اجاره یا خرید یک ساکسیفون

اجاره یا خرید یک ساکسیفون

چه شما ساکسیفون سوپرانو، آلتو، تنور را انتخاب کنید یا باریتون، یک انتخاب دیگر باقی می ماند: باید یک ساکسیفون بخرید یا اجاره کنید؟(نگران نباشید، شما تنها کسی نیستید که این کار را می کنید- کیف پول شما در این مورد حرفی برای گفتن دارد). هر گزینه ای موافقین و مخالفین خود را دارد. قسمت هایی ای که در ادامه آمده است به شما کمک می کند گزینه ای که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

 

اجاره ی یک ساکسیفون

 

آیا شما هنوز سرسری کار می کنید و در رویای ساکسیفونیست شدن هستید؟ اگر شما هنوز مطمئن نیستید که ساکسیفون برای شما مناسب است و آمادگی صرف مقدار زیادی پول را ندارید، اجاره کردن فکر خوبی است. بسیاری از فروشگاه های موسیقی و فروشندگان این گزینه را ارائه می دهند. شما یک ساز مناسب بگیرید و ماه به ماه مبلغ آن را بپردازید. اگر بعدا تصمیم گرفتید آن را بخرید، برخی از فروشندگان تضمین خواهند کرد که هر آنچه قبلا پرداخته اید در قیمت خرید محاسبه شود. و اگر تصمیم گرفتید که ساکسیفون ساز مناسب موسیقی شما نیست، به راحتی آن را بازگردانید.

خرید یک ساکسیفون: نو یا دست دو؟

 

اگر ساکسیفون سازی است که می خواهید بنوازید و آماده اید که انرژی خود را روی آن گذارید، احتمالا ترجیح می دهید یکی بخرید.

هنگام خرید یک ساکسیفون- یا هر گونه لوازم جانبی مهم- در نظر داشته باشید که از یک متخصص، مانند معلم ساکسیفون آینده ی خود یا یک ساکسیفونیست با تجربه بخواهید که مشاور فروش شخصی شما باشد. استفاده از نظر یک متخصص به آسودگی خاطر آن می ارزد و تقریبا تضمین می کند که یک ساکسیفون مناسب برای خود خواهید یافت.

بسیاری از مردم خرید یک ساز نو را بر می گزینند، اما بعضی از ساکسیفون های دست دو موجود هستند که در وضعیت خوب یا بسیار خوب قرار دارند و آماده ی نواختن هستند.. ممکن است که صاحب قبلی آن خیلی با آن ننواخته باشد یا ساز به تازگی تعمیر شده باشد. بعضی از vintage horns ها واقعا کلاسیک هستند. به عنوان مثال، بسیاری از حرفه ای ها ساکسیفون Selmer Mark VI قدیمی خود را فقط بعد از مرگ خود می فروشند. این سازهای قدیمی می توانند صدای بسیار زیبایی داشته باشند و ارزش آن ها در مقایسه با یک ساز نو دو برابر قیمت است.

یک ساکسیفون که خوب نگهداری شده است می تواند مدت زیادی بماند. به عنوان مثال، پدها (چرم آن طرف کلیدها) می توانند برای 6 تا 10 سال سالم بمانند، بستگی به کیفیت پدها، نگهداری و نحوه ی استفاده از آن ها دارد.

در مورد ساکسیفون دست دوم، به وضعیت ساز توجه ویژه ای کنید:

  • پدها در چه وضعیتی هستند؟ آیا چرم ها همچنان صاف، تیره، و سخت هستند یا ترک برداشته اند و کپک زده اند؟
  • آیا پدها باز هم سوراخ تن ها را کاملا می پوشانند؟
  • آیا از نظر مکانیکی به طور مرتب کار می کند؟ می توانید تمام کلیدها را به راحتی و همزمان به پایین فشار دهید؟

اگر جواب شما به هر یک از این سوال ها منفی بود، ساکسیفون مورد نظر ممکن است به طور کلی نیازمند تعمیر اساسی باشد. و اگر در شرایط واقعا بدی است، تعمیر آن می تواند بیش از از ارزش خود ساز خرج داشته باشد! اگر نگران هستید از یک متخصص مشورت بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *