برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

آموزش ویولنسل و نت های ویولنسل

آموزش های ویولنسل

ویلنسل (XIII) مشاهده آموزش
ویلنسل (XII) مشاهده آموزش
ویلنسل (XI) مشاهده آموزش
ویلنسل (X) مشاهده آموزش
ویلنسل (IX) مشاهده آموزش
ویلنسل (VIII) مشاهده آموزش
ویلنسل (VII) مشاهده آموزش
ویلنسل (VI) مشاهده آموزش
ویلنسل (V) مشاهده آموزش
ویلنسل (IV) مشاهده آموزش
ویلنسل (III) مشاهده آموزش
ویلنسل (II) مشاهده آموزش
ویلنسل (I) مشاهده آموزش
تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (IV) مشاهده آموزش
تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (III) مشاهده آموزش
تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (II) مشاهده آموزش
تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (I) مشاهده آموزش

مقاله های ویولنسل

شش سوئیت چلوی باخ (II) مشاهده آموزش
شش سوئیت چلوی باخ (I) مشاهده آموزش
گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (VI) مشاهده آموزش
گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (V) مشاهده آموزش
گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (IV) مشاهده آموزش
گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (III) مشاهده آموزش
گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (II) مشاهده آموزش
گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (I) مشاهده آموزش
میشا مایسکی مشاهده آموزش
یویو ما، نوآوری در ویلنسل (II) مشاهده آموزش
یویو ما، نوآوری در ویلنسل (I) مشاهده آموزش
پابلو کازالز، نوازنده ویلنسل و رهبر ارکستر مشاهده آموزش
گفتگو با روستروپوویچ (I) مشاهده آموزش
کارمن پیچار، پدیده جوان ویولونسل مشاهده آموزش
“کلین با شور می نوازد” مشاهده آموزش

دانلود نت های ویولنسل

دانلود نت ویلنسل Rossini – Thieving Magpie Overture مشاهده آموزش
دانلود نت ویلنسل Pachulski – Prelude in C minor مشاهده آموزش
دانلود نت ویلنسل Praetorius – La Bourée No. 32 مشاهده آموزش
دانلود نت ویلنسل Praetorius – Bransle de Villages مشاهده آموزش
دانلود نت ویلنسل Praetorius – Passameze مشاهده آموزش
دانلود نت ویلنسل Rimsky-Korsakov – Dance of the Tumblers مشاهده آموزش
دانلود نت برای ویولنسل – The Ash Grove (Llywn Onn) مشاهده آموزش
دانلود نت ویلنسل The Miller of Dee مشاهده آموزش
دانلود نت ویولنسل Rigaudon مشاهده آموزش
دانلود نت ویولنسل Sullivan – Three Little Maids مشاهده آموزش

آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی

مقدمه ورود به دوره آموزش تئوری موسیقی مشاهده آموزش
توضیح انواع کلید ها در موسیقی مشاهده آموزش
توضیح کلید مضاعف در موسیقی مشاهده آموزش

برای مشاهده آموزش های بیشتر ویدیویی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید

آموزش های تئوری موسیقی

فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (I) مشاهده آموزش
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (II) مشاهده آموزش
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (III) مشاهده آموزش

برای مشاهده آموزش های بیشتر متنی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید

آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی ایرانی و سنتی

مقدمه (معرفی دوره) مشاهده آموزش
ویژگی های صدا-فالش-ژوست مشاهده آموزش
معرفی نت های موسیقی ایرانی و غربی مشاهده آموزش

آموزش های تئوری موسیقی سنتی و ایرانی

جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (I) مشاهده آموزش
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (II) مشاهده آموزش
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (III) مشاهده آموزش

آموزش های نحوه صحیح تمرین

چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (I) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (II) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (III) مشاهده آموزش

مقاله های در مورد اصول نواختن ساز

استعداد سنجی در آموزش موسیقی (I) مشاهده آموزش
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (II) مشاهده آموزش
نقش و جایگاه استاندارد در نوازندگی مشاهده آموزش

نکاتی در مورد ساز و نوازنده

بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (I) مشاهده آموزش
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (II) مشاهده آموزش
انتخاب ساز – قسمت اول مشاهده آموزش

سلامت و نکات پزشکی در نوازندگی

ترس از صحنه (اضطراب اجرا) مشاهده آموزش
دستانم یاریم نمی کنند (I) مشاهده آموزش
دستانم یاریم نمی کنند (II) مشاهده آموزش

نکاتی در مورد بداهه نوازی

تمرین بداهه نوازی و همراهی مشاهده آموزش
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت اول مشاهده آموزش
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت دوم مشاهده آموزش

تصاویر ساز ویولنسل

توضیحات مقاله های سلفژ

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (II)

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (II)

ایرنه شارپ     آیا شما کتابی را به هنرجویانتان توصیه می کنید یا روش خاص خود را دارید؟ من اغلب با گرفتن پرینتهایی از کتاب “روشهایی برای ویلنسلیت های جوان” (Pathways for Young Cellists) از اُلگا استائورت (Olga Stuart) با هنرجویان شروع می کنم. این کتاب شبیه کتاب اول پیانو است، در هر صفحه …

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (II) ادامه »

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (IV)

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (IV)

چگونگیِ گردشِ دست در نواختن با سرعتِ پایین  ۳- انگشتِ یکم: این انگشت باید تا حدِ امکان مورب، آرنج تا حد امکان بالا و شست باید روبرویِ انگشتِ یکم باشد. هنگامِ نواختن با انگشتِ یکم در این حالت، در مقایسه با روش انگشت‌گذاری کاملاً عمود، شما قادر به ایجاد تعادل بیشتری در دست‌تان خواهید بود. …

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (IV) ادامه »

ویلنسل (VI)

ویلنسل (VI)

ویولنسل های دوره باروک با ویولنسل های امروزی از چندین نظر تفاوت داشتند. ویولنسل های امروزی دارای میله ای در انتها به عنوان تکیه گاه ساز هستند (و بخشی از صدا را از این راه به زمین منتقل می کنند)، در حالیکه ویولنسل های باروک تنها به کمک دو ساق پای نوازنده نگه داشته می …

ویلنسل (VI) ادامه »

ویلنسل (II)

ویلنسل (II)

گستره صدا دهی و کوک سیم ها ساختمان ویولنسل بدنه: ویولنسل معمولا از چوب ساخته می شود، گرچه ممکن است مواد دیگری همچون فیبرکربن و آلومینیوم نیز برای ساخت آن بکار گرفته شود. صفحه رویی یک ویولنسل سنتی از چوب صنوبر و پشت، کناره ها و دسته ساز از چوب افرا ساخته می شود. گاهی …

ویلنسل (II) ادامه »

پابلو کازالز، نوازنده ویلنسل و رهبر ارکستر

پابلو کازالز، نوازنده ویلنسل و رهبر ارکستر

Pablo Casals 1876-1973 پابلو کارلز سالوادور کازالز Pau Carles Salvador Casals i Defilló مشهور به پابلو کازالز Pablo Casals از نوازندگان صاحب نام ویولنسل و رهبر ارکستر اهل کشور اسپانیا در ۲۹ دسامبر سال ۱۸۷۶ متولد شد. هر چند عمده شهرت کازالز به اجرای قطعات ویولن سل باخ طی سال های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۹ بر …

پابلو کازالز، نوازنده ویلنسل و رهبر ارکستر ادامه »

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (III)

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (III)

ایرنه شارپ درباره کتابهایی که در مدارس تدریس می شوند چه فکر می کنید؟ من از آنها استفاده نمی کنم، زیرا احساس می کنم نیاز ویلنسل را بر آورده نمی کنند. ویلنسلیستها مشکلات متفاوتی برای حل کردن دارند. اگرچه معتقدم تدریس موسیقی در مدارس بسیاری از دانش آموزان را تشویق به نواختن ساز می کند، …

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (III) ادامه »

ویلنسل (IV)

ویلنسل (IV)

چسب: در ساخت و تعمیر ویولنسل از چسبی به نام چسب پنهان (Hide Glue) بکار می رود که اتصالاتی محکم و ماندگار و با این حال قابل جداسازی در موارد لازم را پدید می آورد. این چسب یکی از انواع چسب های حیوانی است که از جوشاندن بلند مدت بافت پیوندی جانوری تهیه می شود. …

ویلنسل (IV) ادامه »

شش سوئیت چلوی باخ (I)

شش سوئیت چلوی باخ (I)

دست خط باخ از این سوئیت ها شش سوئیت برای تکنوازی ویولنسل توسط آهنگساز جاودانی موسیقی کلاسیک یوهان سباستاین باخ را باید بعنوان برترین آثار نوشته شده برای ویولنسل نام برد. بسیاری از این آثار در دوره زمانی ۱۷۱۷–۱۷۲۳ساخته شدند، زمانی که باخ در شهر کوتن Cöthen آلمان بعنوان آهنگساز استخدام شده بود. این سوئیت …

شش سوئیت چلوی باخ (I) ادامه »

گفتگو با روستروپوویچ (I)

گفتگو با روستروپوویچ (I)

“ما به وسیله موسیقی خود خدمت بزرگی را انجام می دهیم” مستیسلاو روستروپوویچ (Mstislav Rostropovich) هفتاد ساله، یکی از بزرگترین ویولن سل نواز زمان ما است و معمولا از او به عنوان هم نفس پابلو کاسالز (Pablo Casals) مشهور نام می برند. نزدیکی وی به کاسالز تصادفی نیست، پدر وی، لئوپارد روستروپوویچ (Leopold Rostropovich) هنر …

گفتگو با روستروپوویچ (I) ادامه »

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (VI)

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (VI)

ایرنه شارپ آیا شما تاکید زیادی بر روی وزن دست در اجرای تکنیک دارید؟ در حقیقت خیر. من درباره وزن دست صحبت نمی کنم زیرا معتقدم دست برای ایجاد رفت و آمد آرشه روی سیمها است، همانند پاها برای راه رفتن، پاها هنگام راه رفتن احساس سنگینی نمی کنند، دستها زمانی که ویلنسل می نوازند …

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (VI) ادامه »

ویلنسل (XII)

ویلنسل (XII)

کوارتت و دیگر آنسامبل ها ویولنسل یکی از اعضای ترکیب سنتی کوارت های زهی و همچنین کوینتت ها، سکستت ها و تریوهای زهی و دیگر ترکیب های آنسامبل است. قطعاتی برای هم نوازی دو، سه، چهار یا شمار بیشتری ویولنسل نیز نوشته شده که به سبک از آنسامبل «کر ویولنسل» هم گفته می شود. صدای …

ویلنسل (XII) ادامه »

ویلنسل (III)

ویلنسل (III)

سیم گیر (Tailpiece) و میله ی تکیه گاه (Endpin یا Spike): سیم گیر و میله ی تکیه گاه در بخش پایینی ساز جای دارند. سیم گیر به طور سنتی از چوب آبنوس یا دیگر چوب های سخت ساخته می شود، می توان آن را از پلاستیک یا استیل نیز ساخت. این قطعه از ساز، سیم …

ویلنسل (III) ادامه »

میشا مایسکی

میشا مایسکی

میشا مایسکی   میشا مایسکی (Mischa Maisky) متولد ۱۹۴۸ در Riga، Latvia است؛ موسیقی را برای اولین بار وقتی به Children’s Music School و هنرستان هنرهای زیبا رفت آغاز کرد. در سال ۱۹۶۲ وارد هنرستان Leningrad شد. در سال ۱۹۶۵ نام مستعار Rostropovich of the Future برای خود انتخاب کرد و همکاری با Leningrad Philharmonic …

میشا مایسکی ادامه »

ویلنسل (VIII)

ویلنسل (VIII)

گلیساندو: گلیساندو افکت اجرایی است که بوسیله سراندن انگشت به بالا و پایین گریف، بدون رها کردن سیم اجرا می شود. این حرکت باعث می شود ارتفاع صدا به نرمی و بدون بریدگی و تغییرات پله پله، بالا و پایین برود. تکنیک های دست راست: آرشه کشی در نوازندگی ویولنسل همانندی فراوانی به نفس گیری …

ویلنسل (VIII) ادامه »

یویو ما، نوآوری در ویلنسل (II)

یویو ما، نوآوری در ویلنسل (II)

یویوما از سال ۱۹۹۸ تا به امروز یویوما عمده تلاش خود را به پروژه جاده ابریشم اختصاص داده و در این راه کنسرت های متعددی با هدف ترویج مبادلات فرهنگی در این مسیر کهن تجاری مابین آسیا و اروپا، برگزار نموده است. در حقیقت این پروژه نه تنها تجسمی است از آرزوی دیرینه او در …

یویو ما، نوآوری در ویلنسل (II) ادامه »

ویلنسل (I)

ویلنسل (I)

ويولونسل شناخت مقدماتی ویولنسل   ویولنسل (Violoncello) که معمولا در زبان انگلیسی به اختصار چلو (Cello) و در حالت جمع چلی (Celli) نامیده می شود از خانواده سازهای زهی آرشه ای است. بکارگیری این ساز در تک نوازی، در گروه موسیقی مجلسی و همچنین در بخش زهی های یک ارکستر متداول است. واژه cello، خلاصه …

ویلنسل (I) ادامه »

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (I)

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (I)

ایرنه شارپ نوازنده ویلنسل ایرنه شارپ (Irene Sharp) به عنوان مدرسی بین المللی برگزیده شده است. او برای انجمن استادان سازهای زهی آمریکا (ASTA)، انجمن استادان سازهای زهی اروپا و استرالیا و انجمن سوزوکی آمریکا مستر کلاس برگزار می کند. اگرچه خانم شارپ در شمال کالیفرنیا زندگی می کند، ولی در شهرهای دیگری از جمله …

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (I) ادامه »

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (V)

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (V)

ایرنه شارپ آیا دست چپ در تولید صدا نقش کلیدی ایفا می کند؟ نقش بسیار مهمی ایفا می کند. بستگی به تکنیک دست چپ یک شخص نیز دارد، نوازنده ای می تواند حتی ویبریشن سیم را از بین ببرد اما به همان شکل کیفیت صدا را حفظ کند و یا به ساز اجازه آن را …

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (V) ادامه »

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (II)

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (II)

سخن از این است که اگر شما انگشت‌گذاری مورب را برگزینید، بسیاری از مشکلاتی که در انگشت‌گذاری عمود با آن مواجه بوده‌اید برطرف یا آسان‌تر خواهد شد. برای مثال: ۱- اختلافِ تواناییِ انگشتان در فاصله‌گرفتن از هم، با انگشت‌گذاریِ مورب آسان‌تر جبران می‌شود. ایجادِ فاصله‌ی بزرگ‌تر بِینِ انگشتِ دوم و سوم در حالت مورب بسیار …

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (II) ادامه »

شش سوئیت چلوی باخ (II)

شش سوئیت چلوی باخ (II)

تحقیقات اخیر توسط Martin Jarvis پرفسور دانشگاه موسیقی در داروین استرالیا اشاره به این میکند که این امکان وجود داشته است که Anna Magdalenaخود بعنوان آهنگساز قطعاتی را ساخته باشد که بعلت شهرت همسرش به باخ نسبت داده باشند Martin Jarvis مطرح میکند که این شش سوئیت را در حقیقت Magdalena نوشته است، هر چند …

شش سوئیت چلوی باخ (II) ادامه »

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (I)

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (I)

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ نویسنده: جِیمی فیست برگردان به فارسی: مهدی دولتی این اصول را به یاد بسپارید: ۱- مفاصلِ خود را بشناسید. ۲- حرکاتِ کاربردیِ خود را بشناسید. ۳- حرکاتِ غیرِکاربردیِ خود را بشناسید. ۴- وضعیتِ خنثی از نظر کالبدشناسی را بکار بگیرید. ۵- حرکت می‌تواند شما را …

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (I) ادامه »

ویلنسل (X)

ویلنسل (X)

مقایسه اندازه ویولنسل full-size و یک هشتم بسیاری از ویولنسل نوازان ریزاندام نواخن با ویولنسل هفت هشتم را ترجیح می دهند، چون با این ساز کشیدگی پنجه در پوزیسون های بالای دسته دشواری کمتری برایشان می آفریند. به ندرت ویولنسل هایی بزرگتر از چهار چهارم هم وجود دارد. نوازنده هایی که دستهایی با بزرگی نامعمول …

ویلنسل (X) ادامه »

ویلنسل (IX)

ویلنسل (IX)

انگشت گذاری های دوبل (Double stops): انگشت گذاری دوگانه مربوط به اجرای همزمان دو نت می باشد. دو سیم همزمان انگشت گذاری شده و آرشه بر روی آنها کشیده می شود، در نتیجه دو صدا همزمان شنیده می شود. همچنین ممکن است انگشت گذاری های سه گانه و چهارگانه هم انجام شود (با شکسته شدن …

ویلنسل (IX) ادامه »

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (III)

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (III)

در پوزیسیونِ شست: طبیعی‌ترین حالت انگشت‌گذاریِ ممکن، هنگامی که در پوزیسیون شست هستید و آرنج الزاماً بالاتر از معمول قرار گرفته، همان حالتِ انگشت‌گذاریِ مورب در پوزیسیون‌های دیگر است. پس اگر شما روشِ انگشت‌گذاریِ مورب را انتخاب کرده‌اید، در پوزیسیون‌های پایینِ گریف (پوزیسیون‌های شست) نیازی به تغییر حالتِ انگشتان ندارید و در سراسر گریف انگشت‌گذاریِ …

تکنیکِ دست چپ و بازو در ویولنسل، مورّب یا عمود؟ (III) ادامه »

کارمن پیچار، پدیده جوان ویولونسل

کارمن پیچار، پدیده جوان ویولونسل

کارمن پیچار (Karmen Pečar) متولد ۱۹۸۴ در شهر “لیوبلیانا”، پایتخت اسلوونی، نوازندگی ویولنسل را از پنج سالگی شروع کرد. در نوزده سالگی (۲۰۰۳) موفق به اخذ گواهی پایان نامه ی مدرسه معتبر موسیقی و باله ی ماری بور گردید و همان سال مدرک موسیقی خود را از آکادمی دانشکده موسیقی “زاگرب” نیز اخذ کرد. دو …

کارمن پیچار، پدیده جوان ویولونسل ادامه »

ویلنسل (XIII)

ویلنسل (XIII)

در موسیقی جز، Oscar Pettiford و Harry Babasin (نوازندگان کنترباس) از نخستین کسانی بودند که ویولنسل را به عنوان یک ساز سلو بکار بردند. هر دوی این ها سیم سازهایشان را با فواصل چهارم و یک اکتاو بالاتر از کنترباس کوک کردند. Fred Katz (که نوازنده کنترباس نبود) یکی از ویولنسل نوازان برجسته ی جز …

ویلنسل (XIII) ادامه »

ویلنسل (VII)

ویلنسل (VII)

در پوزیسیون های روی دسته ساز (که تنها کمتر از نیمی از گریف را شامل می شود) انگشت شصت پشت دسته قرار می گیرد. در پوزیسیون شصت (یک نام عمومی برای نت هایی که روی باقیمانده گریف اجرا می شود) انگشت شصت معمولا در کنار دیگر انگشتان روی سیم قرار گرفته و از کنار شصت …

ویلنسل (VII) ادامه »

یویو ما، نوآوری در ویلنسل (I)

یویو ما، نوآوری در ویلنسل (I)

یویو ما یویو ما پدیده ای در عرصه نوازندگی ویولن سل و نمونه یک هنرمند آسیایی – آمریکایی است که در ژانرهای مختلف موسیقی به فعالیت پرداخته، استعداد هنری و توانایی های این نوازنده بزرگ، زمینه همکاری اش با بسیاری از موسیقی دانان صاحب نام و نوازندگان برجسته را فراهم آورده است.   افرادی چون …

یویو ما، نوآوری در ویلنسل (I) ادامه »

ویلنسل (V)

ویلنسل (V)

تاریخچه تکامل ویولنسل ویولنسل، نمونه ی تکامل یافته ای از باس ویولن است که در سال ۱۵۵۶ توسط Jambe de Fer برای اولین بار عرضه شد که در ابتدا سازی با سه سیم بود. احتمالاً گابریلی نخستین آهنگسازی بود که باس ویولن را در اثر خود به نام Sacrae symphoniae به سال ۱۵۹۷ مورد توجه …

ویلنسل (V) ادامه »

ویلنسل (XI)

ویلنسل (XI)

کاربردهای متداول ویولنسل ارکسترال ویولنسل ها بخشی از ارکستر سمفونیک استاندارد هستند. ارکستر معمولا ۸ تا ۱۲ نوازنده ویولنسل را شامل می شود. در چیدمان استادارد ارکستر، بخش ویولنسل ها در سمت چپ و جلوی سن (از دید شنونده ها، سمت راست) روبروی بخش ویولن اول جای دارد. برخی ارکسترها و رهبران ترجیح می دهند …

ویلنسل (XI) ادامه »

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (IV)

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (IV)

ایرنه شارپ آیا شما تاکید زیادی بر روی وزن دست در اجرای تکنیک دارید؟ در حقیقت خیر. من درباره وزن دست صحبت نمی کنم زیرا معتقدم دست برای ایجاد رفت و آمد آرشه روی سیمها است، همانند پاها برای راه رفتن، پاها هنگام راه رفتن احساس سنگینی نمی کنند، دستها زمانی که ویلنسل می نوازند …

گفتگو با مدرس ویلنسل، ایرنه شارپ (IV) ادامه »

“کلین با شور می نوازد”

“کلین با شور می نوازد”

“ناتالی کلین نوازنده ای با جذابیتی فوق العاده است که ذهن تماشاگران را با خود می برد، زمانی که اجرایش به پایان می رسد گویی شوکی به شما وارد می شود و خود را بار دیگر به دنیای واقعی بازگردانده می بینید.” آکسفورد تایمز “ریتم موشکافانه و متمایز وی، تنها حضور یک هنرمند اصیل را، …

“کلین با شور می نوازد” ادامه »

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *