آموزش فتوشاپ (84) – تصاویر محدوده ی دینامیکی گسترده (hDr)

زمانی که به دنیا نگاه می کنید، چشم شما به سطوح روشنایی متفاوت عادت می کند تا بتوانید جزییات درون سایه ها یا نواحی بسیار روشن را ببینید. دوربین های دیجیتال و مانیتورهای کامپیوتر، با این حال، در محدوده ی دینامیکی (نسبت بین نواحی تیره و روشن) که می توانند تولید کنند محدودتر هستند. توانایی ایجاد تصاویر با محدوده ی دینامیکی گسترده(high dynamic range (HDR)) در فتوشاپ به شما اجازه می دهد که روشنایی ایجاد کنید که بتوانید دنیای واقعی درون تصاویر خود را ببینید. تصاویر HDR بیشتر در فیلم ها، جلوه های ویژه، و عکاسی پیشرفته ی دیگر استفاده می شود. اگرچه می توانید برای ایجاد یک عکس HDR، از عکس های متعدد که هر کدام در نوردهی متفاوت گرفته شده اند استفاده کنید تا جزییاتی که در هر عکس نشان داده شده است را در یک تصویر واحد بیاورید.
شما از فیلتر Merge To HDR Pro برای ادغام سه عکس از خیابان استفاده خواهید کرد.
1- در بریج(Bridge)،پوشه ی Lesson05/HDR_ExtraCredit را باز کنید و فایل های StreetA.jpg و StreetB.jpg و StreetC.jpg را ببینید. این تصاویر از یک صحنه با نوردهی متفاوت گرفته شده اند. اگر چه ما از تصاویر JPEG استفاده می کند ولی شما می توانید از تصاویر خام(raw) نیز استفاده کنید.
68
2- در فتوشاپ مسیر File > Automate > Merge To HDR Pro را انتخاب کنید.
3- در کادر محاوره ای Merge To HDR Pro، بر روی Browse کلیک کنید. سپس پوشه ی Lesson05/HDR_ExtraCredit را جستجو و پیدا کنید و فایل های StreetA.jpg، StreetB.jpg و StreetC.jpg با کلید Shift انتخاب کنید. بر روی OK یا Open کلیک کنید.
4- مطمئن شوید که گزینه ی Attempt To Automatically Align Source Images انتخاب شده است، و سپس بر روی OK کلیک کنید. فتوشاپ هر فایل را به صورت کوتاه باز می کند و آن ها را در یک تصویر واحد ادغام می کند. این تصویر در کادر محاوره ای Merge To HDR Pro با تنظیمات پیش فرض به کار رفته، ظاهر می شود. سه تصویری که ادغام کردید در گوشه ی پایین سمت چپ کادر محاوره ای نمایش داده شده است.
5- تنظیمات زیر را در کادر محاوره ای Merge To HDR Pro اعمال کنید:
• در ناحیه ی Edge Glow، اسلایدر Radius را تا میزان px 403 و Strength را تا میزان 0.75 حرکت دهید. این تنظیمات مشخص می کند که چگونه یک تابش اعمال شود.
• در ناحیه ی Tone And Detail، مقدار Gamma را به 1.15، مقدار Exposure را به 0.30 و Detail را به %300 تغییر دهید. هر کدام از این تنظیمات بر روی تون رنگ کلی تصویر اثر می گذارد.
• در ناحیه ی Advanced، مقدار Shadow را به %2 و Highlight را به %11 تغییر دهید تا مشخص کنید چقدر جزییات در سایه ها و نواحی پر رنگ نشان داده شود. مقدار Vibrance را به %65 و Saturation را به %55 تغییر دهید تا شدت رنگ را تنظیم کنید.
6- بر روی OK کلیک کنید تا تغییرات پذیرفته و کادر محاوره ای Merge To HDR Pro بسته شود. فتوشاپ لایه ها را در یک لایه ی واحد با اعمال آن تنظیماتی که انتخاب کردید، ادغام می کند.

69

7- مسیر File > Save را انتخاب کنید. فایل را به صورت ExtraCredit_final.psd ذخیره کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson05.zip
حجم فایل
 237.5 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *