آموزش فتوشاپ (72) – تنظیم سطوح رنگ (Levels)

به کار بردن اصلاح رنگ پیشرفته

از سطوح رنگ (Levels)، ابزار قلموی ترمیم (Healing Brush tool) ، و سایر ویژگی های فتوشاپ برای اصلاح تصویر این مدل استفاده خواهید کرد.
23

تنظیم سطوح رنگ

طیف رنگ یک تصویر نشان دهنده ی مقدار کنتراست یا جزییات در تصویر است و بوسیله ی توزیع پیکسل های تصویرکه از محدوده ی تیره ترین پیکسل ها (سیاه) تا روشن ترین پیکسل ها(سفید) تغییر می کند، تعیین می شود. از یک لایه ی تنظیمات سطوح رنگ برای رسیدن به بهترین تنظیم طیف رنگ در تصویر، استفاده خواهید کرد.
1- در فتوشاپ مسیر File > Open را انتخاب کنید. پوشه ی Lesson05 را جستجو و پیدا کنید و بر روی فایل 05B_Start.psd دوبار کلیک کنید تا باز شود.
2- به مسیر File > Save As بروید. نام فایل را Model_final.psd بگذارید و بر روی Save کلیک کنید. اگر کادر محاوره ای Photoshop Format Options را دیدید بر روی OK کلیک کنید.
3- بر روی دکمه ی Levels در پانل تنظیمات (Adjustments) کلیک کنید.
24
فتوشاپ یک لایه ی تنظیمات سطوح رنگ (Levels) به پانل لایه ها اضافه می کند. کنترل های Levels و یک هیستوگرام در پانل تنظیمات (Adjustments) ظاهر می شود. هیستوگرام حد فاصل بین مقادیر تیره و روشن را نشان می دهد. مثلث سمت چپ (سیاه) سایه ها ، مثلث سمت راست (سفید) سایه روشن ها (highlights) و مثلث میانی (خاکستری) تون یا رنگ میانه (midtones) یا گاما را نشان می دهد. مگر آنکه هدف شما یک جلوه ی ویژه باشد در غیر این صورت در هیستوگرام ایده آل نقطه ی سیاه در ابتدای مختصات و نقطه ی سفید در انتهای مختصات است و قسمت میانی به طور مناسبی رئوس و فرو رفتگی ها که نشان دهنده ی یک داده ی پیکسلی مناسب در رنگ های میانه است، را یکنواخت می کند.
4- بر روی دکمه ی Click the Calculate A More Accurate Histogram 25در سمت چپ هیستوگرام کلیک کنید. فتوشاپ هیستوگرام را تعویض می کند.
26یک خط تکی در منتهی الیه سمت چپ هیستوگرام وجود دارد که نقطه ی سیاه فعلی را نشان می دهد، اما اکثر داده ها از جلوتر از سمت راست شروع می شوند. می خواهیم که نقطه ی سیاه را با شروع آن داده تطبیق دهیم.
5- مثلث سمت چپ (سیاه) را به سمت راست به آن نقطه که هیستوگرام به عنوان شروع تیره ترین رنگ ها نشان می دهد، بکشید.
هنگامی که این کار را می کنید، مقدار سطوح ورودی اولیه (پایین نمودار هیستوگرام) تغییر می کند و خود تصویر نیز تغییر می کند.
6- مثلث میانی (خاکستری) را کمی به سمت چپ بکشید تا اندکی رنگ های میانی روشن تر شوند. ما آن را تا مقدار 1.18 حرکت داده ایم.

27


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson05.zip
حجم فایل
 237.5 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش فتوشاپ در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل
برای مشاهده لیست کامل درس های فتوشاپ سایت
اینجا را کلیک کنید

پکیج های پیشنهادی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *