کار شما تقریبا تمام است. برای اتمام کار، از فیلتر (Surface Blur) استفاده خواهید کرد تا به مدل ظاهری صاف بدهید.
1- لایه ی Corrections را که در درس های قبل ایجاد کردید را انتخاب کنید و به مسیر Layer > Duplicate Layer بروید. در کادر محاوره ای Duplicate Layer، نام لایه را Surface Blur بگذارید و بر روی OK کلیک کنید.
2- در پانل لایه ها، لایه ی Surface Blur را بین لایه های Curves 1 و Levels 1 بکشید.
3- هنگامی که لایه ی Surface Blur انتخاب شده است به مسیر Filter > Blur > Surface Blur بروید.
4- در کادر محاوره ای Surface Blur، بگذارید Radius بر روی مقدار 5 pixels باقی بماند و نوار کشویی Threshold را تا مقدار 10 levels حرکت دهید و بر روی OK کلیک کنید.
فیلتر Surface Blur که به کار بردید باعث می شود که مدل کمی شیشه ای به نظر برسد. با کم کردن میزان opacity از تاثیر آن بکاهید.
5- زمانی که لایه ی Surface Blur انتخاب شده است، مقدار Opacity را در کنترل پانل تا میزان 30% تغییر دهید.
حال تصویر ظاهری طبیعی تر دارد، اما می توانید با استفاده از ابزار پاک کن (Eraser tool) از surface blur دقیق تر استفاده کنید.
6- ابزار پاک کن (Eraser tool) را انتخاب کنید. در نوار options قلمویی با اندازه ی متوسط بین 10 و 50 پیکسل با سختی (hardness) به میزان %10 انتخاب کنید. میزان opacity را روی %90 تنظیم کنید.
7- بر روی چشم ها، ابروها و خطوط تعریف کننده ی بینی و دندان ها با قلمو بکشید. با این کار قسمت هایی از لایه ی محو شده را پاک می کنید تا لایه ی شارپ تر از میان این قسمت ها پیدا شود.
8- کوچک نمایی کنید تا بتوانید تمام تصویر را ببینید.
9- اندازه ی قلمو را تا اندازه ی %400 پیکسل افزایش دهید و سپس آن را به آهستگی در سراسر پس زمینه، پیراهن و مو حرکت دهید تا آن نواحی به حالت شارپ بودن کامل خود بازگردند. حال تنها چهره ی مدل داران محو شدن سطحی (surface blur) است.
10- کار خود را ذخیره کنید و تصویر را ببندید.
مقداد علی بخشی هستم. موسیقی دان، برنامه نویس، متخصص هوش مصنوعی، علم داده، متخصص بلاکچین و توسعه دهنده ربات های هوشمند.
دانش آموخته مقطع ارشد و دکتری دانشکده فنی دانشگاه تهران هستم. با سابقه تدریس درس برنامه نویسی در دانشگاه (پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران)