دیباگ در لینوکس

تقریبا هر سرویس لینوکس یک آپشن برای اجازه به اجرا در سطح یا سطوح دیباگ را می دهد. با روشن کردن debugging می توانید هر پیغام خطا تا اطلاعات جزئیات دار در مورد اینکه سرویس چه می کند را ببینید. معمولا می توانید یک آپشن دیباگ به هر اسکریپت init اضافه کنید (اغلب توسط آپشن های درون فایل های etc/sysconfig انتقال داده می شود) و یا بصورت دستی پروسه ای را از پوسته با انتخاب های دیباگ اضافه کنید. برای مثال :

# /usr/sbin/sshd -ddd -f /etc/ssh/sshd_config -p 12345

این مثال پوسته daemon امن (sshd) را در بالاترین حالت دیباگ (-ddd) شروع می کند و از sshd_config برای تنظیمات و شنیدن برای اتصال های روی پورت شماره 12345 استفاده می کند. این پورت برای اهداف آزمایشی شروع می شود و با پورت های معمول تداخل پیدا نمی کند. مراقب پیغام های دیباگ ظاهر شده در پنجره ترمینال باشد. در قدم بعد می توانید یک کلاینت ssh از کامپیوتر دیگر داشته باشید که در حال اتصال به این سرور است :

$ ssh -l testuser 192.168.1.26 -p 12345

 

اینجا فرض می کنیم، آی پی سرور 192.168.1.26 است. این مثال سعی دارد که به سرور sshd که قبلا در پورت 12345 اجرا شده، متصل شود. در این مثال، به عنوان یک کاربر با نام testuser وارد سیستم می شویم. با مشاهده پیغام های دیباگ sshd می توانید چک کنید که آن کلاینت با سرور ارتباط برقرار می کند و تنظیماتش به خوبی کار می کنند یا نه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *