دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
×بستن تبلیغ

فلامنکو مدرن

Nuevo Flamenco یا فلامنکو مدرن یکی از شاخه های سبک فلامنکو و یا بنوعی سبکی است که خود را از فلامنکو اصیل برگرفته و در نهایت بنوعی تحت تاثیر موسیقی چون رومبا – سالسا-راک و جز قرار گرفته است.

رومبا که در اصل ریتمی آفریقایی که بمرور توسط بردگان آفریقایی به کوبا نیز برده شده و یا سالسا که موسیقی آمریکای لاتین میباشد

Nuevo Flamenco یا فلامنکو مدرن یکی از شاخه های سبک فلامنکو و یا بنوعی سبکیست که خود را از فلامنکو اصیل متغیر کرده و بنوعی تحت تاثیر موسیقی چون رومبا – سالسا-راک و جز قرار گرفته استرومبا که در اصل ریتمی و رقصی هست آفریقایی که بمرور توسط بردگان آفریقایی به کوبا نیز برده شده و یا سالسا که موسیقی آمریکای لاتین میباشد.

این تلفیق از موسیقی فلامنکو را میتوان در دهه ۱۹۸۰ جستجو کرد هنگامی که بسیاری از فلامنکو کاران جوان تحت تاثیر سایر سبکهای موسیقی در جهان قرار گرفتند.

از پیشگامان فلامنکو مدرن باید از نوازنده برجسته پاکو دلوسیا و خواننده فلامنکو کامارون یاد نمود.

در بین سالهای ۱۹۶۸ و ۱۹۷۹ ثمره این کار انها ۱۰ آلبوم از نوع جدیدی از فلامنکو همراه با حفظ ریشه های اصلی و سنتی این موسیقی بود.

بعد از این همکاری پاکو دلوسیا موسیقی خود را در زمینه های مختلف گسترش داد و حتی در برهه ای به سراغ موسیقی Moorish (موسیقی اهالی شمال آفریقا) که در حقیقت ریشه و منشا موسیقی فلامنکو سنتی بود رفت.

گروه Ketamaبا تلفیق موسیقی سالسا و فلامنکو در یکی از مهمترین گروههای در سبک فلامنکو مدرن در اسپانیا شناخته شدند.

در زمینه تلفیق موسیقی جز با فلامنکو میتوان از نوازنده ساکسیفونJorge Pardo و پیانیستChano Dominguez و خراردو نونز Gerardo Nuñez نوازنده برجسته گیتار نام برد.

بسیاری از خوانندگان و نوازندگان سعی کردند تا از عناصر سبکهای چون فلامنکو و جز و راک نوعی موسیقی پاپ خلق کنند هر چند این هنرمندان هیچگاه اسپانیایی نبودند و به دلیلی استفاده از برخی ویژگی های این سبک بنوعی فلامنکو نامیده میشدند در حالیکه اینگونه نبوده و حتی نمیتوان از آن برداشت فلامنکو مدرنی که نوازندگان چون ویسنته آمیگو – پاکو دلوسیا یا خراردو نونز خلق می نمایند را داشت و بنوعی تلفیق از موسیقی نواحی مختلف بوده تا فلامنکو.

از جمله میتوان به :

گروه فرانسوی و بسیار مشهور جیپسی کینگ اشاره کرد و همچنین Louis Winsberg که گروه Jaleo که بنوعی از موسیقی فلامنکو و عربی و هندی و آفریقایی استفاده میکرد و یا نوازنده گیتار اوتمار لیبرت که کارهای او با نام فلامنکو عجین شده است در حالیکه کارهای او را باید پاپ دانست چونکه بسیاری از عناصر موسیقی فلامنکو در آن رعایت نمیشود

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *