آموزش PHP – نگاهی به Syntax زبان برنامه نویسی PHP

بخش PHP که به فایل HTML خود اضافه می کنید شامل یک سری از عبارات PHP است. هر عبارت حاوی یک دستورالعمل به PHP است که کاری را انجام دهد. ما عبارات و این دستورهای PHP را به دو بخش ساده یا پیچیده تقسیم می کنیم.

syntax زبان PHP بسیار شبیه به syntax زبان C است. (syntax در واقع گرامر یک زبان برنامه نویسی است) اگر تجربه کد نویسی با C را دارید، احساس راحتی با PHP هم خواهید کرد. PHP حقیقتا ساده تر از C است برای اینکه شامل بعضی از مفاهیم پیچیده تر C که برای وب سایت ها کاربردی ندارند، نیست.

 

استفاده از عبارات ساده

عبارات ساده، دستورات ارسالی حاوی انجام یک کار ساده به PHP هستند. عبارت echo که قبلا نشان دادیم یک دستور ساده PHP است که به این زبان برنامه نویسی می گوید متن (text) میان دو کوتیشن را خروجی بگیرد. عبارات ساده پی اچ پی از قواعد زیر تبعیت می کنند :

 

  • عبارات پی اچ پی با یک سمی کالن یا تگ تمام کننده PHP تمام می شوند. پی اچ پی به فضای خالی یا پایان هر خط توجه می کند. این زبان به خواندن عبارت تا هنگامی که با یک سمی کالن یا تگ پایانی پی اچ پی روبرو نشود، ادامه می دهد و اهمیتی ندارد چند خط دستور نوشته شده باشد.
  • دستورات PHP ممکن است در هر دو حالت حروف بزرگ یا حروف کوچک نوشته شوند. echo و Echo و ٍECHO و eCHo همگی برای PHP یکسان هستند. ولی البته متغیرها درست مانند جاوا اسکریپت به بزرگی یا کوچکی حساس هستند.

 

کد زیر، یک عبارت متعبر پی اچ پی است که خروجی سلام دنیا! را چاپ می کند.

 

 

دقت کنید دستور echo در همان خط تگ های شروع و پایان پی اچ پی قرار گرفته است. این مثال را برای این می زنیم که نشان دهیم برای PHP خط و فاصله مهم نیست، حتی اگر دستورات همگی در یک خط باشند. مثال زیر هم دقیقا همان خروجی را نمایش می دهد.

 

 

این مثال حاوی دو دستور پی اچ پی روی یک خط است که هر دو با سمی کالن تمام می شوند. اگر می خواهید می توانید تمام قسمت پی اچ پی خود را در یک خط طولانی قرار دهید تا زمانی که آنها را با سمی کالن جدا کنید. هرچند که خواندن این گونه کد نوشته شده برای افراد بسیار سخت است.



برای مشاهده لیست کامل درس های PHP سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های PHP ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner



تبلیغات :



   

   

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *