته مشهود است حداقل در ۴۰۰۰ سال پیش در میانرودان … |
مقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند.
دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم. با سابقه تدریس درس برنامه نویسی در دانشگاه (پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران)