آموزش های نی
نی هفت بند و شیو های نوازندگی آن (II) | مشاهده آموزش |
نی هفت بند و شیو های نوازندگی آن (I) | مشاهده آموزش |
مقدمه ای بر تاریخ نی | مشاهده آموزش |
نوازندگی نی (III) | مشاهده آموزش |
نوازندگی نی (II) | مشاهده آموزش |
نوازندگی نی (I) | مشاهده آموزش |
تکنیک های نی و محدودیت های آن (III) | مشاهده آموزش |
تکنیک های نی و محدودیت های آن (II) | مشاهده آموزش |
تکنیک های نی و محدودیت های آن (I) | مشاهده آموزش |
مقاله های نی
نی و قابلیت های آن (XVI) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XV) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XIV) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XIII) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XII) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (XI) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (X) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (IX) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (VIII) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (VII) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (VI) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (V) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (IV) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (III) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (II) | مشاهده آموزش |
نی و قابلیت های آن (I) | مشاهده آموزش |
نوازندگان نی (I) | مشاهده آموزش |
یاد بود استاد حسن کسایی (II) | مشاهده آموزش |
راه نی : نوازنده در پی شور و حال موسیقی ایرانی | مشاهده آموزش |
گزارشی از همایش “نگرشی نو به ساختار ساز نی” | مشاهده آموزش |
یاد بود استاد حسن کسایی (I) | مشاهده آموزش |
نتها در ساز نی | مشاهده آموزش |
نی | مشاهده آموزش |
نی و حسن ناهید از زبان ناصح پور | مشاهده آموزش |
نی، وسیله یا هدف! | مشاهده آموزش |
حسن کسایی، آقای نی | مشاهده آموزش |
حسین عمومی، معلم علم و ادب | مشاهده آموزش |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی
مقدمه ورود به دوره آموزش تئوری موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح انواع کلید ها در موسیقی | مشاهده آموزش |
توضیح کلید مضاعف در موسیقی | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر ویدیویی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های تئوری موسیقی
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
فراکتال و کاربرد آن در موسیقی (III) | مشاهده آموزش |
برای مشاهده آموزش های بیشتر متنی تئوری موسیقی اینجا را کلیک کنید |
آموزش های ویدیویی تئوری موسیقی ایرانی و سنتی
مقدمه (معرفی دوره) | مشاهده آموزش |
ویژگی های صدا-فالش-ژوست | مشاهده آموزش |
معرفی نت های موسیقی ایرانی و غربی | مشاهده آموزش |
آموزش های تئوری موسیقی سنتی و ایرانی
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (I) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (II) | مشاهده آموزش |
جایگاه «گوشه» در موسیقی کلاسیک ایرانی (III) | مشاهده آموزش |
آموزش های نحوه صحیح تمرین
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (I) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (II) | مشاهده آموزش |
چه مقدار تمرین، چه مقدار پیشرفت (III) | مشاهده آموزش |
مقاله های در مورد اصول نواختن ساز
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (I) | مشاهده آموزش |
استعداد سنجی در آموزش موسیقی (II) | مشاهده آموزش |
نقش و جایگاه استاندارد در نوازندگی | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد ساز و نوازنده
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (I) | مشاهده آموزش |
بررسی نقش جنسیت در انتخاب ساز (II) | مشاهده آموزش |
انتخاب ساز – قسمت اول | مشاهده آموزش |
سلامت و نکات پزشکی در نوازندگی
ترس از صحنه (اضطراب اجرا) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (I) | مشاهده آموزش |
دستانم یاریم نمی کنند (II) | مشاهده آموزش |
نکاتی در مورد بداهه نوازی
تمرین بداهه نوازی و همراهی | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت اول | مشاهده آموزش |
بداهه نواز خوب باشیم – قسمت دوم | مشاهده آموزش |
تصاویر ساز نی
توضیحات مقاله های نی
نی هفت بند و شیو های نوازندگی آن (II) همانطور که در مقاله قبل گفته شد، نوازندگی نی هفت بند به دو روش به اصطلاح “دندانی” و “لبی” صورت میگیرد. حال به توضیح تفصیلی هر یک از این دو روش و ویژگیهای آنها می پردازیم. روش اول: در این روش صدایی که از نی تولید می شود به وسیله باریکه … نی هفت بند و شیو های نوازندگی آن (II) ادامه » نی و قابلیت های آن (XIV) عبدالنقي افشارنيا مطالب ذکر شده در این قسمت برای نی هفت بند رایج نگاشته شده. بسیاری ازنوازندگان و آهنگسازان معتقدند که بهتر است برای ترکیب بندی ساز های ایرانی از نی هفت بند ساده استفاده کنند و برای برخی محدودیت های صوتی آن از ترکیب چند ساز به صورت انتقالی استفاده می کنند. برخی از … نی و قابلیت های آن (XIV) ادامه » حسین عمومی، معلم علم و ادب بسیاری از توانایی ها و استعدادها هستند که توامان در یک شخص قابلیت ظهور پیدا نمی کنند مگر بواسطه نبوغی که معدود افرادی را در تاریخ شایشه خود نموده است. با نگاهی گذرا به گذشته و حال و با مطالعه شرح حال اندیشمندان و بزرگان به این نتیجه می رسیم که اغلب این افراد در … حسین عمومی، معلم علم و ادب ادامه » تکنیک های نی و محدودیت های آن (I) در مباحث گذشته بیشتر در خصوص شیوه های نوازندگی نی و راههای تولید صدا و نیز انواع صداهای نی بحث شد. در این مقاله سعی خواهد شد راجع به قابلیت های تکنیکی ساز نی و توانائیهای این ساز در اجرای قطعات و تکنیکهای مختلف سازی بحث شود. قبل از ورود به بحث اصلی این نکته … تکنیک های نی و محدودیت های آن (I) ادامه » تکنیک های نی و محدودیت های آن (III) ۴- گرما و رطوبت: اصل کلی در مورد تاثیر گرما در اجسام چوبی این است که باعث انبساط می شود. در مورد نی هنگامی که نوازنده مدت زمانی که به طور مداوم در نی می دمد، گرما و رطوبت هوای خارج شده از دهان، نی را گرم و مرطوب می کند. حال اگر بخواهیم اصل … تکنیک های نی و محدودیت های آن (III) ادامه » نی و قابلیت های آن (XIII) در چند قسمت در مورد محدوده های صوتی و شیوۀ انگشت گذاری ساز نی صحبت کردیم و در ادامه به بررسی برخی ویژگی های اجرایی ساز نی در تکنوازی، همنوازی و گروهنوازی می پردازیم. همانطور که ذکر شد نی از لحاظ تنوع صدایی و تولید صداهای متفاوت دارای قابلیت های بسیار برای یک آهنگساز بوده … نی و قابلیت های آن (XIII) ادامه » حسن کسایی، آقای نی حسن کسایی نام استاد کسایی با نی چنان عجین شده که تصور یکی بدون دیگری امریست محال. نی از جمله سازهایی است که در تاریخ موسیقی ایران جایگاه پرفراز و فرودی از دربار پادشاهان ساسانی تا همدم بودن با شبانان داشته؛ ولی هیچگاه نتوانست قابلیت اصلی خود را نشان دهد که بتواند مانند سازهایی از … نتها در ساز نی وسعت صدای آن به ۳ اکتاو میرسد. نی ۵ صدا (رجیستر) دارد که هر یک از آنها با نحوه دمیدن هوا در نی قابل انتخاب است. این رجیسترها عبارتند از بم نتهای دو (دست بسته)، ر (سوراخ ۱ سر نی آزاد)، می (سوراخ ۱ و ۲ آزاد)، فا (سوراخ ۱ و ۲ و ۳ آزاد)، … نی و قابلیت های آن (I) عکس شماره 1 نی و انگشت گذاری آن در ادامۀ مباحث مقدماتی در مورد ساز های ایرانی تلاش می کنیم به تدریج، به بررسی سازهای ایرانی و قابلیت های آنها و نقاط قوت و ضعف آنها در تکنوازی و کارهای گروهی بپردازیم و در ادامه این مباحث به برخی طرح ها و ابتکاراتی که در … نی و قابلیت های آن (I) ادامه » نی و حسن ناهید از زبان ناصح پور در تاریخ ۳۰/۰۴/۱۳۸۴ پنجشنبه ساعت شش بعدازظهر، به همت وزارت ارشاد استان مازندران و خانه موسیقی نکوداشتی برای استاد حسن ناهید نوازنده چیره دست نی در دانشگاه مازندران واقع در بابلسر برگزار شد.در این جلسه صمیمی نصرالله ناصح پور رئیس هیات مدیره خانه موسیقی و هادی منتظری نوازنده کمانچه و عضو هیات مدیره کانون … |
مقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند.
دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم. با سابقه تدریس درس برنامه نویسی در دانشگاه (پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران)
اموزش نی رو برام ارسال کنید
با تشکر از اساتید محترم و مظلوم که سنت موسیقی زند نگاه می دارند.و در بین مردم رواج می دهند کمال تشکر دارم.و از خداوند ارزوی سلامتی راخواستارم.در صورت امکان اموزش نی برای ارسال کنید.با تشکر کوروش.
اموزش نی برام ارسال کنید
عالی ممنون از اینکه بدنبال اشاعه فرهنگ موسیقی در کشور هستید متاسفانه در ایران موسیقی مظلوم واقع شده وبهش ظلم کرده اند خداوند خیرتان دهد
دورود بر یگانه مردان موسیقی کشور
عالی .یاد استاد کسایی گرامی.درود بر اساتید بزرگ نی.استاد موسوی.استاد عندلیبی.استاد ناهید.استاد محمدرضا ابراهیمی.استاد رسولی.و همه ی اساتید…
س.م
HELLO
I AM KURDISH MAN I WANT TO DOWN LOAD TME NAY BOOK WHERE I FIND THE FREE SITE ?PLEASE REPLY ME
سلام مطالب بسیار خوب و آموزنده و ارزندی را ارائه نمودید
میخواستم بپرسم نی های که در تصاویر هست رو از کجا میتونم به دست بیارم ممنون میش کسی جواب بده