دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر


×بستن تبلیغ

تاریخچه افکت های گیتار الکتریک

اولین افکت های صدا از تولیدات استودیو بودند. در اواسط و اواخر 1940 مهندسین صدا و موزیسین ها مثل لس پاول شروع به دستکاری صدا ها برای ایجاد اکوهای غیر معمول کردند.تکنیک عوض کردن جای میکروفن در فضاهای مختلف به خصوص جاهایی با خاصیت آکوستیک مورد استفاده قرار می گرفت.
وقتی آمپلی فایر ساخته شد اولین افکت ها به طور مرتب خارج از استودیو توسط گیتاریست ها به کار برده می شد.
در اواخر 1940 به بعد گیتار گیبسون ساخته شد که شامل مدارهای لرزشی و تقویت کننده هایی بود. در 1950 آمپ Ray Butts EchoSonic دارا اولین صدای اکو slapback بود که خیلی سریع مورد توجه گیتاریست ها قرار گرفت. گیتاریست هایی مثل Chet Atkins, Carl Perkins, Scotty Moore, Luther Perkins, Roy Orbison
در دهه 1950 افکتهای ریورب – تریمولو و ویبراتو در آمپلی فایر های اکثر گیتاریست ها قرار داشت.
Both Premier و Gibson آمپ های تیوب دار قوی با افکت ریورب ساختند. کارخانه فندر در 1955 آمپ های Tremolux و در 1965 آمپ های Vibrolux ارائه داد.
دیستروشن در اصل ساخته شده کارخانه های آمپلی فایر نیست اما توسط تقویت کردن آمپ های تیوب دار overdrive
به وجود آمد. Johnny Burnette و Willie Johnson اولین کسانی بودند که با بالا بردن حساسیت صدا باعث ایجاد صدای دیستروشن شدند. کمپانی مارشال در سال 1959 شروع به فروش آمپ هایی به نام Marshall 1959 برای گیتار کرد که قابلیت صدای دیستروشن برای موزیسین های راک را داشت.
افکت های یونیت دهه 1950 و دهه 60 مثل Gibson GA-VI vibrato unit و Fender reverb box گرانترین و کاربردی ترین افکت ها بودند که نیاز به یک ترانسفورماتور بزرگ با ولتاژ زیاد داشت. افکت های یونیت یا تک افکت ها تقاضای زیادی مانند آمپ های افکت دار نداشت. در سال 1958اولین یونیت پرطرفدار Watkins Copicatبود که یک افکت قابل حمل راحت و مرتبط با اکو بود که توسط گروه مشهور انگلیسی به نام The Shadows ساخته شد.
سرانجام ترانزیستورهای الکترونیکی یونیت های بزرگ و حجیم را به جعبه هایی کوچک و با حمل ساده تبدیل کردند. ترانزیستورها جایگزین لامپ های خلا شدند.
اولین افکت گیتار ترانزیستوری در سال1962 Maestro Fuzz Tone pedal نام داشت وتاثیر فوق العاده ای بعد از استفاده Stones Rolling در آهنگ I Can’t Get No گذاشت.

Warwick Electronics اولین کارخانه سازندع پدال واه بود. The Clyde McCoy وRoger Mayer در 1967 اولین افکت اوکتاو را به نام octavia ارائه کردند. در سال 1968 Univox شروع به طراحی و ساخت این افکت کرد که البته افکت هایphase shift و chorus را به آن اضافه کرد.
این پدال به سرعت محبوب و مورد توجه گیتاریست هایی مثل Jimi Hendrix و Robin Trowerقرار گرفت در اواسط 1970 افکت flangers, chorus pedals, ring modulators and phase-shifters در بازار دیده می شد.

در 1980 یونیت های rackmount شروع به جایگزینی یونیت های معمولی کرد. اکثر نوازنده ها برای ضبط و استودیو از این افکت ها استفاده می کردند.

no image

*

no image

منبع : guitaracademy.ir

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *