تمرین درام : پترن نواخته شده توسط پاها

بعد از فراگيري و نواختن سيستم هاي معرفي شده در اين فيلم , حال مي خواهيم پترن نواخته شده توسط پاها را گسترش بدهيم .

اولين “استيناتو”ي معرفي شده مربوط به ريتم برزيلي “سامبا” ميباشد که بين اهالي درامز به “Samba Foot” معروف است و دومين استيناتو ريتم لاتين “Baiao” را معرفي مي کند.

استيناتو(Ostinato) در درامز به يک فيگور ريتميک دايم تکرار شونده اطلاق مي شود.

براي فهم بهتر “Samba Foot” و “Baiao Foot”  حتما نت اين درس را به دقت تمرين کنيد.  در نت درس24 فرم سوم پا به نام “Latin Foot 2”  نيز معرفي شده است که در نوازندگي موسيقي لاتين کاربرد زيادي دارد.

توجه داشته باشيد که براي دروني کردن حرکات پاها در اين نوع ريتمهاي لاتين , ابتدا استيناتوي پاها را با همراهي دستها بر روي SnareDrum  بصورت دولاچنگ و کاملا يکنواخت و جاري بمدت طولاني تمرين کنيد تا احتياجي به درگيري ذهن براي اجراي حرکات نباشد.

توجه داشته باشيد که نواختن يک استيناتوي بي فشار و جاري در پاها مهمترين بخش اين تمرين ميباشد و به هيچ وجه نبايد حرکت پاها به دستها وابسته بشوند.

بعد از اينکه اين تمرين کاملا دروني و روان شد ,حال مي توانيد  کليه سيستمهاي معرفي شده در اين فيلم را بر روي دستها اجرا کنيد و به سليقه موسيقيايي خود آکسان ها را روي قسمتهاي مختلف درامز بنوازيد که به اين کار Orchestration گفته مي شود.

براي تمرين ناوابستگي بيشتر مي توانيد از حرکات دست در قسمت دوم تا چهارم اين مجموعه نيز بهره بگيريد و يا آکسان هاي سيستم هاي مرتبط را بين دو سطح پا و دست بر روي يکديگر بخوانيد.

در پايان متذکر ميشوم که تنوع مخلوط کردن اين تمرين ها با يکديگر بي نهايت است و قدرت خلاقيت و سليقه موسيقيايي شما را طلب مي کند.

 نت اين تمرين

 

 

منبع : مرکز موسیقی سدا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *