برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
×بستن تبلیغ

تشخیص اصل یا تقلبی میکروفن SHURE SM58

اصل یا تقلبی!SM58

no image

میکروفن افسانه ای SHURE مدل SM58 یک میکروفون حرفه ای داینامیک کاردیوئید می باشد، به طور معمول در برنامه های زنده استفاده می شود. این میکروفن از سال ۱۹۶۶ توسط کمپانی امریکایی شور تولید می شود. شهرت این میکروفن در میان نوازندگان و خوانندگان بسیار زیاد است و دلیل آن استحکام وعملکرد فنی عالی آن و قیمت پائین می باشد، بیش از چهار دهه از تولید این میکروفن می گذرد و هنوز هم جزء استانداردترین میکروفن های مورد استفاده در برنامه های زنده و استودیویی بشمار می آید. SM58 جزء پر فروش ترین میکروفن های جهان تا به امروز می باشد.
SM58 یک میکروفن کاردیوئید (تک جهتی) هست. نسبت به منابع صدای پشت میکروفن، کمترین حساسیت را نشان می دهد و آنرا به طرز محسوسی کاهش می دهد، این کمک به جلوگیری از بازخورد (فیدبک) خواهد نمود. در صورتی که منبع فرکانس پایین به میکروفن بسیار نزدیک باشد تقویت چشمگیری در این محدوده فرکانسی بوجود خواهد آمد. جک بالانس XLR سه پین اتصال آنرا به کابل و سپس به میکسر تکمیل می کند. SM58 در دو مدل مختلف یکی دارای سوئیچ روشن / خاموش و یکی بدون وجود این سوئیچ عرضه می شود. البته نسخه های بی سیم از این مدل نیز تولید می شود. SM58، دارای آنتی شوک جاسازی شده داخل بدنه می باشد که این موجب می شود تا سر و صدای حاصل از کشیده شدن دست روی بدنه میکروفن کمتر شود.

Type

Type

no image

میکروفون shure مدل SM58 از جمله میکروفن های است که مورد توجه بسیاری بوده و سال ها است که از آن در برنامه های مختلف و مخصوصاً اجرای زنده استفاده می شود. صدای عالی، قیمت مناسب و کیفیت ساخت عالی این میکروفن موجب شده که به عنوان یکی از معروف ترین میکروفن های ساخته شده در جهان شناخته شود.
میکروفون SM58 Shure و میکروفون اینسترومنت SM57 بعنوان رایج ترین میکروفن های مورد استفاده در برنامه زنده و استودیوها می باشد. قیمت در حدود $ ۹۹ دلار آن، مقرون به صرفه بودنش را نیز تائید می کند.
متأسفانه، محبوبیت آنها مشکل بزرگی ایجاد کرده است: نمونه تقلبی این میکروفن در چین تولید شده و با قیمت ارزانی فروخته می شود. بدتر اینکه جاعلین چینی آن چنان دقتی در کپی برداری این میکروفن داشته اند که به سادگی نمونه اصلی با تقلبی قابل تشخیص نیست. از خود میکروفن گرفته تا جعبه و متعلقات آن کاملاً مشابه سازی شده اند. شاید تنها افرادی که اختلاف های ناچیز این دو را با هم دیده اند بتوانند نمونه اصلی را تشخیص دهند. نکته جالب اینجاست که این میکروفن های غیر اصل در کشورهای اروپایی و امریکا نیز بوفور یافت می شوند و مختص کشور ما نیست، این در حالی است که قیمت تمام شده این میکروفن در چین ۱ دلار است و سود خوبی عاید فروشندگان این تجهیزات تقلبی کرده است. جالب تر اینکه در دیگر کشورها بیشتر خریداران این میکروفن زمانی متوجه غیر اصل بودن آن می شوند که مثلاً برای تعمیر میکروفن خود به تعمیرگاه های مجاز Shure مراجعه می کنند!

بنابراین، چگونه می توان تشخیص دهید که میکروفن Shure اصل یا جعلی است؟

۱- کپسول
– شبکه محافظ روی میکروفن را بچرخانید تا باز شود، به کپسولی که روی بدنه میکروفون قرار دارد نگاه کنید. در نمونه جعلی SM58، شما برچسب “احتیاط” “CAUTION” را می بینید که به دور کپسول چسبانده شده است. این برچسب در میکروفن اصلی وجود ندارد. یا برچسب بارکد می باشد.
– فوم روی کپسول میکروفن جعلی، سیاه است، در حالی که در نمونه اصلی خاکستری رنگ است.
– بخش بالایی بدنه که رزوه شده تا شبکه محافظ بر روی آن پیچ شود باید نقره ای براق باشد نه سیاه و کدر.

no image

۲- سیم ها
در هر دو SM58 و SM57، به دقت بدنه را از قسمت بالایی کپسول بچرخانید با باز کردن این قسمت دسته میکروفن از بخش بالایی حاوی کپسول جدا شده و دو سیم مشاهده خواهید کرد که رابط دسته با قسمت بالایی و به یک مدار آنتی شک که در داخل دسته تعبیه شده وصل می شوند. در میکروفن واقعی، این دو سیم زرد و سبز رنگ هستند و در بسیاری از موارد تقلبی این طرح رنگ رعایت نشده، پس اگر سیم میکروفن شما به رنگ های دیگر (به عنوان مثال سیاه و سفید و قرمز) بود، احتمالاً میکروفن جعلی است.

no image

۳- رینگ انتهایی صاف یا برجسته
نگاهی به دور قطعه فلزی انتهای شبکه محافظ که نقطه اتصال با بدنه می باشد، بیاندازید. در SM58 جعلی، رینگ فلزی بدون هیچ منحنی و صاف است، در حالی که در یک میکروفن واقعی این قسمت ماشین کاری شده و برجسته گی رینگ قابل مشاهده است.

no image

۴- داخل کیف میکروفن
زیپ کیف میکروفن را که همراه آن در جعبه میکروفن عرضه می شود را باز کنید. در نمونه اصلی می توانید برچسب “MADE IN CHINA’” را بیابید.

no image

۵- بند کابل و برچسب پارچه ای SHURE
در جعبه نمونه های تقلبی اکثراً دفترچه های راهنما و برگه های ضمانت یافت می شود ولی از بند کابل و برچسب پارچه ای که حاوی فونت چاپ شده ”SHURE” هستند خبری نیست.

no image

خب احتمالاً هنوز هم قانع نشدید پس حتماً ادامه توضیحات را بخوانید:
– میکروفن را از نیمه وسط بدنه بازکنید به مدارچاپی که در انتهای قسمت رویی که دو سیم از آن بیرون آمده نگاه کنید در گوشه ای از آن اثر مهر قرمز رنگ کنترل کیفی می باشد که این مهر در نمونه جعلی حذف شده.

no image

– وزن میکروفن جعلی به طور قابل ملاحظه ای کمتر از نمونه اصلی است.
– در نمونه تقلبی جعبه ها و دستورالعمل ها کیفیت چاپ پایین تری دارند، شما می توانید بگویید آنها کپی هایی از جعبه و دستورالعمل اصلی هستند، رنگ ها غنی نیستند و تصاویر نیز کمی محو و بلوری شده اند.
– باند پیچیده شده در وسط شبکه فلزی میکروفن در نمونه تقلبی کمی ضخیم تر از نمونه اصلی به نظر می رسد یعنی در نمونه تقلبی این باند ۵ میلی متر است در حالی که در نمونه واقعی ۴ میلیمتر.
– کیف میکروفون جعلی کیفیت پایین تری دارد، کیف واقعی ۲۵٫۴ سانتی متر طول دارد و جعلی تنها ۲۰٫۳ سانتی متر یا کمتر می باشد.

no image

– در کیف اصلی آرم برجسته SHURE از داخل کیف قابل دیدن می باشد.
– SM58 جعلی با افزایش بهره از متوسط به بالا صدا بسیار خش دار به نظر خواهد رسید. در حالی که در نمونه اصلی صدای صاف در فرکانس های پائین و متوسط خواهیم داشت و در محدوده فرکانس بالایی، رسایی و دلپذیری خاصی در صدا مشاهده خواهید کرد. به است. در SM57 واقعی، تن های میانی و مخصوصاً پائینی بسیار با شکوه خواهند بود- میکروفن تقلبی، نتایج مشابهی را تولید نمی کند.
– اگر در بسته میکروفنی که خریداری کرده اید کابل موجود است مطمئن باشید که تقلبی است چرا که میکروفن اصل با کابل عرضه نمی شود.

نکات مهم دیگر
– میکروفن تقلبی : بدنه بیش از حد درخشان بدون لبه کناری، فونت بد، حلقه وسط گسترده تر و صدای بی روح و خشک و کلاً مزخرف.
– اگه به قسمت تحتانی میکروفن یعنی جایی که ۳ پین فلزی بر آمده از پلاستیک که بعنوان نقطه اتصال با فیش کابل می باشد دقت کنید روی اصلی شماره های پین های یعنی ۱ ۲ ۳ بصورت برآمده وجود دارد که در نمونه تقلبی این اعداد وجود ندارد یا واضح نیستند.
– میکروفن اصلی : – شبکه ضربه گیر کپسول از کروم مات است – فوم روی ممبران میکروفن تیره تر است
– لوگوی روی نوار بدنه میکروفن در هر دو مشابه هست
– نمونه تقلبی صدای کشیده شدن دست روی بدنه را بشدت نشان می دهد در حالی که در نمونه اصلی بدلیل وجود یک مداز این صدا که حاصل جابجایی و کشیده شدن دست روی میکروفن است بسیار کمتر به گوش می رسد.
– فیدبک در نمونه تقلبی به قدری زیاد است که بالا بردن گین امکان پذیر نیست.

no image

*

no image

no image

no image

no image

در پایان بشدت توصیه می کنم که :
اول از همه هیچ وقت میکروفن دست دو نخرید حتی اگر اصل باشد. چرا که میکروفن بسیار آسیب پذیر است و ممکن است حتی با یک استفاده ناصحیح خراب شود یا اگر ضربه خورده باشد که فاتحه آن خوانده است.
اگر قصد خرید میکروفن ارزان قیمت دارید از خرید تقلبی پرهیز کنید.

منبع : guitaracademy.ir

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *