دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
×بستن تبلیغ

کارل ارف

کارل ارف در سال 1895 متولد شد، وی در زمینه آموزش موسیقی کودک دیدگاه جدیدی را پایه گذاری کرد و تمایل بسیاری در فاصله گرفتن از روش سنتی کنسرواتواری آن زمان نشان می داد . ارف کار خود را در دهه 1920 شروع کرد و سریعاً در تحقق عقایدش در مسیر اصلی آموزش در آلمان موفق شد. سال 1924 با دروتی گانتر صاحب مدرسه ژیمناستیک با همین نام آشنا شد و به همراه او روش آموزش موسیقی و حرکات موزون را ترکیب کرد. ارف بر این باور بود که موسیقی و حرکات بدن رابطه نزدیکی دارند .
این مدرسه همراه با سازهای ارف در جنگ جهانی دوم تخریب شد.در سال 1948ارف آغاز به پخش موسیقی و برنامه های آموزشی خود را از رادیو کرد و سرانجام عقاید او در مدرسه موتسارت در سالزبورگ مورد قبول قرار گرفت و این مکان به مرکزی از فعالیتهای ارف تبدیل شد. انستیتو ارف در سال 1963 تاسیس و هم اکنون این موسسه شیوه های آموزشی را به اطلاع مربیان در سراسر دنیا می رساند .
ارف معتقد بود که موسیقی، حرکت و گفتار در کنار یکدیگر عناصر موسیقی را شکل می دهند. همچنین تحول تاریخ موسیقی همسو با تحول ذهنی کودک است.کودک مانند انسان های بدوی موسیقی را می نوازد و همانند آنان به موسیقی واکنش نشان می دهد.بدین ترتیب از نظر این متخصص موسیقی آموزش موسیقی نیز باید با ساده ترین مفاهیم نیز شروع شود، مفاهیمی که کودکان خردسال به راحتی بتوانند آن را بفهمند و درک کنند.
سازهای ارف بخش مهمی از روش ارف را تشکیل می دهند. در این شیوه سازهای ضربه ای ویژه ای جهت کمک به توسعه ضرب آهنگ و مفهوم ملودی در کودک طراحی شده است، سازهای ارف شامل زیلوفون(باس،آلتو،سوپرانو)و متالوفون (باس،آلتو،سوپرانو) و گلوگن اشپیل (آلتو ، سوپرانو) می باشد. روش ارف وابستگی زیادی به حرکت در بیان موسیقی دارد.کودکان خردسال حرکات را با بدنشان کشف می کنند و به نظر می رسدکه همه کودکان می توانند موسیقی را با بدن خودشان بیان کنند و ملودی را به طور خودجوش و با کمک حرکات اجرا کنند .
با بررسی روش ارف بنظر می رسد، چنانچه این روش آموزش موسیقی کودک درست اجرا شود می تواند در توانمند کردن کودکان و درک صحیح مفاهیم موسیقیایی به طور چشمگیری موثر باشد.هدف از آموزش موسیقی در روش ارف ارائه مهارتهایی است که کودکان می توانند به واسطه آن به کشف دنیای جدیدی دست یابند، دنیایی که خلاقیت رکن اساسی آن است

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *