آموزش ایلوستریتور (14) – کار با قلموها (براش ها)

براش ها کمک می کنند تا به مسیر ها حالت و سبک دهید. می توانید روی مسیرهای موجود براش را حرکت دهید یا می توانید با ابزار قلموی نقاشی(Paintbrush tool) یک مسیر را ترسیم و به طور همزمان از یک حرکت قلمو استفاده کنید.
1- روی آیکون پانل براش ها 67در سمت راست محیط کار کلیک کنید تا پانل براش ها (Brushes panel) گسترده شود. اسکرول را به طرف پایین حرکت دهید، و بر روی براش Mop کلیک کنید.

68

2- رنگ پرکننده(Fill) در پانل کنترل را به None69 و رنگ حاشیه (Stroke) را به قهوه ای با راهنمای “C=40 M=65 Y=90 K=35” تغییر دهید.
3- ابزار قلموی نقاشی را از پانل ابزار انتخاب کنید. نشانه گر را روی انتهای سمت چپ مستطیل که در درس قبل ایجاد کردید قرار دهید. کلیک کنید و از سمت چپ به راست ، تا قبل از گوشه ی سمت راست مستطیل بکشید. این کار را چندبار تکرار کنید تا تا اندازه ای مستطیل با رنگ قهوه ای حاشیه پرشود. این کار برای خلق بافت چوب است.
4- بر روی براش Mop در پانل براش ها دوبار کلیک کنید تا آن را ویرایش کنید. در کادر محاوره ای Bristle Brush Options که ظاهر می شود، Size را به 4 mm، گزینه ی Paint Opacity را به %50 و Stiffness را به %20 تغییر دهید. بر روی OK کلیک کنید.
5- در کادر محاوره ای که ظاهر می شود، بر روی Leave Strokes کلیک کنید تا حرکت براش که قبلا در تخته ی هنری کشیده بودید تغییر نکند.
6- بر روی رنگ حاشیه در پانل کنترل کلیک کنید و یک رنگ قهوه ای روشن انتخاب کنید.
7- با ابزار قلموی نقاشی که انتخاب شده است، حرکت های قلموی بیشتری در داخل مستطیل نقاشی کنید تا بیشتر شبیه بافت چوب شود. رنگ حاشیه ی قهوه ای دیگری را از پانل کنترل انتخاب کنید و مقداری حرکت قلموی جدید اضافه کنید تا بافت چوب بهبود یابد.
70
8- بر روی دکمه ی حالت ترسیم (Drawing Modes button) 71در پایین پانل ابزار کلیک کنید و Draw Normal را انتخاب کنید.
توجه: اگر پانل ابزار به صورت دو ستونه نمایش داده شده است، می توانید بر روی دکمه ی ترسیم معمولی (Draw Normal button) 72در پایین پانل ابزار کلیک کنید.
9- ابزار انتخاب(Selection tool) 73را از پانل ابزار انتخاب کنید. کلیک کنید تا شی متنی “Fine Handmade Chocolates” انتخاب شود. مسیر Edit > Copy و سپس Edit > Paste In Place را انتخاب کنید.
10- شی متنی کپی شه را به طرف پایین بر روی مستطیلی که حاوی نقاشی است بکشید. آن را تا بهترین حالتی که می توانید به صورت عمودی در مرکز قرار دهید.
74
11- ابزار تایپ (Type tool) 75را از پانل ابزار انتخاب کنید و بر روی متن کپی شده کلیک کنید تا مکان نما درون آن قرار گیرد. مسیر Select > All را انتخاب کنید تا متن انتخاب شود، و عبارت Hours Mon–Sat 10am–6pm را تایپ کنید. نقطه ی پایانی را تایپ نکنید.
12- ابزار انتخاب را انتخاب کنید و در حالتی که متن هنوز انتخاب شده است در پانل کنترل Font Style را به Bold و رنگ پر کننده (Fill color) را به مشکی تغییر دهید.
76
13- مسیر Select > Deselect و سپس File > Save را انتخاب کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson00.zip
حجم فایل
 5.1 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل


برای مشاهده لیست کامل درس های ایلوستریتور سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های ایلوستریتور ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *