آموزش PHP – دستورات مرکب

 

استفاده از عبارات مرکب در PHP :

بعضی اوقات گروهی از دستورات ساده در یک بلوکه به یکدیگر الحاق می شوند. یک بلاک با براکت های { و } باز و بسته می شود. یک بلوک دستورات، به همراه هم اجرا می شوند. یک استفاده معمول از بلاک، بلوکه های شرطی است که در این وضعیت عبارات فقط وقتی شرایط معینی درست باشند، اجرا می شوند. برای مثال ممکن است بخواهید اسکریپتتان کار زیر را انجام دهد :

 

این عبارات با براکت های { و } احاطه می شوند تا مطمئن شویم به عنوان یک بلوکه اجرا می شوند. اگر آسمان آبی باشد، دستورات برو لباس بپوش و قدری قدم بزن اجرا می شوند. اگر آسمان آبی نباشد این دستورات هم اجرا نمی شود. (نه لباس پوشیدن و نه قدم زدن)

 

دستورات PHP از بلوکه ها استفاده می کنند مانند دستورات if که بعدا بیشتر توضیح خواهیم داد و اینها چیزهایی هستند که اصطلاحا دستورات ترکیبی و مرکب می گوییم. PHP تمام دستور مرکب را یک جا می خواند و فقط بر روی اولین سمی کالینی که با آن روبرو می شود، متوقف نمی شود. PHP می داند که باید انتظار چندین بلوک و خط بیشتر را بکشد تا وقتی که به براکت نهایی در عبارات مرکب برسد. توجه کنید که سمی کالن قبل براکت تمام کننده می آید. این سمی کالن ضروری است ولی هیچ سمی کالنی بعد از براکت تمام کننده نمی آید و ضروری نیست.

 



برای مشاهده لیست کامل درس های PHP سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های PHP ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner



تبلیغات :



   

   

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش PHP – دستورات مرکب»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *