آموزش های نی
نی هفت بند و شیو های نوازندگی آن (II) | مشاهده آموزش |
نی هفت بند و شیو های نوازندگی آن (I) | مشاهده آموزش |
مقدمه ای بر تاریخ نی | مشاهده آموزش |
نوازندگی نی (III) | مشاهده آموزش |
نوازندگی نی (II) | مشاهده آموزش |
نوازندگی نی (I) | مشاهده آموزش |
تکنیک های نی و محدودیت های آن (III) | مشاهده آموزش |
تکنیک های نی و محدودیت های آن (II) | مشاهده آموزش |
تکنیک های نی و محدودیت های آن (I) | مشاهده آموزش |
مقاله های نی
نی و قابلیت های آن (XVI) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XV) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XIV) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XIII) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XII) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XI) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (X) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (IX) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (VIII) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (VII) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (VI) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (V) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (IV) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (III) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (II) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (I) | مشاهده آموزش |
نوازندگان نی (I) | مشاهده آموزش |
یاد بود استاد حسن کسایی (II) | مشاهده آموزش |
راه نی : نوازنده در پی شور و حال موسیقی ایرانی | مشاهده آموزش |
گزارشی از همایش “نگرشی نو به ساختار ساز نی” | مشاهده آموزش |
یاد بود استاد حسن کسایی (I) | مشاهده آموزش |
نتها در ساز نی | مشاهده آموزش |
نی | مشاهده آموزش |
نی و حسن ناهید از زبان ناصح پور | مشاهده آموزش |
نی، وسیله یا هدف! | مشاهده آموزش |
حسن کسایی، آقای نی | مشاهده آموزش |
حسین عمومی، معلم علم و ادب | مشاهده آموزش |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی
مقدمه ورود به دوره آموزش تئوری موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح انواع کلید ها در موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح کلید مضاعف در موسیقی | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر ویدیویی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های تئوری موسیقی
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (III) | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر متنی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی ایرانی و سنتی
مقدمه (معرفی دوره) | مشاهده آموزش |
ویژگی های صدا-فالش-ژوست | مشاهده آموزش |
معرفی نت های موسیقی ایرانی و غربی | مشاهده آموزش |
آموزش های تئوری موسیقی سنتی و ایرانی
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (I) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (II) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (III) | مشاهده آموزش |
آموزش های نحوه صحیح تمرین
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (I) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (II) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (III) | مشاهده آموزش |
مقاله های در مورد اصول نواختن ساز
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
نقش و جایگاه استاندارد در نوازندگی | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد ساز و نوازنده
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (I) | مشاهده آموزش |
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (II) | مشاهده آموزش |
انتخاب ساز – قسمت اول | مشاهده آموزش |
سلامت و نکات پزشکی در نوازندگی
ترس از صحنه (اضطراب اجرا) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (I) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (II) | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد بداهه نوازی
تمرین بداهه نوازی و همراهی | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت اول | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت دوم | مشاهده آموزش |
تصاویر ساز نی
توضیحات مقاله های نی
نی و قابلیت های آن (VI) بالابان یا نرمه نای بالابان (نرمه نای، دودوک) بالابان نامی است که آذری ها به این ساز اطلاق کرده اند. این ساز در زبان ارمنی، دودوک خوانده می شود و در مناطق کردنشین ایران به نام نرمه نای می شناسند. این تفاوت نام البته در صدادهی و شخصیت موسیقایی ساز هم خود را نشان می … نی و قابلیت های آن (VI) ادامه » مقدمه ای بر تاریخ نی حسین عمومی در همایش متنی که در پیش رو دارید، مقدمه ایست از دکتر حسین عمومی، که در آغاز همایش “نگرشی نو به ساختار ساز نی” قرائت شد. بیزارم از آن گوش که آواز نی ا ُشنود وآگاه نشد از خرد و دانش نایی “مولانا” نی به عنوان قدیمیترین وسیله موسیقی ساخت دست … راه نی : نوازنده در پی شور و حال موسیقی ایرانی راه نی : نوازنده در پی شور و حال موسیقی ایرانی نوشته : پل دِ باروس برگردان پارسی : پژمان اکبرزاده بشنو از نی چون حکایت می کند ، از جدایی ها شکایت می کند از نیستان چون مرا ببریده اند ، از نفیرم مرد و زن نالیده اند حسین عمومی که با پیراهن و … راه نی : نوازنده در پی شور و حال موسیقی ایرانی ادامه » نی هفت بند و شیو های نوازندگی آن (I) نی هفت بند در بین انواع سازهای بادی ایرانی که از قدیم مورد استفاده قرار می گرفته مانند، مزمار، نرم نای، درازنای، سرنا و… تنها امروزه نی توانسته در موسیقی ایرانی و در کنار دیگر سازهای کلاسیک ایرانی مثل تار، سنتور، سه تار و کمانچه قرار بگیرد و به اصطلاح یک تنه نقش سازهای … نی هفت بند و شیو های نوازندگی آن (I) ادامه » نی و حسن ناهید از زبان ناصح پور در تاریخ ۳۰/۰۴/۱۳۸۴ پنجشنبه ساعت شش بعدازظهر، به همت وزارت ارشاد استان مازندران و خانه موسیقی نکوداشتی برای استاد حسن ناهید نوازنده چیره دست نی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار شد.در این جلسه صمیمی نصرالله ناصح پور رئیس هیات مدیره خانه موسیقی و هادی منتظری نوازنده کمانچه و عضو هیات مدیره کانون … نی و حسن ناهید از زبان ناصح پور ادامه » نی و قابلیت های آن (I) عکس شماره 1 نی و انگشت گذاری آن در ادامۀ مباحث مقدماتی در مورد ساز های ایرانی تلاش می کنیم به تدریج، به بررسی سازهای ایرانی و قابلیت های آنها و نقاط قوت و ضعف آنها در تکنوازی و کارهای گروهی بپردازیم و در ادامه این مباحث به برخی طرح ها و ابتکاراتی که در … نی و قابلیت های آن (I) ادامه » نی و قابلیت های آن (II) ني هفت بند در قسمت قبل به صورت مختصر به تاریخچه نی پرداختیم، در ادامۀ این مطلب به بررسی انواع سازهای بادی هم خانوادۀ نی در ایران و طبقه بندی آنها می پردازیم. سازهای بادی هم خانوادۀ نای کهن را می توان در ابتدا به دو دسته تقسیم کرد: ۱- ساز هایی که حالت استوانه … نی و قابلیت های آن (II) ادامه » نوازندگی نی (III) در خصوص محل قرار گرفتن زبان نیز باید گفت که بین نوازندگان اختلاف نظر وجود دارد؛ عده ای نوک زبان را روی تیغه سر نی و عده ای نیز روی دندان های پیشین تحتانی یا پشت آن می گذارند که البته این امر را میتوان نوعی عادت نوازندگی دانست ولی این نکته را نیز نباید … نی، وسیله یا هدف! نمایی از نی کلید دار به بهانه مصادف شدن برگزاری همایش “نگرشی به میراث ساختار ساز نی ” و جشنواره نی نوازان هفته گذشته در آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی کشور همایشی با حضور دکتر حسین عمومی برگزار شد و دو مورد از پیشنهادات ایشان در مورد سازهای نی و تنبک به نمایش گذاشته شد. … نی و قابلیت های آن (IV) بخش های مختلف کرنا (کرنای) کرنا از سه بخش اصلی تشکیل میشود و جزو معدود سازهای جهان است که بدنۀ آن از دو جنس مختلف ساخته شده است. چنان که میدانید غالب سازهای بادی، به دو دسته بادی چوبی و بادی برنجی تقسیم بندی میشوند. ولی کرنا در هیچ یک از این دو دسته جای … |
مقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند.
دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم. با سابقه تدریس درس برنامه نویسی در دانشگاه (پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران)
اموزش نی رو برام ارسال کنید
با تشکر از اساتید محترم و مظلوم که سنت موسیقی زند نگاه می دارند.و در بین مردم رواج می دهند کمال تشکر دارم.و از خداوند ارزوی سلامتی راخواستارم.در صورت امکان اموزش نی برای ارسال کنید.با تشکر کوروش.
اموزش نی برام ارسال کنید
عالی ممنون از اینکه بدنبال اشاعه فرهنگ موسیقی در کشور هستید متاسفانه در ایران موسیقی مظلوم واقع شده وبهش ظلم کرده اند خداوند خیرتان دهد
دورود بر یگانه مردان موسیقی کشور
عالی .یاد استاد کسایی گرامی.درود بر اساتید بزرگ نی.استاد موسوی.استاد عندلیبی.استاد ناهید.استاد محمدرضا ابراهیمی.استاد رسولی.و همه ی اساتید…
س.م
HELLO
I AM KURDISH MAN I WANT TO DOWN LOAD TME NAY BOOK WHERE I FIND THE FREE SITE ?PLEASE REPLY ME
سلام مطالب بسیار خوب و آموزنده و ارزندی را ارائه نمودید
میخواستم بپرسم نی های که در تصاویر هست رو از کجا میتونم به دست بیارم ممنون میش کسی جواب بده