آموزش فتوشاپ (77) – تنظیم سایه و نواحی پررنگ

اصلاح عکس های دیجیتالی در فتوشاپ

همانطور که می بینید فتوشاپ ویژگی های بسیاری برای کمک به شما دارد تا به راحتی کیفیت عکس های دیجیتالی را بهبود دهید. این ویژگی ها شامل مشخص کردن جزییات در سایه و نواحی پررنگ یک تصویر، برطرف کردن قرمزی چشم به صورت مطلوب، کم کردن نویزهای نامطلوب، و شارپ یا تیز کردن نواحی در یک تصویر است. برای بررسی این قابلیت ها، حال یک تصویر دیجیتالی دیگر را ویرایش خواهید کرد: یک پرتره از یک دختر در ساحل.

تنظیم سایه و نواحی پررنگ

برای مشخص کردن جزییات در نقاط تیره یا روشن یک تصویر می توانید از فرمان Shadows/Highlights استفاده کنید. تنظیمات Shadows/Highlights زمانی که شی در تصویر در مقابل نور شدید پس زمینه، تیره یا به دلیل نزدیک بودن زیاد فلاش دوربین محو است، بهترین جواب را می دهد. می توانید از این تنظیمات برای مشخص کردن جزییات  درون سایه ها در  تصویری که به خوبی روشن است نیز استفاده کنید.
1- مسیر File > Browse In Bridge را انتخاب کنید. در پانل Favorites در بریج، بر روی پوشه ی Lessons کلیک کنید. در پانل Content، بر روی پوشه ی Lesson05 دوبار کلیک کنید. سپس بر روی تصویر 05C_Start.psd دوبار کلیک کنید تا در فتوشاپ باز شود.
2- مسیر File > Save As را انتخاب کنید. نام فایل را 05C_Working.psd بگذارید و بر روی Save کلیک کنید.

45

3- مسیر Image > Adjustments > Shadows/Highlights را انتخاب کنید. فتوشاپ به صورت خودکار تنظیمات پیش فرض را برای تصویر به کار می برد که پس زمینه را روشن می کند. این تنظیمات را سفارشی خواهید کرد تا جزییات بیشتری هم در سایه ها و هم نواحی پررنگ مشخص و هم غروب اصلاح شود.
4- در کادر محاوره ای Shadows/Highlights، گزینه ی Show More Options را انتخاب کنید تا کادر محاوره ای گسترده شود. سپس تنظیمات زیر را انجام دهید:
• در قسمت Shadows، مقدار Amount را روی %50، مقدار Tonal Width را روی %50 و مقدار Radius را روی 38px تنظیم کنید.
• در قسمت Highlights، مقدار Amount را روی %14، مقدار Tonal Width را روی %46 و مقدار Radius را روی 43px تنظیم کنید.
• در قسمت Adjustments، نوار کشویی Color Correction را تا 5+ بکشید، نوار کشویی Midtone Contrast را روی 22+ تنظیم کنید و بگذارید تنظیمات Black Clip و White Clip روی مقدار پیش فرض باقی بماند.
5- بر روی OK برای پذیرفتن تغییرات کلیک کنید.
46
6- مسیر File > Save را انتخاب کنید تا کار شما تا اینجا ذخیره شود.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson05.zip
حجم فایل
 237.5 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *