دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
×بستن تبلیغ

مردی با فلوت طلایی

Sir James Galway
Sir James Galway


گال وی برای ایرانیان چهره ای آشناست و شاید تنها نوارهای فلوت که در خانه های ایرانیان اهل موسیقی باشد، اجراهای گال وی است که به صورت ساده شده یا ارژینال به اجرای قطعات موسیقی کلاسیک پرداخته است. این شهرت گال وی مربوط به ایران نیست و در بسیاری از کشورهای جهان نام او یاد آور فلوت است و تنها نوازنده فلوتی که عامه مردم آن را می شناسند، اوست.

سر جیمز گال وی (Sir James Galway) که از او به عنوان “مردی با فلوت طلایی” یادمی شود، استاد مسلم اجرای قطعات کلاسیک فلوت است. کثرت اجراهای ضبط شده این هنرمند او را به یک افسانه تبدیل کرده : استاد موسیقی مدرن که استعدادش در نواختن فلوت تنها با جاه طلبی بی حد و منحصر بفردش در این زمینه برابری می کند.


audio.gif
بشنوید سونوریته جادویی Galway را از اثر Benjamin Godard

در آخرین تور بزرگی که برگزار کرد بیش از ۳۰ میلیون آلبوم در سراسر دنیا به فروش رساند. حضور دائمی او در برنامه های تلویزیونی باعث شد تا میلیون ها نفر در اقصی نقاط جهان هنرش را ارج نهند. سر جیمز در مقام یک آموزگار نوع دوست، به ترویج هنرش همت گمارده و در کنار برنامه دائمی تورهایش که در آنها به تک نوازی و همکاری با ارکسترهای مطرح جهان مشغول است، کلاس های آموزشی سالیانه نیز برگزار می نماید.

او اکثر وقت خود را صرف انجام دادن مسئولیت هایش به عنوان ریاست سازمان Flutewise – سازمانی که داوطلبانه و بدون هیچ منفعتی اداره می شود – می نماید، هدف اصلی این سازمان اهدای ساز به هنرجویان کم در آمد و جوانانی که از لحاظ جسمی ناتوانند، می باشد.


audio.gif
بشنوید قسمتی از سوئیت شماره۲ Bach با اجرای Galway

در سال ۱۹۶۹ سر جیمز به مقام نوازنده اصلی فلوت در ارکستر فیلارمونیک برلین منصوب شد، در سال ۱۹۷۵ تک نوازی فلوت را آغاز کرد و طی یک سال در ۱۲۰ کنسرت مختلف نواخت.

از آن زمان تا کنون او تک نوازی های مختلفی با ارکسترهای مشهور جهان انجام داده است. آثار مختلفی از باخ، ویوالدی و موتزارت اجرا نموده و در کنار این شاهکارهای کلاسیک، به موسیقی معاصر نیز می پردازد که از آن میان می توان به “آثار جدید فلوت” که توسط او اجرا شده است اشاره کرد. آثار افرادی چون Amram، Bolcolm، Corigliano، Heath و Lieberman از جمله اجراهای سر جیمز بوده است.


audio.gif
بشنوید قسمتی از Pie in the Face Polka ساخته Henry Mancini با اجرای Galway

او تورهای بزرگی در آمریکا، آسیا و اروپا برگزار کرده است، که از این میان می توان به توری که در سال ۲۰۰۵-۲۰۰۴ در کشور آمریکا برگزار کرده اشاره کرد، ارکسترهایی که در این تور با او همکاری داشتند: ارکستر سمفونیک ملی ، San Diego Symphony ، ارکستر Cincinnati Pops، ارکستر سمفونیک Boston ، ارکستر فیلارمونیک نیویورک، ارکستر سمفونیک ، ارکستر سمفونیک Vancouver بودند. او همچنان در شهرهایی چون نیویورک، فیلادلفیا، Cleveland ، Ann Arbor, Bowling Green به اجرای تک نوازی پرداخت.

سر جیمز در اروپا نیز حضوری دائم دارد، از آن میان می توان به اجراهایش در Musikverein در شهر وین، فستیوال Salzburg، Royal Albert Hall در لندن و شهرهای دیگری چون : مونیخ، هامبورگ، ونیز، دوبلین و Belfast اشاره کرد.
اخیرا او به رهبری ارکستر نیز می پردازد، از فعالیت های او در مقام رهبر ارکستر می توان به دو کنسرت در Birmingham Symphony Hall و London’s Royal Festival Hall اشاره کرد.

حضور سر جیمز گال وی در برنامه های تلویزیونی و نمایش هنر ارزنده اش چشمان پیر و جوان را خیره کرده است، در چهارم جولای سال ۲۰۰۰ او در بزرگداشت اولین مراسم روز استقلال آمریکا در قرن جدید به عنوان مهمان افتخاری به تک نوازی فلوت پرداخت. او همچنین در کنسرت تاریخی ” The Wall” در برلین نیز حضور داشت.

 

جیمز گالوی

در دسامبر ۱۹۹۸ سر جیمز در کنسرت صلح نوبل که در شهر Oslo در نروژ برگزار شد، به عنوان تنها نوازنده کلاسیک در کنار ستاره های موسیقی پاپ – افرادی چون : elton john،phil Collins،Alanis Morissette، Shania Twain و Iglesias among در شبکه تلویزیونی Fox حضور بهم رساند.

سر جیمز شخصیت فروتنی دارد، نوازندگی را در زمینه های مختلف موسیقی دنبال کرده، از Bach گرفته تا Corigliano ، Stevie Wonder تا Chick Corea ، elton john گرفته تا Chieftains .


audio.gif
بشنوید قسمتی از Fantasía para un gentilhombre ساخته Joaquin Rodrigo با اجرای Galway

او که برای مقامات و اشخاص عالی رتبه از جمله :” کلینتون، پرنس چارلز، ملکه الیزابت دوم، پرنسس دایانا و پاپ ژان پل دوم ” به نوازندگی پرداخته است، همچنین با موسیقیدانان صاحب نامی چون Henry Mancini آهنگساز آمریکایی، Phil Coulter پیانیست ایرلندی ، John Denver نوازنده و خواننده آمریکایی، The Chieftains و Cleo Laine همکاری می کند. آلبوم سال ۱۹۹۷ او به نام “Legends ” به مدت ۲۹ هفته جزو پنج آلبوم برتر جهان بود.

در سال ۱۹۹۷ از طرف Musical America به عنوان بهترین نوازنده سال شناخته شد و آلبوم هایش رکورد فروش سال را شکست. در سال ۱۹۹۹ او شصتمین سال تولدش را با عرضه آلبومی شامل ۱۵ سی دی از مجموعه آثارش با عنوان “شصت سال – Sixty Years ” جشن گرفت. در سال ۱۹۷۹ از طرف امپراتوری انگلستان مورد تقدیر قرار گرفت و در سال ۲۰۰۱ ملکه الیزابت دوم به او مقام “شوالیه سلحشور” را عطا کرد.
در فوریه سال ۲۰۰۴ جایزه ویژه بخش موسیقی کلاسیک هشتمین مراسم سالیانه Grammy به سر جیمز تعلق گرفت.


audio.gif
بشنوید قسمتی از Hora-Staccatoساخته GrigorasDinicu با اجرای Galway

سر جیمز گال وی، اخیرا قراردادی با شرکت Deutsche Grammophon به امضا رسانده، انتشار اولین آلبوم او با عنوان “Wings of Song ” توسط این شرکت در ماه اوت سال ۲۰۰۴ تنها یک هفته پس از عرضه به بازار در جدول فروش آلبوم های کلاسیک رده اول را به خود اختصاص داد. در تابستان سال ۲۰۰۲ منتخب آثارش با عنوان “The Best of James Galway ” در دو سی دی که شامل آثار کلاسیک و پاپ بود و همچنین مجموعه ای از آثار کلاسیک برای کودکان “Music For My Little Friends ” و مجموعه ای از موسیقی آمریکای شمالی را که با Jay Ungar و Molly Mason اجرا کرده بود با عنوان “A Song of Home: An American Musical Journey ” روانه بازار کرد.

در ژانویه سال ۲۰۰۴ مجموعه ای شامل موسیقی متن فیلم هایی چون ” سینما پارادیزو، Il Postino، Emma ، Braveheart و Notting Hill را منتشر کرد. او چندین آهنگ از موسیقی متن فیلم “The Lord of the Rings: The Return of the King” را نواخت که توسط Howard Shore – آهنگساز و رهبر ارکستر برنده جایزه اسکار – برای ارکستر تنظیم شد.

جیمز گال وی چندین عنوان کتاب را نیز تالیف و ویراستاری کرده که از میان می توان به مجموعه کتاب هایی اشاره کرد که در آن نوازندگان برجسته و سرشناس جهان در مورد سازهای خود سخن می گویند. او اخیرا کتابی در مورد نحوه نواختن فلوت را به پایان رسانده است.

 

www.thegalwaynetwork.com

 

www.bankrate.com

 

منبع : گفتگوی هارمونیک

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *