دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

آموزش آواز و تصنیف خوانی

آموزش های آواز

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (VII) مشاهده آموزش
عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (VI) مشاهده آموزش
عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (V) مشاهده آموزش
عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (IV) مشاهده آموزش
عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان(III) مشاهده آموزش
عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان(II) مشاهده آموزش
عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (I) مشاهده آموزش
مردان حرفه ای آواز (VI) مشاهده آموزش
مردان حرفه ای آواز (V) مشاهده آموزش
مردان حرفه ای آواز (IV) مشاهده آموزش
مردان حرفه ای آواز ایران (III) مشاهده آموزش
مردان حرفه ای آواز ایران (II) مشاهده آموزش
مردان حرفه ای آواز ایران (I) مشاهده آموزش
ردیف آوازی ایران از دیدگاه روانشناسی مشاهده آموزش
قاسمی: خوانندگان عموما” سلفژ را در حد بخور و نمیر میدانند! مشاهده آموزش
قاسمی: یک خواننده خوب، لزوما” در کار کرموفق نیست مشاهده آموزش
قاسمی: در کر آماتور جنس صدا مطرح نیست مشاهده آموزش
بحیرایی: خواننده و نوازنده از جایگاهی یکسان برخوردارند مشاهده آموزش
ضرورت سلفژ در خوانندگی مشاهده آموزش

آموزش های سلفژ برای آواز خوانی

آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی

مقدمه ورود به دوره آموزش تئوری موسیقی مشاهده آموزش
توضیح انواع کلید ها در موسیقی مشاهده آموزش
توضیح کلید مضاعف در موسیقی مشاهده آموزش

برای مشاهده آموزش های بیشتر ویدیویی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید

آموزش های تئوری موسیقی

فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (I) مشاهده آموزش
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (II) مشاهده آموزش
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (III) مشاهده آموزش

برای مشاهده آموزش های بیشتر متنی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید

آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی ایرانی و سنتی

مقدمه (معرفی دوره) مشاهده آموزش
ویژگی های صدا-فالش-ژوست مشاهده آموزش
معرفی نت های موسیقی ایرانی و غربی مشاهده آموزش

آموزش های تئوری موسیقی سنتی و ایرانی

جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (I) مشاهده آموزش
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (II) مشاهده آموزش
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (III) مشاهده آموزش

آموزش های نحوه صحیح تمرین

چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (I) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (II) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (III) مشاهده آموزش

مقاله های در مورد اصول نواختن ساز

استعداد سنجی در آموزش موسیقی (I) مشاهده آموزش
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (II) مشاهده آموزش
نقش و جایگاه استاندارد در نوازندگی مشاهده آموزش

نکاتی در مورد ساز و نوازنده

بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (I) مشاهده آموزش
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (II) مشاهده آموزش
انتخاب ساز – قسمت اول مشاهده آموزش

سلامت و نکات پزشکی در نوازندگی

ترس از صحنه (اضطراب اجرا) مشاهده آموزش
دستانم یاریم نمی کنند (I) مشاهده آموزش
دستانم یاریم نمی کنند (II) مشاهده آموزش

نکاتی در مورد بداهه نوازی

تمرین بداهه نوازی و همراهی مشاهده آموزش
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت اول مشاهده آموزش
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت دوم مشاهده آموزش
راه‌های رفع گرفتگی صدا مشاهده آموزش
ايجاد ابزار و امكانات مشاهده آموزش
هنرجوی جدی مشاهده آموزش
مدت زمان تمرين آواز مشاهده آموزش
پيدا كردن معلم آواز مشاهده آموزش
گوش موسيقايی و چشم تيزبين مشاهده آموزش
تاثير محيط و تاثير سلامت جسمانی برروی صدا مشاهده آموزش
شيوه ی صحيح صحبت كردن مشاهده آموزش
استفاده ی نادرست از صدا مشاهده آموزش
آموزش آواز : خوردن آب زیاد حین تمرین = از بین بردن حنجره مشاهده آموزش
آموزش آواز : اصول تنفس صحیح مشاهده آموزش
آموزش آواز : فن بیان را جدی بگیرید مشاهده آموزش
آموزش آواز : فن بیان در خوانندگی مشاهده آموزش
آموزش خوانندگی – نکات مهم در مورد خوانندگی مشاهده آموزش
آموزش خوانندگی – تحریر مشاهده آموزش
آموزش خوانندگی – گام و رابطه آن با آوازخوانی مشاهده آموزش
آموزش خوانندگی – صدای انسان و نحوه مراقبت از آن خصوصا برای آواز خوانها مشاهده آموزش
آموزش خوانندگی – تمرین تنفس مشاهده آموزش
طبقه بندی صدای انسان در آواز مشاهده آموزش
آموزش سلفژ – شناسایی 4 صدای بزرگ خوانندگی مشاهده آموزش
دوره خوانندگی و سلفژ – صدای بم مشاهده آموزش
دوره خوانندگی و سلفژ – صدای تنور مشاهده آموزش
دوره خوانندگی و سلفژ – صدای متزو مشاهده آموزش
دوره خوانندگی و سلفژ – صدای سوپرانو مشاهده آموزش
دوره خوانندگی و سلفژ – گرم کردن صدا مشاهده آموزش
مقاله آموزش سلفژ مشاهده آموزش
آموزش صدا سازی و سلفژ مشاهده آموزش
سلفژ (کامل) در بحث خوانندگی درس دوم مشاهده آموزش
سلفژ مشاهده آموزش
سلفژ (کامل) در بحث خوانندگی درس اول مشاهده آموزش
آموزش تنفس، صدا سازی و سلفژ تئوری جلسه اول مشاهده آموزش
نت خوانی و اجرا مشاهده آموزش
چند نکته ظریف در مورد خوانندگی … مشاهده آموزش
چگونه یک خواننده خوب شویم؟ (قسمت دوم) مشاهده آموزش
چگونه یک خواننده خوب شویم؟ (قسمت 1) مشاهده آموزش
اهمیت انتخاب شعر برای خواننده مشاهده آموزش
نکاتی پیرامون فنون پرورش صدا ( تکنیک های صداسازی در آواز) – بخش اول مشاهده آموزش
فلج شدن تارهای صوتی مشاهده آموزش
تحریر چیه و فرقش با ویبره چیه !؟ مشاهده آموزش
درد گرفتن گلو بعد از خوندن مشاهده آموزش
چه موقعی بخونیم بهتره؟ مشاهده آموزش
تکنیک فریاد زدن موقع خوندن مشاهده آموزش
تمریناتی برای جلوگیری از فالش خوندن مشاهده آموزش
ایجاد لرزش در صدا هنگام خواندن مشاهده آموزش
تمرین هایی برای گسترش توانایی های صدا در خوانندگی مشاهده آموزش

گالری

توضیحات مقاله های آواز خوانی

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (VII)

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (VII)

شاید بی آنکه خود شجریان و پاواروتی هم بدانند، سه دیدگاه همه جانبه این دو درباره انسان و موقعیت انسان است که آنها را در دل مردم جای داده است. اما درک بنیادی ماهیت و مناسبات انسان معاصر درگیری عجیبی را با زمان، مکان، اب‍ژه و سوژه پدید می آورد. ما فقط میتوانیم به آنچه …

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (VII) ادامه »

مردان حرفه ای آواز (V)

مردان حرفه ای آواز (V)

در جوامعی که سازگاری میان هنرمند و جامعه، وجود نداشته باشد، کوشش هنرمند به عنوان همدردی با جامعه اش، انجام نخواهد بود و آن چه تولید یا خلق می شود، متکی بر نظریه ی هنر برای هنر است. مانند شاعران پارناسی که به خصوص در اوایل کارشان به دوام استقلال مطلق هنر می اندیشند. منظور …

مردان حرفه ای آواز (V) ادامه »

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان(II)

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان(II)

آوازخوان باید هنگام آوازخواندن یک اتوبیوگرافی ِ اعتراضی، اندیشگی و درون گرا از خود ارائه دهد.درواقع آوازخوان با بیان موسیقی آوازی و در قالبی غیرمعمول، سطری از دفتر زندگی خود را به صورت یک تاریخچه ی شخصی رقم می زند که در آن حقایقی نهفته از پرده می افتد، چونان آرش کمانگیر که بطالت و …

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان(II) ادامه »

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (I)

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (I)

با نگاهی به آثار پاواروتی و محمدرضا شجریان   احساسی آمیخته به ترس در من شنونده برانگیخته می شود زمانی که تصور نبودن بزرگانی چون پاواراتی و شجریان به ذهن من راه می یابد. بی تردید این حالت پاسخ لذتی ست که پیوسته از اجراهای موفق این دو استاد برده ام.اما بر آن نیستم که …

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (I) ادامه »

بحیرایی: خواننده و نوازنده از جایگاهی یکسان برخوردارند

بحیرایی: خواننده و نوازنده از جایگاهی یکسان برخوردارند

رامین بحیرایی به جرات میتوانم بگویم که خواننده یا نوازنده ای که به تئوری موسیقی و سلفژ تسلط دارد، درکش از موسیقی به مراتب بالاتر از کسانی است که با این مفاهیم آشنایی ندارند. مسئله عدم آشنایی با تئوری موسیقی و نت خوانی در مورد نوازندگان به دلیل اصلاح متدهای آموزشی که در گذشته ای …

بحیرایی: خواننده و نوازنده از جایگاهی یکسان برخوردارند ادامه »

ردیف آوازی ایران از دیدگاه روانشناسی

ردیف آوازی ایران از دیدگاه روانشناسی

هنر آواز ایرانی بازتاب درون فرد خواننده است در پیوند شعر و موسیقی،که کلام با نوا ترکیب میشود،آگاهی داشتن به روانشناسی ردیف موسیقی آوازی ایران یکی از ارکان اصلی موسیقی کلامی محسوب میشود ،که هر آهنگساز و خواننده بایستی آگاهی لازم از این بعد را دارا بوده تا بتواند درراستای اجرای عملی موسیقی قدم مثبت …

ردیف آوازی ایران از دیدگاه روانشناسی ادامه »

مردان حرفه ای آواز (VI)

مردان حرفه ای آواز (VI)

بازخوانی همه جانبه ی فرهنگ، در رودرروییِ با اوضاعِ پیچیده ی فرهنگِ جهانی، اگر قرار باشد به از دست رفتنِ هویت بیانجامد، ما باید از نو تمامیِ پندار، گفتار و رفتارمان را به صورتِ انتقادی بازخوانی کرده و به آن شکلی نهادی بدهیم. چرا که با درک همین محدودیت ها و مقدورات می توان از …

مردان حرفه ای آواز (VI) ادامه »

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (VI)

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (VI)

شجریان سهم قابل ملاحظه ای در پی ریزی و غنای مکتب آوازی ایران داشته است. در عین حال من بر آن نیستم که بگویم او مبدع خلاقیتی خاص بوده است. اما معاصرین و اخلاف او همه ی اجراهایش را بدون نقد و بی هیچ برخورد پذیرفته اند. شاید سبک روایی (نقالی) و موجز شجریان، یا …

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (VI) ادامه »

مردان حرفه ای آواز ایران (II)

مردان حرفه ای آواز ایران (II)

به همین دلیل ما سال هاست با روایت های متعدد و متکثر روبه رو شده ایم و هیچ راوی ای نتوانسته است ما را در برابر انسجام روایت ها متقاعد کند. برای همین است که هنوز هم تعداد اندکی از راویان آوازیِ قبل، به گونه ای باور نکردنی به اذهان نفوذ می کنند و صدای …

مردان حرفه ای آواز ایران (II) ادامه »

مردان حرفه ای آواز (IV)

مردان حرفه ای آواز (IV)

در حال حاضر، خوانندگانِ بسیاری در ایران به اشکال مختلف از طریق اجرای صحنه ای، آماده سازی آلبوم، رسانه و… در پی ابراز وجود هستند. اما با وجود تعداد بسیار زیاد آنان، متاسفانه با خواننده ای باشکوه، به ندرت روبرو می شویم. خواننده ای که در عین توانایی هایش در امر خواندن و اجرا، بتواند …

مردان حرفه ای آواز (IV) ادامه »

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (V)

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (V)

آیا هر ماده برای جنبش، نیاز به نیرویی برتر و خارج از خود دارد، یا تلنگری از بیرون دارد؟ و آیا این تلنگر و نیروی بیگانه از طبیعت و ماده خاستگاهش مو سیقی است و مخاطب باید با موسیقی دریفی ایران از سکون به در آید؟ تمامی فعالیت پراتیک و علمی بشر ثابت می کند …

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (V) ادامه »

قاسمی: یک خواننده خوب، لزوما” در کار کرموفق نیست

قاسمی: یک خواننده خوب، لزوما” در کار کرموفق نیست

هر کسی که اینجا آواز و سلفژش خوب باشد، پیشنهاد میکنم که وارد کر شود؛ شاگرد آواز یاد میگیرد که چگونه تنها، خوب بخواند و لزوما” سلفژ خوبی ندارد و دیگر اینکه لزوما” بلد نیست که چطور در گروه بخواند، کر خواندن بسیار درک موسیقی خوبی میخواهد، یعنی کار جدی موسیقی هست در حد نوازندگی …

قاسمی: یک خواننده خوب، لزوما” در کار کرموفق نیست ادامه »

مردان حرفه ای آواز ایران (I)

مردان حرفه ای آواز ایران (I)

قاعدتاً باید در اینجا آواهایی را ارائه کنیم و مردانی را معرفی سازیم که هیچ تصمیم خودسرانه و واکنشی دور از مشروعیت در آن حضور نیافته باشد. پس نخستین کلام این که آواز نباید در خدمت امیال خودی باشد و امیال نباید در خدمت روایت های کوتاه ذهنی آواز خوان. ما قرار است در اینجا …

مردان حرفه ای آواز ایران (I) ادامه »

قاسمی: خوانندگان عموما” سلفژ را در حد بخور و نمیر میدانند!

قاسمی: خوانندگان عموما” سلفژ را در حد بخور و نمیر میدانند!

گروه کر 220 نفره شهر تهران در کنسرت فرهنگسرای بهمن این ارکستر زهی آخر به کجا رسید؟ هیچ! به جایی که سازمان فرهنگی بودجه ای به ما نداد و ارکستر متلاشی شد ولی کر؛ ما از سال ۸۱ آمدیم و فراخوان گسترده تری دادیم برای یک کر بزرگ، باز با همت آقای اردلان و نافعی …

قاسمی: خوانندگان عموما” سلفژ را در حد بخور و نمیر میدانند! ادامه »

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (IV)

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (IV)

حتی در پهنه ساختاری اثر نمی توان انعکاس آگاهی جمعی واقعی یافت، زیرا گرایش های بالقوه ی آگاهی جمعی را به بالاترین درجه انسجام می رساند و آن را در قالب جهانی تخیلی بیان می کند. تمامی آگاهی و ساختارهای ذهنی یک گروه اجتماعی در دایره جامعه، پرورش می یابد، اما هیچ آگاهی جمعی نمی …

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان (IV) ادامه »

مردان حرفه ای آواز ایران (III)

مردان حرفه ای آواز ایران (III)

خوشبختانه صدیق تعریف جزو آن دسته از خوانندگان موسیقی نبوده که یه شبه بر فراز بادبان های سرگردان سوار و فردای آن نیز به افقی سرنگون گردد. او در هر اجرا پرسشی جدید را به پیش می کشد و در ادامه امضایش را به آرامی و با اطمینان پای اثرش می گذارد. آنچه در ذهن …

مردان حرفه ای آواز ایران (III) ادامه »

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان(III)

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان(III)

ایشان (محمدرضا شجریان) پیش از سالهای پنجاه خود را در چهارچوب وزارت فرهنگ و هنر محبوس کرده بودند، یعنی انتخابشان تحقق نیافته بود. در واقع آن آزادی را که شجریان پس از سالهای پنجاه در اجتماع (نه برای رهایی از چهارچوب ردیف موسیقی ایران) اختیار کرد، عبارت بود از «من»ی خود ساخته، به گونه ی …

عصر حماسی کوبیسم و فردیت در حنجره بزرگان(III) ادامه »

ضرورت سلفژ در خوانندگی

ضرورت سلفژ در خوانندگی

نباید کارهای گذشتگان را با هر چقدر میزان زیبایی فقط تکرار کرد. تغییر مدهای موسیقی صدای آواز را زیباتر می کند. چرا خوانندگان به دنبال مرکب خوانی نرفته اند؟ …

قاسمی: در کر آماتور جنس صدا مطرح نیست

قاسمی: در کر آماتور جنس صدا مطرح نیست

در این ۹ ساعت شما دو جلسه را به تئوری و سلفژ میپردازید و سه ساعت را به آواز. بعد از ۶ ماه دانشجویانی را داشتیم که (به دانشجویان موسیقی برنخورد! من خودم در دانشگاه درس میدهم) در حد یک دانشجوی ترم یک، دو و سه دانشگاه سلفژ میدانند و میتوانند وارد کر بشوند. بعد …

قاسمی: در کر آماتور جنس صدا مطرح نیست ادامه »

 

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *