دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
×بستن تبلیغ

امانوئل پایود (I)

امانوئل پاهود
امانوئل پاهود


امانوئل پایود (Emmanuel Pahud) فلوت نواز فرانسوی- سوئیسی (متولد ۲۷ ژانویه ۱۹۷۰)، نواختن فلوت را از شش سالگی آغاز کرد و در سال ۱۹۹۰ با درجه پریمیر پریکس از کنسرواتوار پاریس و تحت نظر و تعلیم میشل دبوست و آرل نیکولت فارغ التحصیل شد. پایود موفق به دریافت جایزه برتر بزرگترین مسابقات بین المللی نظیر Kobe در سال ۱۹۸۹ و Duino در سال ۱۹۸۸ شده است، و پس از آن هشت جایزه از دوازده جایزه مخصوص Concours de Genève در سال ۱۹۹۲، جایزه تکنوازی انجمن مسابقات رادیویی کشورهای فرانسوی زبان جهان، و همچنین جایزه انجمن اروپایی یوونتوس را ازآن خود کرده است.

 

پایود از اعضای برجسته بنیاد یهودی منوهین و تریبون بین المللی موسیقیدان های یونسکو است.

در ۲۲ سالگی پایود از سوی کلودیو آبادو به عنوان فلوتیست اصلی ارکستر فیلارمونیک برلین انتخاب شد، مقامی که پیش از آن در باسل و مونیخ به او تعلق داشت. در آن زمان او جوان ترین نوازنده اصلی ارکستر برلین بود.

audio fileبشنوید اجرایی از کنسرتو فلوت موزار با سولیستی امانوئل پایود

پایود که در سال ۲۰۰۰ این موقعیت را برای تحصیل یک ساله در کنسرواتوار جنوا و افزایش ویرتوزیته خود رها کرده بود مجددا در سال ۲۰۰۲ زیر نظر سیمون راتل به آن بازگشت.

پایود به صورت منظم در فستیوال های برجسته اروپایی، آمریکایی و شرق دور ظاهر می شود. او در نقش سولیست با ارکسترهای بزرگ جهان از جمله فیلارمونیک برلین، فیلارمونیک لندن، تنال زوریخ، بایریشر راندفانک، رادیو دانمارک، ارکستر فیلارمونیک رادیو فرانسه، مارینسکی، ارکستر سمفونیک مینه سوتا، کامراتای سالزبورگ، کامرفیلارمونیک هلند، ارکستر سمفونیک ملی واشینگتن، ارکستر سمفونیک NHK، ارکستر مجلسی استرالیا و ارکستر مجلسی اسکاتلند همکاری داشته است.

پایود با رهبران ارکستر نظیر آبادو، راتل، زینمان، مازل، گرکیف، گاردینر هاردینگ، جاروی، پینوک، جردن، روستروپویچ و پرلمن همکاری داشته است. همچنین او همیار ثابت و همیشگی ارکستر مجلسی ست و به همراه دوست تنظیم کننده اش اریک لاساژ و پل مه یر نوازنده کلارینت فستیوال Musique à L’Emperi festival را در فرانسه راه اندازی کرد.

audio fileبشنوید اجرایی از “Syrinx” اثر دبوسی با سولیستی امانوئل پایود

از سال ۱۹۹۶ تا کنون پایود با کمپانی EMI برای ضبط تکنوازی فلوت قرارداد دارد. ضبط های او شامل یک سی دی از کنسرتو های موتزارت (بهمراه کنسرتوی فلوت و چنگ با همکاری ماریا پی یر لانگلامت) با اجرای ارکستر فیلارمونیک برلین و رهبری کلودیو آبادو، پاریس ( یک سی دی در ارتباط با فلوت قرن بیستم فرانسه با کمک پولنس، میهاد، سنسان، ژولیت، داتیلیوس و مسیان)، کوارتت های فلوت موتزارت، کنسرتو های تلمان با همکاری تکنوازان باروک برلین، یک دیسک از باخ (همینطور با همکاری نوازندگان باروک برلین)، کنسرتوهای خاچاتوریان و ایبرت با همکاری ارکستر تنال زوریخ و به رهبری دیوید زینمان، یک سی دی شامل سونات های پروکفیف و موسیقی راول و دبوسی، موسیقی گوبایدونیا برای فلوت، زهی و کوبه ای ها با همکاری ارکستر فیلارمونیک لندن و رهبری روستروپویچ، سونات های سزار فرانک، اشتراوس و ویدور و همینطور موسیقی مجلسی فرانسه با کمک پل مه یر، فرانسیس مه یر و لاساژ.

en.wikipedia.org

 

منبع : گفتگوی هارمونیک

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *