دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
×بستن تبلیغ

به دنبال فلامنکوی اصیل

شاید تا کنون هیچ سبک هنری، به اندازه فلامنکو با اسپانیا و فرهنگ غنی آن آمیخته نشده باشد. جذابیت فراوان و موسیقی ریتمیک فلامنکو، حرکت های پرجنب و جوش و مهیج رقصنده های فلامنکو و فرهنگ محلی اسپانیا با یکدیگر به طور شگفت آوری آمیخته شده اند.
مبدا و منشا آن به دلیل پیچیدگی ها و نکاتی که هنوز در ابهام قرار دارد، به طور دقیق مشخص نمی باشد. با این وجود فلامنکو طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به طرف خود جذب کرده است و هرروز بر تعداد اجرا کنندگان بومی و غیر بومی آن افزوده می شود. معمولا هر توریستی که به اسپانیا سفر می کند، حداقل برای یک بار هم با هنر فلامنکو برخورد می کند. اما مشکل اساسی نیز وجود دارد.

طرفداران و علاقه مندان حقیقی این سبک هنری اعتقاد دارند که نمایشی که هم اکنون ا ز فلامنکو در دید عموم قرار می گیرد، و یا حتی فلامنکوی محلی آندولازیا (Andalusia) هم اکنون از فلامنکوی اصیل بسیار دور است. اگر چه ممکن است این نمایش از فلامنکو که به صورت تحریف شده می باشد و از فلامنکوی اصیل فاصله ی زیادی دارد، اما از دید توریست هایی که به اسپانیا سفر می کنند، بسیار سرگرم کننده و لذت بخش باشد. اما اگر شما تا به حال نمایشی اصیل از فلامنکو را مشاهده نکرده اید و سرگرمی و لذت بردن برای شما مهمتر از فرهنگ روشن غنی این هنر می باشد، بهتر است با توریست ها همراه شوید و از این نمایش لذت ببرید.

امروزه نمایش های فلامنکو، هم به شکل صحیح و اصیل آن و هم به شکل تحریف شده آن را می توان در تبلو ها (tablao) مشاهد کرد. تبلوها کلوپ هایی هستند که شما می توانید در هنگام مشاهده نمایش به خوردن شام یا نوشیدنی خود مشغول شوید. تبلوها را می توانید در هرکجا از اسپانیا مشاهده کرد. البته بعد از قرن نوزده و بیست آن را به اسم کافه سرایش (singing cafes ) نیز اطلاق می شوند. اما اگر به دنبال فلامنکوی اصیل هستید، این بدین معنا نیست که فقط از رفتن به مکان هایی که دیگر توریست ها به آن ها سر می زنند، اجتناب کنید. بلکه باید با پرس و جو از اهالی و ساکنین محلی بتوانید نمایش اصیل فلامنکو را تجربه کنید.

در شهر مادرید :

کافه دی چینتیاس (Cafe de Chinitas)، شما می توانید در این کافه در هنگام صرف شام و نوشیدنی خود نمایشی اصل و واقعی از فلامنکو را مشاهده کنید. البته باید گفت هزینه ی این کافه نسبتا بالا است اما شما نمایشی از فلامنکوی اصیل را در آنجا مشاهده خواهید کرد.

در شهر بارسلونا:

تبلوی فالمنکو کرداس (Tablao Flamenco Cordobes) این کلوپ از سال ۱۹۷۰ به بعد توانسته است اعتبار فروانی را برای خود و هم هنر فلامنکو در جهان به همراه بیاورد. و تبلوی Tarantos یکی از قدیمیترین تبلوها در بارسلونا می باشد که شهرتش به اجرای بهترین نوازندگان فلامنکو می باشد. این تبلو در بعضی از روزهای هفته به موسیقی جز نیز می پردازد، پس بهتر است میشه برنامه های آن را چک کنید.

در شهر سویل:

Casa de la Memoria، در این مکان دیگر خبری از خوردنی و نوشیدنی های مختلف نیست.شما در این محل فقط اجرایی خالص از فلامنکو را مشاهده خواهید کرد که در آن رقاص هایی به سبک آندولیزیایی قرن هجده دست به اجرا می زنند.

در شهر ماربلا:

Vicente Ibanez، اگر چه اکثریت مردم فکر می کنند که فلامنکو فقط به دنس اطلاق می شود، اما در این مکان تمرکز بسیاز بالایی برروی موسیقی گذاشته شده است و در اغلب اوقات هیچ رقاصی دیده نمی شود.

در اینجا اسامی تعدادی از محل هایی که می توانید در آن اجرایی اصیل از هنر فلامنکو را مشاهده کنید، نشان داده شده است. البته بدون اطلاع از مکان های ذکر شده بوسیله پرس وجو از ساکنین محلی شهر می توانید اطلاعت ذکر شده را بدست آورید.

 

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *