دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

ویولن (آموزش ویولن، دانلود نت و آموزش ویدیویی و معرفی کتاب)

آموزش های ویولن

اصول نوازندگی ویولن (XV) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (XIV) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (XIII) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (XII) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن XI مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (X) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (IX) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (VIII) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (VII) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (VI) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (V) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (IV) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (III) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (II) مشاهده آموزش
اصول نوازندگی ویولن (I) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (XI) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (X) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (IX) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (VIII) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (VII) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (VI) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (V) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (IV) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (III) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (II) مشاهده آموزش
ادیت در ویولن (I) مشاهده آموزش
تاثیر ذهن بر ساختار جمله بندی ها در ویولن (II) مشاهده آموزش
تاثیر ذهن بر ساختار جمله بندی ها در ویولن (I) مشاهده آموزش
تاثیر ساختار جملات بر ادیت در ویولون (II) مشاهده آموزش
تاثیر ساختار جملات بر ادیت در ویولون (I) مشاهده آموزش
برنامۀ مدون آموزش ویولن ۴ مشاهده آموزش
برنامۀ مدون آموزش ویولن ۳ مشاهده آموزش
برنامۀ مدون آموزش ویولن ۲ مشاهده آموزش
برنامۀ مدون آموزش ویولن ۱ مشاهده آموزش

مقاله های ویولن

درباره آرشه (IV) مشاهده آموزش
درباره آرشه (III) مشاهده آموزش
درباره آرشه (II) مشاهده آموزش
درباره آرشه (I) مشاهده آموزش
ایزایی پادشاه ویولون مشاهده آموزش
ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (V) مشاهده آموزش
ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (IV) مشاهده آموزش
ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (III) مشاهده آموزش
ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (II) مشاهده آموزش
ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (I) مشاهده آموزش
لیدی بلانت و مسیح (V) مشاهده آموزش
لیدی بلانت و مسیح (IV) مشاهده آموزش
لیدی بلانت و مسیح (III) مشاهده آموزش
لیدی بلانت و مسیح (II) مشاهده آموزش
لیدی بلانت و مسیح (I) مشاهده آموزش
ظرایف ویولن (II) مشاهده آموزش
ظرایف ویولن (I) مشاهده آموزش
ویولون مسیح استرادیواریوس (VIX) مشاهده آموزش
ویولون مسیح استرادیواریوس (VIII) مشاهده آموزش
ویولون مسیح استرادیواریوس (VII) مشاهده آموزش
ویولون مسیح استرادیواریوس (VI) مشاهده آموزش
ویولون مسیح استرادیواریوس (V) مشاهده آموزش
ویولون مسیح استرادیواریوس (IV) مشاهده آموزش
ویولون مسیح استرادیواریوس (III) مشاهده آموزش
ویولون مسیح استرادیواریوس (II) مشاهده آموزش
ویولون مسیح استرادیواریوس (I) مشاهده آموزش
بالشتک نوین (I) مشاهده آموزش
تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (III) مشاهده آموزش
تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (II) مشاهده آموزش
تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (I) مشاهده آموزش
تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (V) مشاهده آموزش
تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (IV) مشاهده آموزش
تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (III) مشاهده آموزش
تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (II) مشاهده آموزش
تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (I) مشاهده آموزش
هیلاری هان، ویولونیست، درباره تمرین و تفسیر مشاهده آموزش

دانلود نت های ویولن

نت Fur Elise بتهوون مشاهده آموزش
نت ویولن March from The Nutcracker چایکوفسکی مشاهده آموزش
نت ویولن Meditation from Thais مشاهده آموزش
دانلود نت Irish Jig Medley مشاهده آموزش
دانلود نت Por Una Cabeza مشاهده آموزش
دانلود نت ویولن Joy to the World مشاهده آموزش
دانلود نت ویولن Minuet باخ مشاهده آموزش
دانلود نت Swan Lake Op.20 برای ویولن چایکوفسکی مشاهده آموزش
دانلود نت بهار ویوالدی برای ویولن مشاهده آموزش
دانلود نت ویولن Ode to Joy بتهوون مشاهده آموزش

آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی

مقدمه ورود به دوره آموزش تئوری موسیقی مشاهده آموزش
توضیح انواع کلید ها در موسیقی مشاهده آموزش
توضیح کلید مضاعف در موسیقی مشاهده آموزش

برای مشاهده آموزش های بیشتر ویدیویی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید

آموزش های تئوری موسیقی

فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (I) مشاهده آموزش
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (II) مشاهده آموزش
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (III) مشاهده آموزش

برای مشاهده آموزش های بیشتر متنی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید

آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی ایرانی و سنتی

مقدمه (معرفی دوره) مشاهده آموزش
ویژگی های صدا-فالش-ژوست مشاهده آموزش
معرفی نت های موسیقی ایرانی و غربی مشاهده آموزش

آموزش های تئوری موسیقی سنتی و ایرانی

جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (I) مشاهده آموزش
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (II) مشاهده آموزش
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (III) مشاهده آموزش

آموزش های نحوه صحیح تمرین

چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (I) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (II) مشاهده آموزش
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (III) مشاهده آموزش

مقاله های در مورد اصول نواختن ساز

استعداد سنجی در آموزش موسیقی (I) مشاهده آموزش
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (II) مشاهده آموزش
نقش و جایگاه استاندارد در نوازندگی مشاهده آموزش

نکاتی در مورد ساز و نوازنده

بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (I) مشاهده آموزش
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (II) مشاهده آموزش
انتخاب ساز – قسمت اول مشاهده آموزش

سلامت و نکات پزشکی در نوازندگی

ترس از صحنه (اضطراب اجرا) مشاهده آموزش
دستانم یاریم نمی کنند (I) مشاهده آموزش
دستانم یاریم نمی کنند (II) مشاهده آموزش

نکاتی در مورد بداهه نوازی

تمرین بداهه نوازی و همراهی مشاهده آموزش
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت اول مشاهده آموزش
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت دوم مشاهده آموزش

تصاویر ساز ویولن

توضیحات مقاله های ویولن

اصول نوازندگی ویولن (X)

اصول نوازندگی ویولن (X)

الگوی شماره۱/۷: -پورتامنتوی دست چپ(Portamento) ایجاد ارتباط و پیوستگی صوتی میان دو نت در پوزیسیون های مبدا و مقصد هنگامی که همراه با تغییر پوزیسیون دست چپ و ناشی از جابجایی طولی “دو شماره انگشت” متفاوت بر روی گریف می باشد را “پورتامنتو” می نامند. پورتامنتو می تواند بر روی یک و یا دو سیم …

اصول نوازندگی ویولن (X) ادامه »

تاثیر ذهن بر ساختار جمله بندی ها در ویولن (II)

تاثیر ذهن بر ساختار جمله بندی ها در ویولن (II)

در واقع دریافت ذهن در زمینه پیوستگی و اتحاد موسیقایی جمله که روند اجرای صعودی دارد با آمیخته و درگیر شدن به موضوع مقاطع برش در پس اجرای هر دسته نت شش تایی و ایجاد یک تغییر پوزیسیون، دچار نوعی آشفتگی ذهنی می گردد که این آشفتگی با ماهیت سیال جمله در تضاد است و …

تاثیر ذهن بر ساختار جمله بندی ها در ویولن (II) ادامه »

نت ویولن Meditation from Thais

نت ویولن Meditation from Thais

Meditation from Thais



ادیت در ویولن (X)

پیش از ادامه مبحث، لازم به یادآوری می دانم که ویولنیست بزرگ یواخیم (J.Joachim) در نسخه ادیت شده سال ۱۸۷۹ انتشارات “Simrock” شیوه ی انگشت گذاری همانند کلینگر را در اولین جمله پیشنهاد می دهد و نحوه اجرای دومین جمله را مسکوت می گذارد. در ویدیوئی مربوط به اجرای این اثر در سال ۱۹۸۵، شاهدیم …

ادیت در ویولن (X) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (VIII)

اصول نوازندگی ویولن (VIII)

۳/۱/۵: نکاتی در اجرای گام کروماتیک ۳/۱/۵/۱: هر گاه بنا به دلایل مختلف نوازنده مصمم به اجرای متوالی دو نت با فاصله نیم پرده توسط یک شماره انگشت باشد، لازم است تا هلال داخلی انگشت به مانند فنری باز شود. طبیعی است در حالت برگشت، هلال انگشت دوباره بایستی جمع شده و انگشت به شکل …

اصول نوازندگی ویولن (VIII) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (VI)

اصول نوازندگی ویولن (VI)

ب- چگونگی وارد آوردن نیرو: نیروی وارده برای انگشت گذاری، تنها بایستی از طریق سر انگشت بر روی گریف وارد گردد و نبایستی سایر قسمت های دست (به خصوص ناحیه مچ)، درگیر این مسئله شود. برای تمرین می توان بدون بکارگیری آرشه، ویلون را نگاه داشت و با پرتاب انگشتان از فاصله یک الی دو …

اصول نوازندگی ویولن (VI) ادامه »

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (V)

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (V)

«تفاوت های سیستماتیکی بین ویولون های معمولی استرادیواری و گوارنری وجو دارد» بحث: واریاسون بین این ۳۰ ویولون حدودا ۷ تا ۱۰ دسی بل است. این واریاسیون کاملا قابل شنیدن است هرچند که منحنی ها با چند استثنا شبیه یکدیگرند که نشان دهنده یکسانی تمبر (timbre) است. در قطعات ضبط شده بلندی صدای ساز اهمیتی …

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (V) ادامه »

ادیت در ویولن (XI)

ادیت در ویولن (XI)

همانطور که در بخش پیشین ذکر شد بهترین راهکار نواختن دوبل نت اولین جمله، تعویض پوزیسیون بر پایه انگشتان اول-دوم می باشد که پتانسیل اجرایی بالاتری را برای نوازنده فراهم می سازد و این تعویض پوزیسیون ما بین پوزیسیون های دوم و سوم می باشد. بر این اساس راهکار اجرای اولین جمله مبتی بر انگشت …

ادیت در ویولن (XI) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (XII)

اصول نوازندگی ویولن (XII)

الگوی شماره ۲/۱: -الگوی دست راست: ۱/۲/۱: -الگوی دست گیری آرشه: شکل دست گیری آرشه، طبق”الگوی پیشنهادی نگارنده” به شرح زیر می باشد: ۱/۱/۲/۱: تکیه گاه سر انگشت یا نرمچه انگشت شست راست، بر کناره لبه بالایی دهانه پاشنه آرشه و یا در حالت مطلوب تر در ناحیه انتهای لبه بالایی دهانه پاشنه و چوب …

اصول نوازندگی ویولن (XII) ادامه »

ظرایف ویولن (II)

ظرایف ویولن (II)

دومین مورد، تنظیم بودن خرک از لحاظ عوامل؛ ارتفاع، فاصله مرکز به مرکز سیم ها، شکل قوس روی خرک نسبت قوس روی گریف و نیز فاصله سیم ها از روی گریف (که به ارتفاع گریف از صفحه نیز وابسته می باشد)، است.از آنجا که سیم ها دامنه متفاوتی از نظر قطر(که می تواند تابعی از …

ظرایف ویولن (II) ادامه »

کتاب آموزش ویولن (ستاره ویولن 1 )

کتاب آموزش ویولن (ستاره ویولن 1 )

  سری کتاب های ستاره ویولن، به ویولنیست های مبتدی و در سطح مقدماتی،  قطعات انتخابی تازه و تاثیرگذاری را برای افزایش اعتماد به نفس و مهارت های موسیقی ارائه می دهد. کتاب حاوی تمرین های مصور مناسب برای توسعه تکنیک های ویولن ویژه از طریق محدوده هیجان بخشی از شیوه های موسیقی است.   …

کتاب آموزش ویولن (ستاره ویولن 1 ) ادامه »

دانلود نت Irish Jig Medley

دانلود نت Irish Jig Medley

Irish Jig Medley

درباره آرشه (II)

درباره آرشه (II)

به علت کیفیت پایین و نامرغوب آرشه های قرون ۱۷ و ۱۸، تنها تعداد انگشت شماری از آنها حفظ و احیاء شده اند و هریک از آرشه های دوران مذکور که به هر دلیلی دچار آسیب دیدگی شده، به راحتی کنار گذاشته شده است. سازندگان آرشه دراین دوران (که عموما دستیاران ویولن سازان بوده اند) …

درباره آرشه (II) ادامه »

ایزایی پادشاه ویولون

ایزایی پادشاه ویولون

در سال ۱۸۸۶ با اولین اجرای “کوارتت زهی” اثر دبوسی، ایزایی “کوارتت ایزایی” خود را ثبت نمود. از آنجایی که ناخوشی شدید فیزیکی وی وخیم تر می شد، بیشتر به تدریس، رهبری و آهنگسازی می پرداخت. در میان مشهورترین آثارش: شش سونات برای ویلن، سونات برای ویلنسل، یک سونات برای دو ویلن، هشت پوئم برای …

ایزایی پادشاه ویولون ادامه »

ادیت در ویولن (I)

ادیت در ویولن (I)

الف- مقدمه : ادیت در ویولن، مهمترین و پیچیده ترین شاخه از دانش های هنر نوازندگی این ساز است که هنرمندان درسطوح مختلف نوازندگی این ساز بطور مستقیم با آن سر و کار دارند. اهمیت این دانش از آنجاست که برای نواختن هر اثر تصنیف شده برای این ساز، نیازمند استفاده ازآن هستیم. با این …

ادیت در ویولن (I) ادامه »

ویولون مسیح استرادیواریوس (VI)

ویولون مسیح استرادیواریوس (VI)

به طور معمول جریان الگو برداری همیشه از مشخصات درج شده خط محیطی ترسیمی و یا از محدوده تصاویر رنگی از صفحات به انجام می رسد که معمولا سازندگان ساز در ساده ترین شکل ممکن با دور بری تصاویر و انتقال آن به روی برگه های فلزی و یا چوب و یا در مواردی دقیق …

ویولون مسیح استرادیواریوس (VI) ادامه »

تاثیر ساختار جملات بر ادیت در ویولون (II)

تاثیر ساختار جملات بر ادیت در ویولون (II)

در ادامه مطلب پیشین، برای روشن تر شدن موضوع با استفاده از نمونه هایی از آثار تصنیف شده این ساز به بررسی چگونگی تاثیر ساختار جملات بر ادیت در ویولن خواهم پرداخت. همزمان با سیر تکامل آرشه در طی تاریخ و بدست آمدن امکان ساخت آرشه هایی با توانمندی و قابلیت های بیشتر اجرایی، سیر …

تاثیر ساختار جملات بر ادیت در ویولون (II) ادامه »

لیدی بلانت و مسیح (III)

لیدی بلانت و مسیح (III)

اما از نظر ظاهری حالت تقاطع سه زه ها در گوشه ها و حتی حالت و فرم خود گوشه ها نیز با یکدیگر متفاوت است. درخشندگی و حالت تازگی در رنگ وجلا و همچنین عدم وجود پتینه، قابلیت بصری ساز را افزایش داده است تا حدی که ریزترین جزئیات و ویژگیهای ساز بارز و آشکار …

لیدی بلانت و مسیح (III) ادامه »

تاثیر ساختار جملات بر ادیت در ویولون (I)

تاثیر ساختار جملات بر ادیت در ویولون (I)

ویولون، سازی با توانمندی های بسیار در زمینه اجرای موسیقی است و این موضوع حاصل از امکاناتی است که پیش از هر عاملی، ساز با ویژگی های منحصر به فرد خود در زمینه طراحی و ساخت و نیز اصلاحات انجام گرفته بر روی آن در طی چند قرن، در اختیار نوازندگان و آهنگسازان قرار داده …

تاثیر ساختار جملات بر ادیت در ویولون (I) ادامه »

ادیت در ویولن (VIII)

ادیت در ویولن (VIII)

در ادامه به بررسی انگشت گذاری هفت دسته جمله سه نتی سه لا چنگ (از لا بکار تا می بمل) می پردازیم. اجرای لا بکار در پوزیسیون سوم سیم می و با انگشت اول انجام می پذیرد، در اینجا اولین انتخاب مهم انگشت گذاری در نت فا دیز (اولین نت سه لا چنگ بعد از …

ادیت در ویولن (VIII) ادامه »

ویولون مسیح استرادیواریوس (IV)

ویولون مسیح استرادیواریوس (IV)

در این مرحله ما برای بررسی انطباق اندازه ها می توانیم به چهار گزینه رجوع کنیم: ۱- جدول اندازه ها که در آن مقدار اندازه‌های عرض بالا، عرض وسط، عرض پایین ثبت‌شده است. ۲- اندازه گیری عرض قوسهای صفحات زیر و رو، در سه ناحیه مورد نظر، که در بخش زیرین جدول، تصویر آن‌ها موجود …

ویولون مسیح استرادیواریوس (IV) ادامه »

دانلود نت ویولن Minuet باخ

دانلود نت ویولن Minuet باخ

Minuet

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (I)

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (I)

اوژن ایزایی (1858-1931) اوژن ایزایی، ویولنیست بلژیکی، از مشهورترین مستر ویولنیست های زمان خود به شمار می رود؛ «نیروی خارق العاده طبیعی ایزایی به عنوان یک مفسر» تحت تأثیر استعداد سرشار او در تُن و تکنیک نوازندگی نمود بیشتری می یابد. استعدادی که هم عصران او نیز به آن اشاره کرده اند. در واقع، ایزایی …

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (I) ادامه »

لیدی بلانت و مسیح (IV)

لیدی بلانت و مسیح (IV)

تفاوت در عرض ها، ترکیب آرکها در یکریگر و فرم منحنی های آزاد در سه بخش بالایی، میانی و تحتانی و همچنین ترکیب این ۳ بخش و تشکیل ساختار دو بعدی ویلن، توانسته است دو ویلن را با دو تعریف محیطی بسیار زیبا خلق نماید. آن طور که شواهد و مستندات نشان می دهد نمونه …

لیدی بلانت و مسیح (IV) ادامه »

دانلود نت Swan Lake Op.20 برای ویولن چایکوفسکی

دانلود نت Swan Lake Op.20 برای ویولن چایکوفسکی

Swan Lake Op.20

درباره آرشه (III)

درباره آرشه (III)

گفته می شود تورت (Tourte) برای تهیه چوب های آرشه خود از شاخه پرنامبوک (pernaubuco) امریکای جنوبی استفاده می کرده که اجزای باقیمانده بشکه ای عرق نیشکر دراسکله پاریس بوده اند. اما این داستان چندان قابل استفاده به نظر نمیرسد. این چوب متعلق به مناطق حاره ای در قرن هجدهم عموما درعصاره گیری مواد رنگی …

درباره آرشه (III) ادامه »

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (II)

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (II)

نکاتی درباره روش تحقیق: پژوهشگران آکوستیک از ابزارها و روش های متفاوتی برای ساده کردن طیف پیچیده موسیقی بهره می گیرند. به عنوان مثال، عایق صوتی و تاثیر مواد بکار رفته در آن و تعداد دفعات پژواک صوت در سالن ها در تحلیل باند ۳/۱ اکتاو اندازه گیری می شوند که رزولوشن (resolution) فرکانس خوبی …

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (II) ادامه »

تاثیر ذهن بر ساختار جمله بندی ها در ویولن (I)

تاثیر ذهن بر ساختار جمله بندی ها در ویولن (I)

از نکات کلیدی در نواختن جملات با الگوی لگاتو و پوزیسیون های بالا رونده و پر سرعت که در بسیاری از قطعات رپرتوار ویولن کاربرد دارد، جمله بندی های ذهنی توسط نوازنده برای اجرای این دسته پاساژها می باشد. از آنجا که تنها با دانستن این نکته که با تغییر نوع نگاه ذهن به نحوه …

تاثیر ذهن بر ساختار جمله بندی ها در ویولن (I) ادامه »

ویولون مسیح استرادیواریوس (III)

ویولون مسیح استرادیواریوس (III)

در این نمونه موجود با در نظر گرفتن وضعیت فعلی آن بدون هیچ دگرگونی، آنگونه تلقی می شود که بر اساس نام های موثق در حاشیه طرح مزبور و همچنین سایر عناوین دیگر تحت عنوان مجموعه های معتبر، مشخصات و اطلاعات کاربردی دقیق و حقیقت آن منطبق برواقعیت می باشد. پرسش اینجاست که براستی اگر …

ویولون مسیح استرادیواریوس (III) ادامه »

ویولون مسیح استرادیواریوس (V)

ویولون مسیح استرادیواریوس (V)

حال گزینه ۱ تا ۴ را برای سنجش عرض پائین ویلن مجددا تکرار می نماییم: گزینه ۱: بر اساس جدول اندازه ها، اندازه عرض پایین برای صفحه زیر ۲۰۸ میلی متر (با توجه به اندازه گیری با ابزار دقیق کولیس) گزینه ۲: بر اساس طبقه بندی محدوده قوس صفحات، فاصله عرضی در قوس پایین ۲۰۷/۸ …

ویولون مسیح استرادیواریوس (V) ادامه »

درباره آرشه (I)

درباره آرشه (I)

در یک گذر کوتاه: یک ساز زهی بدون کاربرد آرشه عملا به شکلی کامل و در خور توانایی های قطعی ساز قابل استفاده نیست. همچنین،آرشه نیز بدون وجود ساززهی مربوطه بی مفهوم خواهد بود؛ این دو در تعامل کمی و کیفی با یکدیگر بوده و تاثیر گذار بر هم، از سویی دیگر باید به این …

درباره آرشه (I) ادامه »

ادیت در ویولن (IV)

ادیت در ویولن (IV)

هدف از این نوشتار بررسی و تحلیل انگشت گذاری یا ادیت دست چپ (Edit) در جمله آغازین (تصویر شماره یک) زیگوینروایسن اثر پابلو سارازات برای ویولن و ارکستر است. اجرای جمله آغازین که مرکب از تعداد بیست و دو نت سه لا چنگ (از سل آزاد تا می بمل) می باشد، نیازمند تحلیل ذهنی دقیقی …

ادیت در ویولن (IV) ادامه »

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۲

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۲

“ترم دوم” چشم انداز ترم: دروس آموزشی این ترم مبتنی بر مهارت بخشی بیشتر در اجرای تنالیته های مطرح شده در ترم اول و آموزش مطالب مربوط به پوزیسیون های دست چپ می باشد. همچنین در این ترم، آموزش قطعات ویولن کلاسیک نیز آغاز گشته و آموزش های مربوط به فراگیری الگوهای آرشه کشی (دست …

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۲ ادامه »

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (III)

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (III)

طیف باندی ۳/۱ اکتاو: نمودار ۲ نشان دهنده طیف های بدست آمده از نواختن یک قطعه با استفاده از هر سی ساز است. تنها باندهایی که نواختنشان توسط ویولون خوشایند است (از ۲۰۰ هرتز تا ۱۰ کیلو هرتز) نشان داده شده اند. همانطور که مشاهده می کنیم، پهنای فاکتور بلندی صدا در باندهای ۲۵۰ و …

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (III) ادامه »

بالشتک نوین (I)

بالشتک نوین (I)

مقدمه از آنجا که ویولون دارای ساختاری خاص می باشد و بر این اساس استقرار آن بر روی بدن نیازمند برقراری حالتی ویژه است، به نظر می رسد که ضروری است تا برای بهبود شرایط اجرا به لوازم جانبی خاصی توجه داشته باشیم. اگر تصور بر این باشد که حد فاصل فضای بین استخوان فک …

بالشتک نوین (I) ادامه »

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۱

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۱

روش آموزش در نوازندگی ویولن در کنار عواملی چون استعداد فردی، تمرین با برنامه و مستمر، مطالعه و شنیدن آثار موسیقی می تواند زمینه ساز بروز موفقیت و توانمندی در زمینه نوازندگی، ایجاد خلاقیت و رسیدن به آفرینش هنری در سطوح بالاتر در افراد گردد. از اینرو آموزش هدفمند، دارای جایگاهی بی بدیل در نوازندگی …

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۱ ادامه »

ظرایف ویولن (I)

ظرایف ویولن (I)

گاهی سال ها با ویولنی مشغول به تمرین و نواختن هستیم، اما از توجه به نکات حیاتی مرتبط با حفظ سلامتی بدن و جلوگیری از بروز بیماری و نیز نگهداری سالم ساز و همچنین عواملی که باعث کمک به صحیح تر نواختن ساز میگردد و باید بدان هاتوجه داشته باشیم، غافل هستیم که معمولا این …

ظرایف ویولن (I) ادامه »

دانلود نت بهار ویوالدی برای ویولن

دانلود نت بهار ویوالدی برای ویولن

بهار

اصول نوازندگی ویولن XI

اصول نوازندگی ویولن XI

در اینجا باید دقت داشت که کلیه نکات تشریح شده در این سلسله مقالات در رابطه با «راهکار پیشنهادی» آرشه کشی و نکات مورد اشاره در آن، مربوط است به اصول کلی همین راهکار؛ هرچند ممکن است نوازندگان حرفه ای به شیوه ای بسیار شخصی بعضی از روش ها و اصول این راهکار را دچار …

اصول نوازندگی ویولن XI ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (IV)

اصول نوازندگی ویولن (IV)

شیوه صحیح قرار گرفتن انگشت اول به صورت حلالی الگوی شماره۱/۳: -انگشت گذاری دست چپ: ۳/۱/۱: اصل ماندگاری انگشتان بر یک سیم: هنرجو در مراحل ابتدایی آموزش، همواره باید هنگام انگشت گذاری بر گریف به اصل ماندگاری انگشتان توجه داشته باشد. هر چند پس از طی مراحل اولیه نوازندگی، این امر کمتر توسط نوازندگان حرفه …

اصول نوازندگی ویولن (IV) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (I)

اصول نوازندگی ویولن (I)

بالشتک ویولون مطلبی که پیش رو دارید در دومین جشنواره سایت ها و وبلاگهای موسیقی ایران، مقام سوم را کسب کرده است. در سلسله مقالات آموزشی” اصول نوازندگی ویولن” سعی بر آن است تا به تدریج با معرفی، دسته بندی و آموزش نکات متعدد و مختلف مربوط به نوازندگی این ساز، هنرجویان به درکی صحیح …

اصول نوازندگی ویولن (I) ادامه »

ویولون مسیح استرادیواریوس (VIII)

ویولون مسیح استرادیواریوس (VIII)

پس برای تشخیص مقدار طولی ناحیه Nose از گزینه ۳ آغاز می نماییم: گزینه ۳: اندازه گیری مقدار طولی ناحیه Nose در روی الگوی خط محیطی رسم شده ۱۰/۸ میلی متر می باشد که اگر این مقدار را از اندازه طولی (۳۶۵/۸۳ میلی متر) کسر نماییم، باقیمانده که همان عدد طول خالص در الگوی خط …

ویولون مسیح استرادیواریوس (VIII) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (XIII)

اصول نوازندگی ویولن (XIII)

روش آرشه کشی بر سیم (براساس الگوی پیشنهادی نگارنده):   ۱/۳/۲/۱: در راهکار پیشنهادی نگارنده، متناظر با هر یک از چهار سیم ویولن یک زاویه متفاوت میان امتداد بازوی راست و بدن نوازنده ایجاد می گردد که میزان این زاویه به گونه ای است که در سیم اول (می) هر چند بازو کمترین میزان زاویه …

اصول نوازندگی ویولن (XIII) ادامه »

نت Fur Elise بتهوون

نت Fur Elise بتهوون

Fur Elise

ادیت در ویولن (V)

ادیت در ویولن (V)

برای اجرای دسته- جمله سوم، اولین انتخاب نواختن چهار نت متوالی “سی بکار، دو بکار، ر بکار، می بمل” در پوزیسیون چهارم و سپس انتقال به پوزیسیون هشتم برای اجرای نت فا دیز می باشد که در اینجا نیز می توان همین توالی انگشت گذاری را انتخاب نمود، یعنی اجرای فا دیز، سل بکار، سی …

ادیت در ویولن (V) ادامه »

تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (I)

تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (I)

آنتونیو استرادیواری (۱۶۴۴-۱۷۳۷) و جوزپه گوارنری دل جزو (۱۶۹۸-۱۷۴۴) معروفترین ویولون سازان دنیا هستند. این دو ویولون ساز که در شهر کوچک کرمونا در شمال ایتالیا زندگی می کردند، میراث بی همتایی را از خود به جای گذاشته اند. اگرچه ویولون سازی به کوشش استرادیواری و گوارنری به اوج خود رسید، اما داستان ویولون از …

تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (I) ادامه »

دانلود نت ویولن Joy to the World

دانلود نت ویولن Joy to the World

Joy to the World

ادیت در ویولن (VI)

ادیت در ویولن (VI)

هدف از این نوشته بررسی انگشت گذاری (ادیت دست چپ) یکی از جملات پایین رونده ی سریع در بخش دوم (Recitativo) کنسرتو ویولن شماره دو ماکس بروخ است. از آنجا که غالب ادیت های چاپی در دسترس موجود از این جمله که برای انگشت گذاری آن ارائه گردیده، دارای روشی مشابه در شکل انگشت گذاری …

ادیت در ویولن (VI) ادامه »

درباره آرشه (IV)

درباره آرشه (IV)

سازنده آرشه، ممتازترین اثر خود را توسط قطعات طلا مزین می کند. با این وجود، طلا کاری بودن یک ارشه نمی تواند دال بر کیفیت برتر آن باشد. کیفیت آرشه بستگی به استانداردهای مورد نظر و کاربرد سازنده دارد. از طرفی، استفاده از نیکل در آرشه معرف کیفیت نامطلوب آن نیست. تعداد محدودی از آرشه …

درباره آرشه (IV) ادامه »

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (IV)

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (IV)

اوژن ایزایی (1858-1931) «داشتن انگشت هایی چابک و فرز و ضربه های بی نقص آرشه از ضروریات است؛ همچنین باید آن قدر عالی کار کرد که بتوان ریتم را پیش برد و تأثیر شاعرانه ای که هنرمند در نظر دارد را بر جای گذاشت. با افزوده شدن فرمولهای جدید به محدوده نوازندگی، دستیابی و تسلط …

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (IV) ادامه »

ویولون مسیح استرادیواریوس (I)

ویولون مسیح استرادیواریوس (I)

Antonio Stradivari Messiah Violin 1716 مقاله ایی که در پیش روی دارید گزارشی است از روند بررسی و در بخشهایی باز سازی هندسی ساختمان ویلن؛ تلاشی در جهت شناخت و یافتن صحت و دقت هر چه بیشتر الگوی ویلن مسیح، که با استفاده از نسخه نمونه برداری شده استادانه، تحت عنوان و نام استاد جان …

ویولون مسیح استرادیواریوس (I) ادامه »

نت ویولن March from The Nutcracker چایکوفسکی

نت ویولن March from The Nutcracker چایکوفسکی

March from The Nutcracker

لیدی بلانت و مسیح (II)

لیدی بلانت و مسیح (II)

آنچه را که می توان درباره جزئیات قطعات تعویض شده مطرح نمود ابتدا درباره فینگر برد کوتاه و پهن آن است که تماما از چوب افرا ساخته شده و یک روکش نازک از جنس چوب آبنوس بر روی سطح آن قرار داشت و باس بار این ساز که کمی نسبت به نمونه مشابه خود در …

لیدی بلانت و مسیح (II) ادامه »

لیدی بلانت و مسیح (I)

لیدی بلانت و مسیح (I)

پروژه تحقیقاتی ساخت ویلن لیدی بلانت (LADY BLUNT 1721) و مسیح (MESSIAH 1716) آنتونیو استرادیواریوس (ANTONIO STRADIVARI) در میان ویلن های ساخته شده توسط آنتونیو استرادیواری شاید تنها یک ویلن بتواند رقیب ویلن مسیح ۱۷۱۶ باشد که بدون شک آن lady Blunt خواهد بود. این دو ویلن در کنار یکدیگر نمونه تمامی آن چیزی هستند …

لیدی بلانت و مسیح (I) ادامه »

تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (II)

تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (II)

هرچند آماتی و استرادیواری، در مرحله اول حرفه اش، برای سازها از ورنی طلایی رنگی گرم با سایه های مختلف استفاده می کردند اما در این زمان (آغاز قرن هجدهم) بود که استرادیواری به ورنی نارنجی متمایل به قرمز روی آورد که به استاندارد سازهایش تبدیل شد. با آغاز قرن هجدهم، استرادیواری به دوران طلایی …

تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (II) ادامه »

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۴

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۴

“ترم چهارم” هدف از تدوین “برنامه مدون آموزش ویولن”، ایجاد راهکاری برای آموزش منظم، هدفمند و برنامه ریزی شده ویولن در طی چهار ترم می باشد. فراگیری ویولن طی روند پیشنهادی این برنامه، موجب می گردد تا هنرجو با تکنیک های مختلف نوازندگی این ساز آشنا گشته و به سطح استانداردی در زمینه نوازندگی دست …

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۴ ادامه »

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (V)

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (V)

اوژن ایزایی (1858-1931) کلا نسبت به منتشر کردن نوشته هایم تردید دارم؛ مطالب زیادی برای منتشر کردن دارم اما آنقدر شاهد چاپ مطالب ضعیف، خسته کننده و بی ارزش بوده ام که ترجیح می دهم که به ارزش نوشته هایم شک کنم تا اینکه اشتباهی را که دیگران مرتکب شدند را تکرار کنم. ما می …

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (V) ادامه »

دانلود نت Por Una Cabeza

دانلود نت Por Una Cabeza

Por Una Cabeza

ادیت در ویولن (IX)

ادیت در ویولن (IX)

میزان های شماره ۹۸ تا ۱۰۱ از موومان اول کنسرتو ویولن برامس، مشتمل بر چهار جمله مشابه در بخش ویولن تکنواز است که این جملات پیوند زننده پاساژ آغازین تکنواز به هنگام ورود به ارکستر به جملات سکستوله (Sextole) سه سیمه سولیست می باشد. هر چند این جملات از لحاظ شنیداری القا کننده فضایی همانند …

ادیت در ویولن (IX) ادامه »

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (I)

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (I)

بررسی تفاوت های طیف های صوتی در ویولن های استردیواری و گوارنری اندرز بوئن چکیده : ۳۰ ویولون کرمونایی که در کارگاه های استرادیواری و گوارنری ساخته شده اند، با توجه به طیف های میانگین طولانی مدت مورد مقایسه قرار گرفتند. طیف های ۳/۱ اکتاو نیز از یک برنامه ضبط شده که در آن قطعه …

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (I) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (III)

اصول نوازندگی ویولن (III)

شیوه اشتباه در متمایل ساختن آرنج به سمت راست ادامه الگوی شماره۱/۲: – نکات مربوط به دست چپ: ۲/۱/۴- شست چپ: توجه به چگونگی نگهداری شست چپ در حالت صحیح و نکاتی که مربوط به این انگشت و ناحیه ی متصل به آن در کف دست چپ است، همواره باید مورد توجه نوازندگان ویولون باشد. …

اصول نوازندگی ویولن (III) ادامه »

ادیت در ویولن (III)

ادیت در ویولن (III)

در ادامه مطلب ادیت در ویولون نظر شما را به قسمت دوم این سری مقالات جلب می کنیم. ر-۳: گاهی برای پرش از پوزیسیون اول به پوزیسیون های بالاتر و یا برعکس، از نواختن نت های مذکور به شکل سیم آزاد استفاده می کنیم. در این حالت استفاده از سیم آزاد، امکان رهایی و پرش …

ادیت در ویولن (III) ادامه »

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۳

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۳

“ترم سوم ” چشم انداز ترم: ادامه آموزش های مربوط به پوزیسیون ها، اتودها و قطعات ویولن کلاسیک از برنامه های این دوره است. در این ترم، آموزش اتودهای منتخب کتاب ولفارت که از ترم قبل آغاز گردیده بود، پی گیری می گردد. منابع: ۱- مجموعه کتاب های لو ویولن کریک بوم از” انتشارات چنگ”. …

برنامۀ مدون آموزش ویولن ۳ ادامه »

ویولون مسیح استرادیواریوس (II)

ویولون مسیح استرادیواریوس (II)

امروزه اینگونه به نظر می رسد که اکثر سازندگان ساز تمایل چشم گیری به تکرار آثار گذشتگان داشته و همچنان نیز دارند، مسیری که با توجه به کیفیت آثار گذشتگان و در توازی با آن تبلیغات وسیعی که در این راستا می شود، انتخابی ارجح و مطمئن برای سازندگان ساز است. این انتخاب را می …

ویولون مسیح استرادیواریوس (II) ادامه »

ویولون مسیح استرادیواریوس (VIX)

ویولون مسیح استرادیواریوس (VIX)

بیشترین اختلاف میان برداشت شماره ۱ (عدد عنوان شده در جدول) و برداشت شماره ۳ (اندازه مقطع طولی ساز در الگوی خط محیطی) بوده، که حدود ۱ میلی مترمی باشد. (این نوسان قابل توجه در ساختار طراحی می تواند مسیر را به سمت طرحی دیگر سوق دهد.) حال اگر بخواهیم برای احراز عدد طول ویلن …

ویولون مسیح استرادیواریوس (VIX) ادامه »

ویولون مسیح استرادیواریوس (VII)

ویولون مسیح استرادیواریوس (VII)

تا کنون ۳ ناحیه عرضی مهم مورد سنجش قرار گرفت. در این مبحث یکی دیگر از اندازه ها و شاید مهم ترین آن در بخش اندازه های ۲ بعدی بررسی خواهد شد. مقدار مورد نظر، مربوط به اعداد راستای طولی ساز می باشد. شاید در اینجا این سوال مطرح شود که چرا در ابتدا ما …

ویولون مسیح استرادیواریوس (VII) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (II)

اصول نوازندگی ویولن (II)

شکل طبیعی و صحیح قرار گیری دست چپ روی گریف الگوی شماره۱/۲: – نکات مربوط به دست چپ: ۱/۱/۲- چرخش دست: دست انسان به شکل طبیعی درحالت ایستاده، به فرمی قرار می گیرد که کف دست ها به موازات بدن می باشد. حال از آنجا که برای نواختن این ساز، لازم است تا کف دست …

اصول نوازندگی ویولن (II) ادامه »

هیلاری هان، ویولونیست، درباره تمرین و تفسیر

هیلاری هان، ویولونیست، درباره تمرین و تفسیر

هیلاری هان در جونِ ۲۰۱۲ هیلاری هان ویولونیست میهمان ویژه گفتگوهای استراد بود. پنج نقل قولی که در ادامه درباره اجرا و تفسیر می‌آید، از آن بحث استخراج شده‌ است. • آداب تمرین و اجرا من آداب معینی برای تمرین داشتم اما با وجود سفرهایی که باید داشته باشم، آنها به حاشیه رفتند. هر روز …

هیلاری هان، ویولونیست، درباره تمرین و تفسیر ادامه »

لیدی بلانت و مسیح (V)

لیدی بلانت و مسیح (V)

در نمونه ویلن مسیح نیمه پائینی دریچه در محدوده ای با تراکم کمتر در چوب واقع شده است در صورتی که کاملا در جهت عکس در نمونه لیدی بلانت نیمه پائینی دریچه ها در محدوده متراکم تری در حیطه عرضی چوب قرار گرفته است که این موضوع خود نیز به تنهایی از جهات مختلفی قابل …

لیدی بلانت و مسیح (V) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (IX)

اصول نوازندگی ویولن (IX)

۳/۱/۴: نحوه تمرین مطلوب اجرای دوبل نت های مرکب از دو شماره انگشت متفاوت، اجرای هر یک از نت ها در آرشه های جداگانه و با تمپو پایین و دقت نوازنده در اجرای صحیح هر یک نت ها از لحاظ زیر و بمی و سپس اجرای دوبل مورد نظر در آرشه دیگر و با دقت …

اصول نوازندگی ویولن (IX) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (XIV)

اصول نوازندگی ویولن (XIV)

تذکر-۲۵: باید دقت داشت که در هیچ از یک از آرشه های چپ و یا راست، دست گیری آرشه و یا آرشه کشی نبایستی باعث ایجاد حالت گرفتگی در ناحیه سمت راست قفسه سینه و یا بالا گرفتن غیر عمدی شانه گردد. یک اشتباه بسیار رایج در این زمینه، بالا آمدن تدریجی شانه در آرشه …

اصول نوازندگی ویولن (XIV) ادامه »

ادیت در ویولن (II)

ادیت در ویولن (II)

در ادامه مطلب ادیت در ویولون نظر شما را به قسمت دوم این سری مقالات جلب می کنیم. تذکر-۳: هرگاه علامت قراردادی لگاتو بر روی دو یا چند نت قرار گیرد و در عین حال بر روی این نت ها علامت چپ و راست آرشه نیز گذاشته شود، بهتر است جهت آرشه کشی نت ها …

ادیت در ویولن (II) ادامه »

تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (III)

تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (III)

از حدود ۱۷۳۱ گوارنری دل جزو کارگاه خود را راه اندازی کرد و ویولون هایش را با نام خودش برچسب زد. در این زمان بود که گوارنری دل جزو مدل زیبا و قابل تشخیص خودش که آلتر ناتیوی اصیل و قابل مقایسه با مدل های آنتونیو استرادیواری است را تکمیل کرد. ویولون های ساخته شده …

تاریخچه ای خلاصه از استرادیواری و گوارنری (III) ادامه »

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (III)

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (III)

اوژن ایزایی (1858-1931) این مورد همچنین درباره سونات سزار فرانک نیز صدق می کند. ایزایی می گوید: «اجرای این سونات های بزرگ به دو نوازنده احتیاج دارد، زیرا بخش های پیانو آنها گاهی بسیار ماهرانه و با جزئیات بسیار نوشته شده اند. سزار فرانک سوناتش را روز ۲۶ سپتامبر ۱۸۸۶ یعنی روز عروسی من به …

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (III) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (VII)

اصول نوازندگی ویولن (VII)

اجرای فاصله دوبل دهم با انگشتان اول و چهارم ۳/۱/۳/۴ : با توجه به بزرگی فاصله طولی و دور بودن نامتعارف انگشتان اول و چهارم، انگشت اول می تواند در هنگام اجرای دوبل های فاصله نهم و دهم ، به شکل شکسته در ناحیه ناکل در آید و نکته اشاره شده مربوط به شیوه نشستن …

اصول نوازندگی ویولن (VII) ادامه »

اصول نوازندگی ویولن (V)

اصول نوازندگی ویولن (V)

src=”http://harmonytalk.com/images/s2/sdfsdfsdf190.jpg” width=”190″> شیوه صحیح قرار گیری انگشت اول (به فاصله نیم پرده از شیطانک) ۳/۱/۲/۵: در حالت قرارگیری انگشت اول در کنار شیطانک نبایستی امتداد بند اول این انگشت در پشت دست، از امتداد پشت ساعد و دست چپ خارج گشته و از امتداد آنها عقب تر رود و این انگشت به شکل شکسته در …

اصول نوازندگی ویولن (V) ادامه »

ادیت در ویولن (VII)

ادیت در ویولن (VII)

نگارنده در ادامه نوشته، راهکار انگشت گذاری مبتنی بر اصل تغییر پوزیسیون ها بر اساس حداقل جابجایی طولی بر روی گریف را در اجرای این جمله پیشنهاد می دهم. پیش از بررسی موضوع انگشت گذاری هفت دسته جمله سه نتی سه لا چنگ (از لا بکار تا می بمل)، پرداختن به انگشت گذاری سه جمله …

ادیت در ویولن (VII) ادامه »

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (IV)

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (IV)

تفاوت بین طیف های میانگین نمودار ۵ تفاوت بین منحنی های میانگین نشان داده شده در نمودار ۴ را به تصویر می کشد. منحنی ها شباهت هایی را نشان می دهند که بر اساس آنها علیرغم تنوع سازهای نواخته شده، فرکانس صدای هر ساز نیز تاثیرگذار بوده است. احتمالا یک ویولون استرادیواری متوسط در باندهای …

تفاوتهای صوتی استردیواری و گوارنری (IV) ادامه »

دانلود نت ویولن Ode to Joy بتهوون

دانلود نت ویولن Ode to Joy بتهوون

Ode to Joy

اصول نوازندگی ویولن (XV)

اصول نوازندگی ویولن (XV)

  الگوی شماره ۲/۴/۲: -تکنیک چرخش آرشه همانطور که پیشتر درباره الگوی دست گیری آرشه اشاره شد، نرمچه شست راست بر کناره بالایی دهانه پاشنه و یا در حالت مطلوب تر در ناحیه لبه بالایی دهانه پاشنه و چوب آرشه قرار می گیرد و فرم کلی این انگشت به شکل صاف و بدون انحنا به …

اصول نوازندگی ویولن (XV) ادامه »

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (II)

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (II)

اوژن ایزایی (1858-1931) « ویوتام خوب می دانست که ویولن ساخته شده بود تا قبل از هر کار دیگری باعث خشنودی و ایجاد حسی تکان دهنده شود. او مانند روبنشتاین بر این باور بود که هنرمند باید قبل از هر چیزی از خود ایده و قدرت احساسی داشته باشد، تکنیک او باید آن چنان کامل …

ایزایی و مکتب ویولون بلژیک (II) ادامه »

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

2 دیدگاه دربارهٔ «ویولن (آموزش ویولن، دانلود نت و آموزش ویدیویی و معرفی کتاب)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *