دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر
×بستن تبلیغ

چارلز نیدیش، نوازنده، رهبر و آهنگساز

چارلز نیدیش
چارلز نیدیش

چارلز نیدیش اهل نیویورک استاد ساز خود و حتی فراتر از یک کلارینتیست است. چارلز نیدیش امروزه به عنوان یکی از بهترین هیپنوتیزم کنندگان موزیسین ها در حضور مردم توصیف می شود. او مرتباُ به عنوان سولیست و همنواز در برنامه های موسیقی مجلسی دیده می شود. او با گروههای برجسته ای همچون ارکستر سمفونیک سنت لوئیس، ارکستر سمفونیک Minneapolis، ارکستر مجلسی ارفیوس Orpheus،I Musici di Montreal، تافل موزیک (Tafelmusik)، گروه هندل/هایدن (Handel/Haydn)، فیلارمونیک رویال، فیلارمونیک Deutsches، ارکستر سمفونیک MDR، ارکستر سمفونیک Yomiuri، ارکستر سمفونیک ملی تایوان ، جولیارد، Guarneri، برنتانو، آمریکا، مندلسون، کارمینا، کلورادو و کوارتت زهی کاوانی همکاری زیادی داشته است.

نیدیش در سراسر اروپا، آسیا و آمریکا برنامه اجرا کرده است و در خیلی از فستیوالهای تابستانی شرکت داشته است از جمله مارلبرو و ساراسوتا در آمریکا (Marlboro and Sarasota)، فستیوال اورفورد و دومینس فرگت در کانادا Orford و Domaines Forget ،BBC Proms در انگلیس، فستیوال همصدایان و پونتیوی ( Consonances و Pontivy) در فرانسه، Corsi Internazionali di Perfezionamento در ایتالیا، هفته Crusell ،Kuhmo ،Turku و فستیوال Korsholm در فینلند، فستیوال Apeldoorn در هلند، موسیقی از Moritzburg در آلمان، فستیوال تابستانی Kirishima و Lilia در ژاپن و فستیوال Beijing در چین.

چارلز قبل از نواختن کلارینت نزد پدر خود، Irving Neidich، در سن ۷ سالگی، درسهایی از پیانو را از مادر خود Litsa Gania Neidich یاد می گرفت. وی همزمان به آموختن هر دو ساز می پرداخت اما رفته رفته کلارینت بر پیانو غلبه یافت و او در سن ۱۷ سالگی این ساز را در محضر معلم کلارینت Leon Russianoff و آموزش با نت ادامه داد.

به عنوان اولین کسی که هزینه کامل تحصیل را از اتحادیه Soviet دریافت کرد، چارلز وارد هنرستان ملی مسکو شد. او به مدت ۳ سال در هنرستان مسکو نزد استاد کلارینت Boris Dikov و استاد پیانو Kirill Vinogradov تحصیل کرد.

او به عنوان یک نماینده برجسته اجراکنندگان موسیقی سازی شناخته شده است (او بنیانگذار “Mozzafiato” است.) چارلز ندیش یکی از اولین سولیستهایی بود که آوازهای بداهه اجرا می کرد و موسیقی کلاسیک را به این طریق تزئین می کرد. او کنسرتوی موزارت را در سراسر جهان دوباره نوازی بصورت مدرن کرد و هم بصورت دوره سازی (period instruments). نیدیش، قدرت زیادی در باز سازی ورژن اصلی کارها و به اجرا در آوردن آنها در حضور مردم دارد.

لیستی از کارهای کلاسیک کلارینت را به فرمهای اصلی آنها بازنوازی کرده که شامل کنسرتو موزارت که قبلاُ ذکر شد، کنسرتو وبر و کوپلاند، Soireest cke از Robert Schumann و آندانته و آلگرو Ernest Chausson است. نیدیش همچنین یک نماینده تند و تیز موسیقی نو است و همچنین برای اولین بار کارهایMilton Babbitt, Elliott Carter, Edison Denisov, Helmut Lachenmann, William Schuman, Ralph Shapey, Joan Tower, Katia Tchemberdji, Vasilii Lobanov و خیلی های دیگر را اجرا کرده است.

او اجرا کننده تاریخی کنسرتو John Corigliano است؛ با اجرای جالب توجه او در سراسر آمریکا با ارکستر سمفونیکهای Syracuse و Jacksonville خیلی این اجراها را بی نظیر نامیدند. ضبطهای او در لیبلهای سونی کلاسیکال، سونی ویوارته، Deutsche Grammophon، موزیک مسترز (Musicmasters) ، هیپریون Hyperion، Bridge در دسترس می باشد.

برای یادبود صد ساله Aaron Copland، او برای اولین بار در دنیا بازنوازی ورژن اصلی کنسرتو کلارینت کوپلند را با ارکستر “I Musici di Montreal” با لیبل کوپلاند منتشر کرد.


audio file
قسمتی از
نوازندگی کلارینت نیدیش را از کنسرتو کلارینت وبر بشنوید.

 

نیدیش توجه خود را بطور خیلی جدی به سمت رهبری معطوف کرده و با این اجراها به عنوان رهبر ظاهر شده است: ارکستر مجلسی Avanti، Tapiola Sinfonietta، Helsinki، در فستیوالی در سوئد، فستیوال Kirishima در ژاپن، با ارکستر سمفونیک های دنیای جدید و سان دیگو (در سه نقش رهبر، سولیست و آهنگساز) و در بلغارستان با فیلارمونیک ملی Plovdiv.

وی در تحصیل همیشه فعال است، یکی از استادان مدرسه جولیارد، کالج کوئینز دانشگاه شهر نیویورک (Queens College)، مدرسه منهتن و کالج موسیقی مانس (Mannes College of Music) و عهده دار منصبهای پاره وقت در آکادمی سیبلیوس در فینلند، مدرسه موسیقی Yale و دانشگاه ملی میچیگان بوده است. از سراسر دنیا از او برای برگزاری مستر کلاس درخواست می شود.

وی به اتفاق همسرش، Ayako Oshima، یک کتاب منتشر کرده است در مورد تکنیکهای کلارینت ( که یک ناشر ژاپنی inc TOA Ongaku منتشر کننده آن بوده است.)

بهار گذشته، او جایزه the William Schuman Award را توسط مدرسه جولیارد برای تحقیقات و اجراهای برجسته دریافت کرد.


charlesneidich.com

منبع : چارلز نیدیش، نوازنده، رهبر و آهنگساز

دانلود و آموزش های بیشتر
برای دانلود بزرگ ترین بانک نت موسیقی (180 هزار نت) به صورت یکجا اینجا را کلید کنید
دانلود و آموزش های بیشتر
دانلود و آموزش های بیشتر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *