درس اول: تعاریف و اصطلاحات رایج در درامز

سلام، به دوره آموزش نوازندگی درامز خوش آمدید. در این دوره سعی شده با ارائه تمرینهای مناسب، عملکرد دست و پا را در عین هماهنگی از هم جدا کنیم. بدین معنی که هر 4 عضو بتوانند بصورت جداگانه بنوازند و شما بتوانید پس از انجام این تمرینها در ایجاد هماهنگی بین اعصاب و عضله پیشرفت نمایید.
از سوی دیگر این تمرینات شما را  برای نوازندگی قطعات اصلی آماده خواهند کرد. بدین معنی که با یکسری تمرین وارم آپ(Warm Up) عضلات شما گرم شده، بیشتر با سازتان هماهنگ می شوید.در صورت اجرای درست بایستی بتوانید بدون هیچ گونه استرس و فشاری در آرامش کامل تمرینات را اجرا کنید.

در این دوره بهتر است برای تمرکز بیشتر بر روی مکانیزم نوازندگی تان از پدهای صداگیر استفاده نمائید.در این دوره سعی شده تا در ارائهدروس روند تمرینات از ساده به مشکل تنظیم شود.

 

 

حتما در طول تمرین به نکات کلیدی زیر توجه نمایید:

  • اصلا به صدا توجهی نداشته باشید و تنها بر روی حرکات متمرکز شوید.
  • از تمپو پائین مثلا 60 شروع نمائید و کم کم سرعت اجرا را بالا ببرید(مثالهای این دوره عموما با تمپو 80 نواخته شده است).

در انتها یاد آور می شویم که در ابتدای نوازندگی درامز صبور باشید، در کمال آرامش بنوازید و سعی کنید بهترین زمانی که از نظر ذهنی خسته نیستید را به اینکار اختصاص دهید.
لازم به یادآوری نیست که تمرین و ممارست در نوازندگی درامز موجب پیشرفتتان خواهد شد نه فشار بیش از حد و تمرین های بدون برنامه، سعی کنید برای تمرین ها برنامه ریزی داشته باشید و طبق برنامه عمل کنید.

نت تمرین درس اول آموزش درامز

 

 

منبع : مرکز موسیقی سدا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *