آموزش PHP سایت w3schools – قسمت 7 – ساختار دستوری if

ساختارهای شرطی if :

از ساختارهای شرطی در زبان php همانند سایر زبان های برنامه نویسی در زمانی استفاده میشود که بخواهیم در صورت برقرار بودن شرط یا شرط هایی یکسری دستورات خاص اجرا شده و در صورت عدم برقراری آنها گروه دیگری از دستورات اجرا شوند.
در زبان php ساختارهای شرطی زیر تعریف شده است.در این قسمت به توضیح مختصر هریک از آنها پرداخته و سپس در ادامه به توضیح کاملتر و ارایه مثال های عملی میپردازیم.
If statement : از این ساختار در زمانی استفاده میشود که بخواهیم در صورت برقرار بودن شرط یا شرط هایی دستورات خاصی اجرا شوند.
If … else statement : از این ساختار در زمانی استفاده میشود که بخواهیم در صورت برقرار بودن شرط یا شرط هایی یکسری دستورات اجرا شده و در صورت عدم برقراری آن شرط دستورات دیگری اجرا شوند.
If…else if…else statement : در این ساختار بیش از دو گروه شرط داریم.در هر قسمت شرطی که درست باشد دستورات مربوط به آن شرط اجرا میشود.

 

1) If … statement :

از ساختار دستوری if در زمانی استفاده میشود که بخواهیم در صورت برقرار بودن شرط یا شرط هایی یکسری دستورات خاصی اجرا شوند.در صورت عدم برقراری شرط های تعیین شده این دستور هیچ کدی را اجرا نمیکند.
شکل کلی استفاده از این دستور به شرح زیر است :

 

 

مثال : در مثال زیر ابتدا مقدار نام روز جاری را در متغیر D$  ریخته ایم . سپس یک دستور شرطی if قرار داده ایم تا در صورتی که مقدار متغیر D$ برابر با Fri بود ، به کاربر ” آخر هفته خوش ” را بگوید :

 

 

 



برای مشاهده لیست کامل درس های PHP سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های PHP ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner



تبلیغات :



   

   

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *