دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر


×بستن تبلیغ

بررسی اولیه پیکاپ های گیتار الکتریک

Pick up : پیکاپ : قطعه ای در گیتار به خصوص گیتار های الکتریک که وظیفه اش دریافت انرژی جنبشی ناشی از ارتعاش سیم ها و تبدیل آن به انرژی الکتریکی است. عملکرد آن شبیه دینام ماشین میباشد که موتور انرژی جنبشی تولید کرده و دینام آنرا به انژی الکتریکی تبدیل میکند.

no image

no image

هر گیتاریست می داند که تن صدای گیتارش به پیکاپی که دارد از آن استفاده می کند بستگی دارد. پس اگر گیتارتان تن خوبی ندارد میتوانید پیکاپ آن را عوض کنید.

البته گفتنش ساده است ولی شما ممکن است در دنیای پیکاپ گیتار گیچ شوید. Humbucker, Single coil
مدل هایی از پیکاپ میباشند که شما باید درباره آنها بیشتر بدانید تا بتوانید یک پیکاپ خوب برای گیتارتان انتخاب کنید.

در ابتدا صدایی را که دوست دارید را باید انتخاب کنید. ممکن است بخواهید از صداهای گیتاریست های دیگر استفاده کنید.
دو مدل پیکاپ وجود دارد که به بررسی مختصری از آنها می پردازیم:
Single Coil: اولین گیتار الکتریک که ساخته شد از این پیکاپ استفاده کرده است. این پیکاپ دارای یک سیم پیچ میباشد که دارای یک آهنربا یا چند آهنربا جدا برای هر سیم می باشد. صرفنظر از تعداد آهنربا ها پیکاپ سینگل کویل دارای یک سیم پیچ میباشد. متاسفانه تعداد سیم پیچی ها تاثیر مستقیم در تن صدا دارد و یکی از مشکلات گیتاریستها با این پیکاپ مقدار نویز زیاد آن میباشد. این پیکاپ ها دارای صدای نرم، تمیز و شفاف میباشند. معمولا لین پیکاپ ها در سایز 4/3 اینچ ارتفاع و 2-2/1 اینچ عرض میباشند. فندر استراتوکستر یکی از طرفدارای این پیکاپ میباشد که در گیتارهای خود قرار میدهد و نوازندگان مشهوری همچون جیمی هندریکس – اریک کلاپتون – استیو رای وان – مامستین و …. از آن استفاده میکنند.

no image

no image

no image

Humbucker: : خیلی زود در سال 1935 کارخانه گیبسون اولین پیکاپ الکترو مغناطیس را تولید کرد که شبیه یک میله بود. اولین مدل آن در گیتار گیبسون مدل Hawaiian Electric ظاهر شد اما خیلی زود در مدل های ES-150 در سال 1936 و بانجوها در سال 1938 قرار داده شد. Charlie Christian یکی از پیشگامان بود که با این پیکاپ های میله ای موفق شده بود که امروزه آن پیکاپ به نام harlie Christian نامگذاری شده است.
در سال 1950 Ted McCarty رئیس گیبسون و مهندسین آموزشیش که Walt Fuller و Seth Loverنام داشتند شروع به تحقیق و ساخت یک نمونه پیکاپ به نام humming کردند و در سال 1954، Lover یک طرح برای ترکیب دو کویل ارئه داد که آنرا humbuckers نامیدند. این پیکاپ در سال 1957 در گیتار Les Pauls گیبسون ظاهر شد.
این پیکاپ ها از دو کویل و دو آهن ربا ( یا چند آهنربا) استفاده می کنند. در این پیکاپ ها دو کویل مخالف پلاریته الکتریکی هستند که پلاریته آهنربا برای هر کویل دو سیگنال را منتقل می کند. سیگنال لرزش سیم که باعث قوی تر و پر تر شدن صدا میشود و سیگنای نویز که گرفته میشود. کارخانه های Seymour Duncan, Dimarzio و EMGاز بهترین ها در ساخت پیکاپ های هامبوکر هستند.

no image

no image

no image

no image

منبع : guitaracademy.ir

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر


دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *