چگونگی شکل دادن و مراقبت از ناخن

یکی از سوالاتی که اکثر گیتاریست ها با آن روبرو هستند، چگونگی شکل دادن و مراقبت درست از ناخن هایشان است. فرقی نمی کند که شما با گوشه ی چپ یا راست ناخن خود و یا حتی با وسط ناخن خود به سیم ضربه می زندید، در هرصورت این سوال پیش روی شما قرار دارد.

طول و شکل ناخن شما تاثیر مستقیمی بر نوازندگی شما دارد. چگونگی مراقبت کردن از ناخن هایتان، به همان اندازه که تمرینات شما برروی موسیقی تان تاثیر می گذارد، اثر گذار و تاثیر پذیر است. برای اینکه چگونگی شکل دادن و مراقبت از ناخن هایتان تاثیر مستقیمی برروی کیفیت و طنین صدایی که از گیتار خود تولید می کنید، دارد.

طول ناخن: برای اینکه طول مناسبی را برای ناخن های خود در نظر بگیرید، می توانید کف دست هایتان را در مقابل خود بگیرید و اگر ناخن هایتان حدود یک یا دو میلیمتر بالاتر از گوشت بند آخر انگشتتان بود، طول ناخن شما برای نوازندگی مناسب است.

مراقبت از ناخن ها:

محصولات فروانی برای تقویت و استحکام ناخن تولید شده است، اما هرگز نتوانسته اند انتظارات مصرف کننده ها را در حد کمال برآورده کنند. من می توانم با استفاده از تجربیات شخصی خود نکاتی را در این زمینه به شما پیشنهاد کنم.

به مدت یک ماه هر شب به طور مداوم با مقداری آبلیمو، شروع به پاک کردن ناخن های خود کنید. در ماه دوم شما می توانید با مقداری پارافین نیز شروع به پاک کردن انکشتان خود کنید. در ماه سوم می توانید با مقداری روغن زیتون به پاک کردن ناخن های خود بپردازید و در ماه چهارم دوباره این روند را مانند ماه اول شروع کنید.

شکل دهی به ناخن: اگر از شکل مناسب ناخن های خود اطلعی ندارید، می توانید تکه کاغذ سمباده ای را برروی سیم اول گیتارتان قرار دهید و آن را با دست چپ خود نگه داردید، در این هنگام شروع به ضربه زدن دست راست خود کنید. بدین وسیله می توانید شکل مناسب ناخن هایتان را پیدا کنید.

تنها با شکل دهی درست و تعیین درست طول آن می توانید صدایی زیبایی را از گیتار خود تولید کنید، در صورتی که هرگز به این نکته توجه نکرده باشید، نمی توانید صدای زیبایی را از گیتار خود تولید کنید.

بهترین راه برای شروع این کار استفاده از سوهان است. برای شروع باید انگشت خود را به صورت ۹۰ درجه خم کرده، به طوری که انگشت مورد نظرتان برروی سوهان قرار گیرد، پس از اینکه نقطه ای را که قصد شکل دادن آن را دارید تعیین کردید، شروع به تکان دادن سوهان با استفاده از دست چپتان کنید. در صورتی که ناخن های ضعیفی دارید، سعی کنید به جای سوهان از کاغذ سمباده استفاده کنید.

پس از آنکه شکل دهی به ناخن هایتان به اتمام رسید، با استفاده از ناخن شست دست چپ خود قسمت زیرین ناخن هایتان را لمس کنید و مطمئن شوید که به طور کامل صاف و بدون هیچگونه مشکلی است.در غیر این صورت صدایی خوبی را نمی توانید در هنگام نوازندگی تولید کنید و حتی در ضربه زدن به سیم نیز به مشکل برخورد خواهید کرد.

چگونه می توان از شکست ناخن هایمان جلوگیری کنیم:

۱٫سعی کنید تا آنجا که ممکن است، از خیس شدن انگشتانتان جلوگیری کنید. اگر قصد شستن ماشین یا ظروف را دارید، حتما از دستکش استفاده نمایید.

۲٫سعی کنید برای کارهایی که ناخن تان در حال تماس با اشیا است و یا خطر شکسته شدن آن وجود دارد، عادت به استفاده از دست چپ خود کنید.

۳٫ سعی کنید با بلند کردن ناخن دست چپ خود برای انجام کارهایی که نیاز به ناخن است از آن به جای دست راست استفاده کنید.

۴٫سعی کنید همیشه با سه الی چهار لایه براق کننده ناخن، ناخن هایتان را جلا دهید.

۵٫هرگز ناخن هایتان را زیاد بلند نکنید. با این کار در هنگام شکل دادن و یا کوتاه کردن احتمال شکستن آن ها بیشتر می شود.

۶٫می توانید برای محافظت بیشتر ناخن هایتان را با چسب نواری بپوشانید، و در هنگامی که قصد کوتاه کردن آن ها دارید و یا قصد اجرا در کنسرتی را دارید، چسب ها را از روی ناخن های خود بردارید

 

منبع : خانه گیتار ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *