دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر


×بستن تبلیغ

راهنمای خرید کابل گیتار الکتریک

خرید یک کابل با توجه به انواع مختلف کابل های گیتار در بازار کار نسبتا دشواری است.
چه تفاوتی بین کابل ها وجود دارد؟ چرا باید هزینه زیادی بابت یک کابل بپردازم در صورتی که همان کابل را می توان ارزانتر خرید؟ چرا کابل TRS بخرم یا کابل XLR ؟ هر چند وقت باید کابل بخرم؟ به چه نکات و عوامل دیگری برای خرید باید توجه کنم؟
اساسا کابل گیتار یک سیم است که وظیفه انتقال سیگنال ها را از گیتار به سایر وسایل مثل آمپ – پری آمپ – افکت – تیونر و ….. را بر عهده دارد.انتهای هر کابل یک فیش وجود دارد که به آن phono plug گفته می شود. phono plug ممکن است صاف یا زاویه دار باشد. این اتصال ممکن است یک یا دو سیگنال را انتقال دهد(TRS – Tip-Ring-Sleeve). اگر شما از گیتار آکوستیک استفاده می کنید فیش کابل شما می تواند XLR باشد.
یک کابل ایده آل برای گیتار باید دقیقا سیگنال خارج شده از گیتارتان را گرفته و آن را به انتهای دیگر کابل برساند.
متاسفانه باید واقع گرا باشیم و ببینیم چقدر هزینه برای کم کردن این مشکلات در کابل ها می پردازیم.
توصیه می شود که از کابل های وصله شده برای گیتار استفاده نشود. این کابل ها برای وسائلی که جابحا نمیشوند تکان نمیخورند مثل آمپ – افکت و… خوب است و می تواند سیگنال ها را به خوبی را منتقل نماید.

مشکلات کابل های گیتار :
– کابل های سفت : یک کابل سفت به راحتی خم و راست نمی شود.
– کابل های نویز دار : بعضی از کابل ها به دلایل مختلف دارای نویز میباشند. یکی از راه های کاهش دادن این نویزها Shielding است. معمولا Shielding بافته عملکرد بهتری نسبت به Shielding مارپیچ دارد.
– کابل های شکسته : به دلیل ضخامت نازک روکش ، ممکن است مغزی داخل کابل دچار شکستگی شده باشد.
– کابل های بد قیافه : این کابل ها مشکلی در خانه یا استودیو ندارند ولی در استفاده از آن ها برای اجرای زنده باید دقت کرد.
– کابل هایی با فیش ضعیف : این کابل ها در انتقال سیگنال به دلیل داشتن فیش ضعیف نا مناسب می باشند.

نکاتی راجع به خرید کابل گیتار
– کابل کوتاه بخرید : هرگز کابل بلندی که مورد نیازتان نیست نخرید. هرچه طول کابل بیشتر باشد در انتقال سیگنال ها ضعیفتر است. اگر میخواهید صدایی با نویز کمتر و شفافتر داشته باشید از کابل کوتاه استفاده کنید.

.
کابلی بخرید که فیش با کیفیتی داشته باشد : هرچقدر کابل شما خوب باشد ولی فیش ضعیفی داشته باشد این کابل سیگنال ها را شفاف انتقال نمیدهد. بهترین فیش ، فیشهایی از جنس طلا می باشد. بعد از آن مس و کیفیت پایین تر آهن و سایر فلزات.
کابل با فیش درست بخرید: اگر گیتار شما دارای خروجی XLR می باشد باید به این نکته توجه کنید. در خرید کابل به فیش های زاویه دار توجه کنید. چون بعضی از کیتارها فقط فیش صاف به آن می خورد.
کابل بخرید که مغزی داخلی آن با کیفیت و از جنس مناسبی باشد : مهمترین قسمت منتقل کننده یک کابل برای سیگنال ها مغزی داخلی آن می باشد. مس بهترین جنس برای این مغزی می باشد. معمولا مغزی های ضخیم تر از مغزی های نازک تر بهتر هستند.
کابل Shield دار با کیفیت بخرید : Shield بخشی از کابل گیتار است که به دور مغزی پیچیده شده و مانع خارج شدن سیگنال های الکترو مغناطیسی و تداخل با سیگنال های دریافتی از گیتار می شود. Shield همچنین از سیگنال های دریافتی گیتار، از زمان ورود به کابل و تا زمانی که به انتهای آن برسد ، محافظت می کند.
خرید کابل با روکش ضخیم و محکم: وظیفه روکش فقط محافظت از اجزاء داخلی کابل می باشد و هر چه ضخیمتر و محکمتر باشد ، بادوام تر خواهد بود.

*

no image

no image

no image

no image

منبع : guitaracademy.ir

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *