آموزش فتوشاپ (92) – تصحیح یک کانال منفرد

کار جلد مجله ی شما تقریبا تمام است. تنها باید به موی مدل رنگ اضافه کنید. این تصویر را به حالت CMYK تبدیل کنید تا بتوانید از کانال Black برای انجام این کار استفاده کنید.
1- لایه ی Model را از پانل لایه ها (Layers) انتخاب کنید.
2- مسیر Image > Mode > CMYK Color را انتخاب کنید. در کادر محاوره ای که ظاهر می شود، بر روی Don’t Merge کلیک کنید، زیرا می خواهید لایه را دست نخورده نگه دارید. بعد از انجام این کار بر روی Ok کلیک کنید.
3- بر روی آیکون نمایانی لایه ی Model، Alt- کلیک (ویندوز) یا Option- کلیک (مکینتاش) کنید تا سایر لایه ها پنهان شوند.
4- سربرگ Channels را انتخاب کنید. در پانال کانال ها (Channels)، کانال Black را انتخاب کنید. سپس از منوی پانل کانال ها، گزینه ی Duplicate Channel را انتخاب کنید. نام کانال را Hair بگذارید و بر روی OK کلیک کنید.
تصحیح یک کانال منفرد-1
کانال های تکی به صورت سیاه و سفید ظاهر می شوند. اگر بیش از یک کانال در پانل کانال ها نمایان باشد، آن کانال ها رنگی ظاهر می شوند.
5- کانال Hair را نمایان و کانال Black را پنهان کنید. سپس کانال Hair و سپس مسیر Image > Adjustments > Levels را انتخاب کنید.
تصحیح یک کانال منفرد-2
6- در کادر محاوره ای Levels، سطوح رنگ را با حرکت دادن Black به 85، Midtones به 1 و White به 165 تصحیح کنید. بر روی OK کلیک نمایید.
تصحیح یک کانال منفرد-3
7- در حالی که کانال Hair همچنان انتخاب شده است، مسیر Image > Adjustments > Invert را انتخاب کنید. کانال به صورت سفید روی یک پس زمینه ی سیاه ظاهر می شود.
8- ابزار براش (Brush) را انتخاب و بر روی آیکون تعویض نمونه رنگ های پیش زمینه و پس زمینه در پانال ابزار(Tools) کلیک کنید تا پیش زمینه به رنگ سیاه در آید. سپس بر روی عینک، چشم ها و هر چیزی که در کانال موجود است غیر از مو نقاشی نمایید.
تصحیح یک کانال منفرد-4
9- بر روی دکمه ی Load Channel As Selection در پایین پانل Channels کلیک کنید.
10- سربرگ Layers را انتخاب و در پانل Layers، لایه ی Model را انتخاب کنید.
تصحیح یک کانال منفرد-5
11- مسیر Select > Refine Edge را انتخاب کنید. در کادر محاوره ای Refine Edge، اسلایدر Feather را به px 1.2 حرکت دهید و سپس بر روی OK کلیک کنید.
12- مسیر Image > Adjustments > Hue/Saturation را انتخاب کنید. Colorize را انتخاب کنید و سپس اسلایدرها را تا مقادیر زیر حرکت دهید و سپس بر روی OK کلیک کنید.
• Hue: 230
• Saturation: 56
• Lightness: 11
تصحیح یک کانال منفرد-6
13- مسیر Image > Adjustments > Levels را انتخاب کنید. در کادر محاوره ای Levels، اسلایدرها را حرکت دهید بطوریکه اسلایدر Black در نقطه ای که ی ماکزیمم سیاه و اسلایدر White در نقطه ای که ماکزیمم سفید است و Midtones در میانه قرار گیرند. بر روی OK کلیک کنید.
ما از مقادیر 58, 1.65, 255 استفاده کردیم ولی مقادیر مورد نظر شما می تواند متفاوت باشد.
تصحیح یک کانال منفرد-7
14- در پانل Layers، لایه های Shadow و Magazine Background را نمایان کنید.
15- مسیر Select > Deselect را انتخاب کنید.
16- مسیر File > Save را انتخاب کنید.تصحیح یک کانال منفرد-8
جلد مجله ی شما آماده است!

 


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson06.zip
حجم فایل
 12.7 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *