برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
×بستن تبلیغ

بررسی میکروفن SM 57 ساخت کمپانی Shure

بررسی میکروفن SM 57 ساخت کمپانی Shure

no image

no image

SM57 شور، میکروفن امپدانس پایین، یک جهته و داینامیک ساخته شده توسط کمپانی SHURE امریکا، مورد استفاده در تقویت صدای زنده و ضبط استودیو، یکی از پرفروش ترین میکروفن ها در جهان است. این میکروفن در برنامه های موسیقی بشدت استفاده می شود و توسط تک تک رئیس جمهورهای آمریکا از زمان معرفی آن در سال ۱۹۶۵ تا کنون استفاده شده است. در سال ۲۰۰۴، به پاس ارج نهادن به چهار دهه، کارایی و قابل اعتماد بودن ، جایزه TEC از جوایز تالار مشاهیر TECnology را بدست آورد.
منشاء شکل گیری SM57 ممکن است به سال ۱۹۳۷، زمانی که مهندس شور “بن بائر” “Ben Bauer” اولین میکروفون تک جهت را توسعه بخشید و آنرا “Unidyne” خواند. در سال ۱۹۵۹ یکی دیگر از مهندسین شور، “Ernie Seeler” طراحی میکروفون را بصورت قابل توجهی بهبود بخشید و با نام Unidyne III خوانده شد، در طول سه سال تحقیق و توسعه شبانه روزی روی این مدل و برطرف نمودن تمامی نقاط ضعف آن موفق شد به کپسول اولیه SM دست یابد. این نام مخفف StudioMicrophone یعنی میکروفن استودیوی بود. سیلر بشدت هواخواه موسیقی کلاسیک بود و با هدف کاربر SM57 برای ارکستر آنرا ساخت. او از موسیقی راک متنفر بود، اما از قضا، بر خلاف میل باتنی وی این میکروفون به طور گسترده ای در کنسرت های راک استفاده می شود.
میکروفون SM57 از یک کپسول شبیه SM58 محبوب بهره برده، اما برخی از تفاوت های مکانیکی و آکوستیک در این دو وجود دارد. SM57 مانند SM58، دارای کانکتور XLR با خروجی بالانس می باشد، این در به حداقل رساندن هام الکتریکی و نویز کمک می کند. بر اساس محاسبه شور، پاسخ فرکانس آن از ۴۰ هرتز تا ۱۵ کیلو هرتز می باشد.SM57 در ایالات متحده آمریکا، مکزیک و چین تولید شده است.
A2WS شور، ابر محافظ برای SM57 می باشد که از شدت سر و صدای باد و صدای مزاحمی چون پاپ می کاهد و از کپسول میکروفون در برابر گرد و غبارمحافظت می کند.
میکروفن SM57 محبوب فعالین موسیقی است. به دلیل قیمت مناسب (در حدود ۱۰۰ دلار)، بدنه مستحکم و توانایی آن برای کار با ابزار موسیقی که سطح صدا با فشار بالا تولید می کنند، از جمله: سازهای کوبه ای و گیتار الکتریک. دانشکده مهندسی صدا (SAE)، SM57 را برای چهار کاربرد مختلف در درام پیشنهاد کرده است: باس درام، اسنیر یا طبل کوچک، رک تام، و فلور تام. الگوی پیکاپ کاردیوئید، دریافت صداهای پس زمینه و ناخواسته را کاهش می دهد و این بشدت در جلوگیری از فیدبک موثر است.
هر رئیس جمهور آمریکا از زمان جانسون از SM57 در سخنرانی های خود استفاده کرده. SM57 میکروفون اختصاصی تریبون کاخ سفید در سال ۱۹۶۵ (از سال معرفی آن) شد و تاکنون نیز باقی مانده. خواهشمند است، مطالب ارائه شده توسط وب سایت رکوردینگ را تنها با ذکر منبع منتشر نمائید.
با توجه به محبوبیت SM57 تولید کنندگان سود جو در چین و تایلند اقدام به تولید نمونه های تقلبی و توزیع آن کردند به گزارش توزیع کننده شور در بریتانیا مدل هایی چون SM57, SM58, Beta 57A, Beta 58A دارای بیشترین نمونه های تقلبی هستند در سال ۲۰۰۶، شور کمپینی برای مبارزه با خرید و فروش این میکروفن های تقلبی راه انداخت.

no image

بخشی که می خوانید مربوط به بررسی میکروفن sm57 توسط وب سایت zzounds.com می باشد:
به جرات می توان گفت که استودیو صدابرداری پیدا نمی شود که میکروفن SM57 افسانه ای SHURE را نداشته باشد و همینطور به یقین می توان گفت که تمامی صدابرداران حرفه ای از این میکروفن تا بحال حتی برای یک بار استفاده کرده اند.
این میکروفن برای ضبط زنده یا استودیویی عالی است و یکی از محبوب ترین میکروفن های جهان برای صدابرداری واقعی از هر منبع صوتی و یا آلات موسیقی است. شما می توانید در ضبط صدا در هر شرایطی به این میکروفن اعتماد کنید و ضبط تمامی پروژه های خود را به آن واگذار کنید.
محبوب ترین میکروفن برای اسنیر درام (طبل کوچک در ست درام)
SM57 یک میکروفون داینامیک بزرگ است که می تواند سطح فشار صدا (SPL) بسیار بالایی را بدون اعوجاج دریافت و انتقال دهد. به عنوان یک نتیجه گیری، این میکروفن اغلب برای صدابرداری منابع صوتی دارای حجم بالا بکار گرفته می شود. مثلاً برای صدابرداری از اسنیر یکی از این میکروفن ها را در بالا و به سمت گوشه طبل نشانه گیری می کنیم و دیگری را برای فاز معکوس در انتهای طبل قرار می دهیم. این تکنیک به شما صدایی پر و با روح و زنده و کاملاً واقعی می دهد در این صورت شما دو صدا برای میکس و رسیدن به ترکیب نهایی دلخواه خود خواهید داشت که این، کار شما را حرفه ای تر و کامل تر خواهد کرد.

ایده آل برای امپ های قوی:
تقویت کننده های گیتار دیگر منابع صوتی هستند که SM57 در صدابرداری آن ایده آل شناخته می شود. همان طوری که می دانید صدابرداری به صورت گیتار امپ یکی از تکنیک های حرفه ای در ضبط گیتار الکتریک می باشد. این کاربا فضا سازی دقیق آکوستیکی از صدای گیتار نتیجه مطلوبی خواهد داشت علاوه بر این در استودیو ها و اجرا های زنده حرفه ای نوازنده گیتار برای مانیتور کردن صدای اجرای خود از این صدا در گوشی هدفون خود استفاده می کنند. شما می توانید SM57 را در نزدیکی بلندگو ۱۲ اینچی امپلی فایر قرار دهید و صدایی شفاف و دقیق از گیتار برای میکس خود بدست آورید. شما انرژی یک اجرای زنده را در ضبط تراک گیتار خود ایجاد کرده اید و همچنین برای نوازنده حسی واقعی از اجرایش برای مانیتورینگ فراهم کرده اید.

no image

پاسخ فرکانسی ویژه :
در حالی که درام و گیتار از نقاط قوت SM57 می باشند، پاسخ فرکانسی از ۴۰Hz تا ۱۵ کیلوهرتز که طیف گسترده ای از ابزارها و صداها را پوشش می دهد موجب شده که از آن در صدابرداری از آلات مختلف موسیقی و همچنین صدای انسان استفاده شود. از حدود ۷۵۰ هرتز صدای خواننده ها و سازها را بدون کوچکترین بوم در صدا انتقال می دهد و تا ۳kHz منحنی خطای پاسخ فرکانسی تخت می باشد تا محدوده ۶-۱۰ کیلوهرتز صدایی صاف و شفاف به ارمغان می آورد. باور کردن چنین پاسخی فرکانسی دقیقی از یک میکروفن تقریباً ارزان قیمت سخت است اما فقط به این فکر کنید که چرا این میکروفن یکی از پر فروش ترین و پر کاربردترین میکروفن های جهان است؟!

no image

الگوی کاردیوئید :
در حال حاضر تکنیک های ضبط مولتی ترک اغلب بر جداسازی مناسب قطعات ضبط شده تکیه می کنند. اگر یک تراک مربوط به یک ساز حاوی حتی اندکی از صدای ساز دیگر در هنگام ضبط باشد، برای میکس، افکت گذاری و بالانس صدای این دو ساز به مشکل بر خواهید خورد. SM57 از الگوی cardioid استفاده می کند که این به معنای تمرکز به یک منبع صوتی خاص می باشد. صدای خارج از الگوی کاردیوئید دریافت نمی شود. الگوی دریافت یک سویه در برنامه های زنده بسیار مفید خواهد بود. چرا که شما آزادی بیشتری در قرار دادن موقعیت میکروفن و افزایش بهره آن بدون نگرانی از بوجود آمدن فید بک در میکروفن خواهید داشت.

میکروفن باور نکردنی و قابل اطمینان :
کیفیت صدای حرفه ای تنها بخشی از داستان است. استحکام کلی SM57 به همان اندازه قابل توجه است. فولاد ریخته گری شده بدنه میکروفن به عنوان پوشش محافظ اجزای داخلی از آسیب های احتمالی کاملاً جلوگیری می کند، در حالی که در داخل بدنه قطعه بسیار مهم و اختصاصی میکروفن های شور یعنی آنتی شوک برای کاهش نویز حاصل از برخورد فیزیکی حاصل از تماس دست با بدنه میکروفن. شبکه فولاد ضد زنگ با روکش پلی کربنات از اصلی ترین بخش میکروفن یعنی کپسول آن به خوبی محافظت می کند و آنرا در برابر ضربه و گرد و خاک ایمن خواهد کرد. اجراهای مختلف از پس هم، شما با اطمینان می توانید روی SM57 حساب کنید چرا که عملکرد آن همانند اولین باری خواهد بود که آنرا به سیستم خود متصل کردید.

منبع : guitaracademy.ir

برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *