آموزش ایلوستریتور (13) – کار با حالت های ترسیم(drawing modes)

حالت های ترسیم به شما اجازه می دهد که درون یا پشت شکل های موجود ترسیم کنید یا در حالت عادی پیش فرض ترسیم کنید که معمولا شکل ها را روی یکدیگر لایه بندی می کند. در گام بعد، در درون مستطیل با استفاده از حالت ترسیم، نقاشی خواهید کرد.
1- ابزار ترسیم مستطیل (Rectangle tool)61 از گروه ابزار ترسیم بیضی (Ellipse tool)62 در پانل ابزار را انتخاب کنید. نشانه گر را زیر شکل تابلو قرار دهید و کلیک کنید. در کادر محاوره ای Rectangle، مقدار عرض (Width) را به 4.8 in و ارتفاع را به 75. in تغییر دهید. بر روی OK کلیک کنید.
2- حرف D را فشار دهید تا حاشیه (stroke) و پر کردن (fill) پیش فرض استفاده شود.
3- ابزار انتخاب (Selection tool)63 را انتخاب کنید و مستطیل جدید را از لبه ی بالای آن به پایین شکل تابلو بکشید. یک مسیر راهنمای سبز رنگ هنگامی که این مستطیل می چسبد، ظاهر می شود.
4- بر روی دکمه ی حالت های ترسیم (Drawing Modes)64در پایین پانل ابزار کلیک کنید و گزینه ی Draw Inside را انتخاب کنید.

65حالت Draw Inside را وارد کنید.               مستطیل را به داخل جایگاه بکشید.                              یک مستطیل ایجاد کنید.
توجه: اگر پانل ابزاری که می بینید به صورت دو ستونه نمایش داده شده است می توانید به راحتی بر روی دکمه ی Draw Inside66 (در پایین پانل ابزار) کلیک کنید.
دقت کنید که مستطیل حال خط چینی هایی اطراف گوشه ها دارد که نشان می دهد که محتوایی که پیست یا ترسیم می کنید درون شکل مستطیل قرار خواهد گرفت.
5- مسیر Select > Deselect و سپس File > Save را انتخاب کنید.


اطلاعات فایل
نام فایل
 Lesson00.zip
حجم فایل
 5.1 مگابایت
توضیحات
 فایل های این درس آموزش ادوبی ایلوستریتور (Adobe Illustrator) در لینک دانلود زیر موجود می باشد. برای دانلود روی لینک، کلیک کنید:
دانلود فایل


برای مشاهده لیست کامل درس های ایلوستریتور سایت اینجا را کلیک کنید.


جدیدترین درس های ایلوستریتور ما را از طریق پست الکترونیک دریافت کنید

آدرس email خود را در این کادر وارد کنید.

توسط FeedBurner

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *